Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ilmamäärämittari ja öljyn kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    ilmamäärämittari ja öljyn kulutus

    1999 mallisessa 1.8t:ssä oireilee selkeästi ilmamärämittari: nykii ja savutta, eikä lähde välttämättä sammuttamisen jälkeen ensimmäisellä käyntiin. Tyhjäkäynillä savutus alkaa muutaman hetken päästä.

    Samaan aikaan öljynkulutus on kasvanut keväästä noin 1L / 1000km. Nämä asiat eivät varmaankaan liity toisiinsa? Voisiko joku muu kuin turbon rikkoutuminen tai mäntävika selittää öljynkulutusta? Vuotoja ei ulkopuolelle näy.

    #2
    Normaali moottorin kuluminen sitä tekee (ohivuoto), ja myös huonot venttiilinvarren kumit. Tietysti jos turbokin on väljä, sama homma.

    Comment


      #3
      Onkohan tuossa se sama huohottimen villasukkasuodatin, joka on 2.5 TDI:ssä. Se ainakin menee tukkoon ja tekee kampikammioon niin paljon painetta, että savuaa. Öljytikustahan tuon paineen helpoiten löytää.

      Comment


        #4
        Jatketaan tähän ketjuun kun en uutta vitsi aloittaa.

        Eli autolla ajettu sen 241000km. Ongelmana on että kuluttaa öljyä "jonkinverran" ja pölläyttelee sinistä hyvin usein lämpimällä koneella reilummin kiihdytettäessä. Pölläyttää myös liikkeelle lähdettäessä jos auto on ollut jonkin aikaa tyhjäkäynnillä. Tehnyt vaihtelevasti tätä jo 2 vuotta mutta vain kesällä???
        Vaihdoin pari viikkoa takaperin uudet öljyt 5w30 castrollit kun vanhat oli 5w50 mobilia. Samat ongelmat jatkuvat mutta minusta nyt pöllyttää jo normi ajossakin. Turbo on vaihdettu n 40t sitten ja jo nyt siinä tuntuu pientä heittoa sivuttaissuunnassa. Auton alusta on myös melko öljyinen mutta syytä pääsee tutkimaan vasta kun alustan ja moottorin pesee, suurempi huolenaihe tällähetkellä tuo pöllytys.
        Mistä tätä nyt pitää alkaa selvittelemään kun meinää hävettää ajaa tuolla kun käryää koko auto.

        Comment


        • #5
          Mittaisin kyllä puristuspaineet ensimmäisenä. Jos ei ole itsellä välineitä niin ei pitäisi olla kallis mittauttaa ammattilaisellakaan. Siitä on sitten hyvä jatkaa muihin paikkoihin.

          Comment


          • #6
            Tuo 5W-30 on selkeästi ohkaisempaa kuin 5W-50, joten todennäköisesti siitä syystä pöllyttelee enemmän.

            Comment


              #7
              Paljonkohan pitäisi tuossa olla noiden puristus paineiden?

              Tosiaan niin. Aika noroahan tuo ölppä tuntu olevan. Millasta öljyä tuohon yleensä kannattaa laittaa. edellisen omistajan toimesta tuossa oli 0w40 mobilit mutta meinaa olla melko suolasen hintasta litkua tohon 5w50 verrattuna.
              Ja nyt kun olpät tulee vaihdettua varmaan lähiaikoina kannattaako tuonne öljyjen sekaan lisätä jotain puhditus/tiivistys ainetta?
              Viimeksi muokannut tapza_s; 25.4.2010, 11:45.

              Comment

              Working...
              X