Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:sta hankkimassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS2:sta hankkimassa

    Kiikarissa `95 (n. 200tkm) RS2 Audi, ja tämä foorumi lienee paras paikka kysellä kyseisen auton tekniikasta. Perusmoottorihan on vahva (?), mutta onko tekniikkapuolella asioita joihin erityisesti kannattaa kiinnittää huomiota? Lähinnä vastaavia juttuja kuin 2,7 bi-turbon lahoavat pakosarjat yms. Kyseessä on muutenkin eka Audini, joten muitakin huomioita otetaan ilolla vastaan. Kiitos!

    Ps. Searchia käytin, mutta en etsimääni löytänyt.

    #2
    Katso mitä kirjoitetaan S2:sta, jokseenkin kaikki samat ongelmat koskee myös RS2:sta.

    Comment


    • #3
      S2 Avant/Sedan (eikä se Coupekaan paljoa eroa) on pitkälti samoja autoja kuin RS2. Oikeastaan ainoa ero "tyyppivikoja" katottaessa on että siinä on jo järkevät jarrut vakiona, toisin kuin S2:ssa (riittää just normaaliajoon S2:ssa).

      Comment


        #4
        Ikää alkaa olla sen verran, että voi olla mitä vaan. Perusautohan on ongelmaton ja vahva.

        Vanhana omistajana tulee mieleen muutamia ominaisuuksia, jotka pätevät ainakin RS2:ssa:
        -Ovilistat: kuplilla olevat ovat hapantuneet, listojen vaihto maksaa maltaita, ovat RS2 spesiaaliosia
        -Jarrut: mieluummin valmiiksi optiojarrullinen peli (reijitetyt levyt ympäriinsä, 322 mm edessä). Vakiojarrut ovat edelleen rajatapaukset, vähän alimittaiset
        -Jarrusatulat kunnostettu tai suht uudet: palat jumivat kun töhkää tunkee sinne pala-aukon päädyissä olevien levyjen alle -palojen tila lyhenee, eivätkä liiku
        -Jarrulevyt ja palat kunnossa: kalliita uusia normiauton hintoihin tottuneelle (palat n 150-250 ?, levyt enemmän, levyissä tarviketarjonta olematonta tai heikkoa)
        -Moottorin aluslevy paikallaan (näitä ei enää saa edes marmoritiskiltä)
        -Vanteet kunnossa ja miellyttävät: RS2:ssa on Porschen jako RS2:lle uniikilla keskireijällä, eli Porschen vanteet käyvät, mutta vasta kun keskireikää on sorvattu isommaksi. Eli vannetuunaus haastavaa.

        Sitten ne normijutut B4-korista, eli alustan puslat vaihdettu jne.

        Puhdas historia, ei viritetty. Heh, ei sellaisia enää ole, tai sitten maksavat maltaita :)

        Comment


          #5
          Miulapa on virittämätön malli !
          Eli semmoinen löytyy.

          Niin.. paitsi sytytyskonversio ja takajarrut päivitetty :)

          Comment


            #6
            Ok, kiitokset vastanneille, eiköhän tuossa tärkeimpiä jo ala olla. Virittämätön malli tuo kyseinen laitekin on. Pitää tsekata auto mahd. tarkkaan ja palata astialle jos kaupat syntyy... :)

            Comment


            • #7
              Kukas ostais mun räsän pois niin sais siirtyä takas noihi voorttin pa**oihin?? Cossu oli alunperin tarkoitus hommata mut tuli tämmönen "hairahdus" tähän väliin... Nettiauto ja id 1191922

              Vaikkapa on toi räsä kyllä makee vekotes, ei se siitä kiinni oo!!

              Comment

              Working...
              X