Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Päästömittaukset RS2

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Päästömittaukset RS2

    Tässä pientä purtavaa RS2 -94 päästöistä.

    Tyhjäkäynti
    CO: 1
    CO2: 11.2
    HC:1440, jo on se 1440
    O2: 5.5
    Lambda: 1.00

    3000 rpm
    CO: 0.99
    CO2: 14.5
    HC: 91
    O2: 0.24
    Lambda: 0.98

    Missä vois olla vikaa. kone saa aivan liikaa pensaa ja käy kun v8 tyhjäkäynnillä. Ajaessa huomaa pientä nykimistä just ja just (lämmin kone)kylmänä enemmän. Auto kyllä lähtee käyntiin kylmällä mutta huonommin lämpösenä.

    Nämä on vaihdettu/koitettu
    Tyhjäkäyntiventtili ok. Testeri ei näyttäny vikakoodeja. Testerissä moottorin lämpötila ja imuilmanlämpötila ok. Testerissä myös nollattu boxi ilman vaikutusta. Tulpanhatut uudet. Lambda on uusi arvot 2000 rpm on 0.5 - 0.8 V. Ali/ahtopaineletku boxille ei vuoda. Starttikaasua on menny pari pulloa eikä vuotoa ole löytyny.

    Apua kaivataan.

  • #2
    Itseasiassa, tyhjäkäynnillä se ei saa kovinkaan paljoa liikaa bensaa koska co on 1.
    Onko oljyt vaihdettu milloin, entä tulpat ja muut sytytyksen osat?
    jäännöshappi hurja 5.5, vuotaako putki vai onko tosiaan laihalla?

    Comment


    • #3
      lambda kuitenkin tasan 1 niin seokset pitäis sen puolesta olla kohillaan.

      Comment


        #4
        02-arvo vetää polvilleen häkä- ja hc-arvot varsinkin joutokäynnillä .
        Mikäs aiheuttaa happiarvon kohoamisen noin ylös joutokäynnillä ?
        Ja noilla 3000 kierroksilla pitäis olla nolla tuo happiarvo .
        Itellä ainakin on.

        Testeri ei aina kaikkea kerro ,joten mitattavaa on . :)

        Comment


        • #5
          Eikös tuo tyhjäkäynti HC pitäis olla alle 100? Itselläni edellisessä autossa pyöri HC tyhjäkäynnillä 500 hujakoilla. Syy oli se että venttiilin ohjurit oli niin valmiit et karstaa oli päässy joka koloon. Kansirempalla korjaantui.

          Comment


          • #6
            Kansi on rempattu ja öljyt vaihdettu 4000 km sitten. Tulpista en tiedä. Voiko olla laihalla koska tyhjäkäynnillä haisee vähän pensalle. HC viittaa taas että saa liikaa pensaa.

            Comment


            • #7
              Laiha seos ei pala kunnolla-> hc nousee. Onpa kyllä outoa kun tuo lambda on kuitenkin 1..

              Comment


              • #8
                No niin vähä updeittia sillä välin ku odotetaan jotain osia.

                1 pytyn tulppa on musta kuin muut on hienon vaaleenruskeita. Eli käy tyhjäkäynnillä vain neljällä pytyllä kun taas kierroksilla yli 3000 kaikki tulee mukaan eikä pätki lainkaan kiihdyttäessä.
                Tulpat vaihdettu, ei muutosta

                Voisko puola olla rikki? Bensan paine?

                Comment


                • #9
                  Kyllä luulis että tuo puola oireilisi ajossakin. Olisko enemmin suuttimessa vikaa.

                  Comment


                  • #10
                    Lisää infoa: Polttoaine paineet tarkistettu, koitettu toimivalla puolasillalla, toimivalla sytkävahvarilla eikä mitään eroa. Mitattu myös puristukset ja ne oli ok. Ykkös suuttimen paikkaa on nyt vaihdettu mutta en ole ehtinyt tarkistaa onko musta tulppa vaihtanut paikkaa.

                    Tietääkö kukaan mitä arvoja ilmamäärä mittarilla pitäisi olla?

                    Comment


                      #11
                      Imuvuotoa 1 sylinterissä ?
                      Suuttimen o-renkaat oikeat ?

                      Comment


                      • #12
                        Starttikaasua on mennyt pari purkkia joten kyllä sieltä olisi imuvuoto pitäny löytyä, mutta pitää tarkistaa vielä. Toimivalla ilmamäärä mittarilla olisi kiva koittaa mutta kun ei tunne toista rs2 omistajaa niin on vähä vaikeeta tuo lainaaminen.

                        Comment


                        • #13
                          S2:ssa on sähköisesti sama mittari.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Jenkku315
                            Mitattu myös puristukset ja ne oli ok.
                            Jos venttiili vuotaa sen verran, että vain joutokäynnillä sylinteri sammuu, niin puristuspainemittauksessa pitää normaalia tarkemmin laskea koneen kierrokset, kun vuotavakin venttiili/sylinteri kerää kyllä samat paineet, mutta vaatii vain pidemmän pyörityksen.

                            Comment


                              #15
                              S2 maffi käy Rs2:een

                              Comment


                              • #16
                                Jos 1. pytyn suutin on koko ajan auki, vai ookko tarkistanu tulpat jo?

                                Vanhassa mondeossa suli 3 venttiiliä yhdestä sylinteristä (ja 3 tulppaa), kiitos vuotaneen imusarjan tiivisteen (ohivuoto vai oliko se ny puristusmittauksella löyty sit sylinteri missä oli vika). Kävi ku traktori ja bensa haisi. Päästöt kuitenki ok, paitsi hc. Muistaakseni...
                                Viimeksi muokannut kuivis; 7.8.2007, 00:40.

                                Comment


                                • #17
                                  Tarkistin tulpat tänään, ei pysty erottaan onko ykkönen käyny huonommin ku muut. Koitin myös pitää kierrokset siinä 2000 paikkeilla ja nypätä suutin kerralla pois pelistä, mutta sama vaikutus jokaisella pytyllä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Minkäs merkin tulpat siula on nyt paikoillaan?
                                    Mites ,jos tekisit sen sytkäkonversion nyt ... :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuli koitettua toimivasta rs2 ilmamäärämittaria mutta ei mitään vaikutusta. Tulpat on oikeet ja toisella toimivalla sytkäsillalla on koitettu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pakosarjavuoto ennen lambdaa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Turbon laipassa oli halkeama, vaikuttaisko muka asiaan? Omistaja kertokoot tarkemmin halkeamasta...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei sais vuotaa yhtään ennen lambdaa eikä mieleellää seb jälkeenkään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mutta vaikuttaa vaan tyhjäkäynnillä eikä korkeilla kierroksilla? Tosin kaasut taitaa syöksyä silloin ohi halkeaman.

                                              Mahtaisko olla jako pieles, nokas vikaa tai joku vena jumissa?? Tai sitte jotai sähkövikaa...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Onhan nuo aika korkeat arvot kierroksillakin.
                                                Jos jako on hampaankin ohi, niin aika huonoa on tuo käyminen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vuodot pakojärjestelmästä kuntoon eli ehdottoman tiiviiksi ja VPV:ltä Boschin uusi Lambda-anturi .

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Halkeamasta sen verran että turbon pakolaipasta alkoi ja oli noin 3 cm pitkittäis suunnassa. Pakokaasu haisee pikkasen kylmänä mutta ei kuumana. Tällä asialla ei pitäisi olla niin suurta merkistystä että kone käy kun v8 2500 kierrokseen asti. Mitä jakoon tulee niin kurkkasin vähä nordicaudin sivuille ja siellä vahingossa väärällä jaolla olevat koneet käy tosi huonosti korkeimmilla kierroksilla, mutta pitää tarkistaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No niin nyt on suuttimet koeponnistettu, ja huoltomiehen mukaan niissä ei ole mitään vikaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No niin nyt on remmi katottu ja oikeen on asennettu. Moottori testerissä tuli käytyä ja lambda toimii niin kuin pitää.
                                                        Nopeusanturin liittimestä kun mitattiin signaali, oli muuten ihan oikee,mutta kun otti pois mittakärjet niin kone sammui. Lähti taas hyvin käyntiin ja taas sama juttu. Tätä koitettiin kolme kertaa ja vikakoodia pukkas joka kerta mutta aina jotain eri vikaa. Mistä tällainen voi johtua?
                                                        Sytytysennakko oli kans ihan pielessä ~20°. Eli pitäis olla tyhjäkäynnillä 10° mutta oli -10°.
                                                        Voiko nokan ajoitus olla hampaan pielessä?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eiköhän tuo sytytysennakko ole ihan oikein. -10 tarkoittaa eykk. ja silleen sen kuuluukin olla.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Testerin mukaan lukema on 8-12, kyllä ne varmaan laittais - merkin eteen jos se pitäis olla siinä, mutta mistä mä tiedän. Kyllä huoltomieski meinas että on pieles.....

                                                            Comment

                                                            Working...