Eikös tuo nyt melkein tonteillaan ole 10% mittarivirheen kanssa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Coupe 2.3 20V ja pari probleemaa
Collapse
X
-
No niin jatketaampa tänne kyselyä. elikkä onkohan katalysaattorin sijoituksella merkitystä päästöihin tai johonkin muuhun? ajattelin että katalysaattorin vaihdon yhteydessä siirtäisi tuon kissan vaihdelootan viereltä ---> kardaani tunneliin. tämä siksi ettei tarvitsisi leikkoa entisestä kissasta laippoja nykyiseen ja hitsata, vaan tämä tulisi ''klemmari'' kiinnityksellä, ennen ensimmäistä äänenvaimenninta.
Ja ongelmat jatkuu. laitoin uuden nopeusmittarin anturin paikalleen ja nopeusmittari edelleen mykkänä. testattu 2erillä mittaristolla.. ideoita vikaan? vaiko huono tuuri mittareiden kanssa..
Comment
-
Onkohan tämä ihan normaalia että toi irvistää noin kun auto on maassa?
kuva= http://picasaweb.google.com/FLebAz/A...23883112745234
tuo väli menee umpeen kun tunkkaa auton ilmaan. Kummallakin puolella sama homma.
Comment
-
Tuli käytettyä audia konttorilla ja päästöt aika metsässä
Joutokäynti yli 2000 1/min
Mitattu Sallittu Mitattu Sallittu Yks.
CO 0.50 0.50 / 0.60 0.30 %
HC 1454 100 / 564 100 ppm
lambda / 0.70 0,97-1.03
CO2 7,47 / 7,47 %
O2 0,32 5,00 / 0,08 5,00 %
Olisiko ideoita mistä johtuu?
Ostoslistalla on jo: Lamda,tulpat,tulpanjohdot,jakajan kansi ja pyörijä.
Jakajassa ei ole juurikaan väljää ja uusi magnaflown katti.
Ecun lämpöanturi uusittu vasta.
Vikoja: ''voiman'' puute ja ei aina tahdo käydä kylmänä tyhjäkäyntiä.
Comment
-
Lainataanpa ketjua.
Eli tuli tänään ostettua sitten tuommoinen vanha 90 2.3 20V quattro.
Autoa ostotilanteessa tutkiessa vaikutti koneessa kaikki ok, vähän öljystä märkänä mutta niinhän ne kai 20 vuotta vanhat koneet monesti on.
Tehot tuntuu olevan melko hyvin tallella, käynnissä ei mitään vikaa.
Mutta, tuossa sitten kaveri kävi testaamassa autoa muutaman vedon, tietenkin täysillä. Sen aikana alkoi kone pukkaamaan sinistä savua.
No, ei muuta kuin ekana tulpanjohto irti, niin se on ihan märkänä öljystä. Samoin kaikki muut tulpan "kolot". Useimmissa öljyä lähes tulpan yläpintaan asti.
Öljyn seassa ylipäätään ei kuitenkaan näyttäisi olevan esim. vettä. Kone kuitenkin myös edelleen käy ja toimii normaalin oloisesti.
Tuon jälkeen putsasin kaikki öljyt pois tulpista ja koittamaan ajaa. Kaupungilla ajoin n. 50km jonka jälkeen tutkin uudestaan, öljyä ei ollut valunut lisää tulpankoloihin, tai todella vähän jos oli valunut. Myöskin savutus tuntui loppuneen.
Eli, voisiko tuo olla vuotava venakopan tiiviste, joka pitemmän ajan kuluessa valuttanut öljyä tuonne, vai joku muu? Kuitenkin se äkkinäinen savuuttaminen askarruttaa. Ideoita?
Comment
-
Kyseisen kannen tunnettu ominaisuus on kerätä vuotoöljyt tulppien kaivoihin. Vaihda venakopan tiiviste.
Savutus voi oirehtia myös huohottimen aikaansaannoksena, kone hengittää polkiessa riittävästi läpi että rupeaa huohottamaan joka kertautuu savuna pakoputkesta.
Toisena ominaisuutena on lyhyet venttiilin ohjurit jotka kuluvat väljiksi vanhuuttaan jonka jälkeen venttiilien varsikumit rupeavat lämpökovettumisen jälkeen puhaltamaan läpi.
Jos savutus on vain ajoittaista, jatka ajamista!
Comment
Comment