Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.3 20V ja pari probleemaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Coupe 2.3 20V ja pari probleemaa

    joo eli ne pari probleemaa= ''ryyppy'' ei toimi kylmänä pitää kaasulla käynnissä jonkin aikaa muuten käy pirun vaikeasti,mikä voisi olla särki ja paljonko maksaa?
    ja olisikohan mahdollisesti katista sisuskalut irti kun n.2000-2800rpm kuuluu jostain alta pärinää ja välistä tuntuu että tehoja piisaa ja välistä taas ei(yrittäisiköhän mennä tukkoon?) ja eilen oli myös pientä nykimistä 2000-3000rpm pienellä kaasulla
    coupe on mallia Typ 89

    pistetäämpä tähän samaan viestiin samalla kysymys että= onko kukaan ajanu 98oktaanisella bentsiinillä tuollaista coupea? toimiiko paremmin tai jtn? vaikka ei kai sitä ohje kirjan mukaan saisi.
    Viimeksi muokannut FLeba; 12.7.2007, 08:09.

  • #2
    Tässä olis sulle luettavaa, tosin lontoon murteella:
    http://20v.org/engprob.htm#coldstart

    Comment


    • #3
      ei olis lisätieto suomeksi pahitteeksi

      Comment


      • #4
        onko kukaan ajanu 98oktaanisella bentsiinillä tuollaista coupea
        En tiedä oliko tuossa kirjoitusvirhe numeron kohdalla, mutta jos valmistajan suositus on 98, on ei edes säästömielessä ole viisasta jatkuvasti käyttää ysiviitosta. Itse ajelin neljä vuotta ysikasilla.

        Säästäessä voi käydä kuten laihialaiselle, joka 50 euron kenkiä säästääkseen otti niin pitkiä askelia, että 100 euron housut repesivät haaruksista.

        Comment


        • #5
          sepäs se kun valmistajan suositus on 95 tai sitten ohjekirja kusettaa

          Comment


          • #6
            Mites onko sulla alkuperäinen lamda?

            98:lla minäkin ajelin, voit ihan huoletta laittaa tankkiin.

            Comment


            • #7
              luulisit että on. huono arvailla kun ei ole auton huolto historiaa tiedossa. juu ei sit muutaku 98 tankkiin. ja se miksi 98oktaanista niin sen takia kun ainakin omalla kohdalla on vanhemmat autot pelittänyt paljon paremmin 98 bensiinillä

              Comment


              • #8
                Voihan se olla kuitenkin 95, vaikka NG -moottoriseenkin suositus on 98.

                Comment


                • #9
                  Kumpikohan se nyt sit ois se suositeltu bensan laatu tuolle 7a koneelle? :D Ei itsellänikään tuota ohjekirjaa ole. Tuntuis kyl kummallakkin toimivan ihan sammallalailla.

                  Comment


                  • #10
                    edl 95 sanoo ohjekirja

                    Millä kierros alueilla teillä on alkanut tuolla 2.3 20V tuntumaan et vetää?
                    mulla alkaa jossain 4500rpm nykäsee ja vetää tappiin asti..
                    onko normaalia? lämpimänä eioo alakierroksilla juurikaan 2.0 8v tehoja enempää kylmänä taas tuntuu et virtahepoja ja vääntöä löytys alakierroksilla paljonki.

                    kulkee himpun verran yli 220km/h, mittarivirhe 100km/h 4-5km/h, kulkupuoli kai kunnossa?
                    Viimeksi muokannut porkkis; 19.7.2007, 09:06.

                    Comment


                    • #11
                      Semmonen se on.

                      Comment


                      • #12
                        7A:ssa itse kyllä ehdottomasti käyttäisin vain ja ainoastaan 98:ia.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske
                          7A:ssa itse kyllä ehdottomasti käyttäisin vain ja ainoastaan 98:ia.
                          niin minäkin tästä lähtien käy tasaisemmin ja aavistuksen verran vetää paremmin.

                          Comment


                          • #14
                            Millä kierros alueilla teillä on alkanut tuolla 2.3 20V tuntumaan et vetää? mulla alkaa jossain 4500rpm nykäsee ja vetää tappiin asti..
                            Kuulostaa erittäin normaalilta. Se nykäisy on hyvin -jopa häiritsevän- selkeä.

                            Kyllä se mittariin kelaa enemmänkin kuin tuon 220, mutta en missään tapauksessa suosittele kokeilemaan: heinäkuussa 1991 kelasin vastaavan cq:n mittariin ulkomaalaisen moottoritien jyrkässä myötäleessä 255km/h moottorin kierroksilla 7100. Rajoitin on 7200 kierroksessa.

                            Comment


                            • #15
                              pistämä nyt tähän samaan kysymyksiä lisää. eli passaako ns. uudemmasta coupesta pakoputki typ89 koriseen..vai onko noi ''uudemmat'' coupet vaan face liftejä mut samalle alustalle tehty?

                              noniin jatketaampa tähän lisää probleemia, eli mistähän kannattaisi alkaa vikaa haistelemaan kun kone on kylmä ja starttaa ja antaa vähän kaasua niin saattaa alkaa röpöttämään ja sammua? piti sitten alkaa vaihtamaan katti ja siittä eteenpäin pakoputki, onneksi ei ole ku ihanan kallista touhua. katista oli sisukalut irti, kannattaako edes yrittää päästöistä läpi ''tyhjällä'' katilla?

                              niin ja onko tuolla katin jälkeen tulevalla pöntöllä mitään merkitystä vai laittaakko suora putki tilalle? menis tehdas tilaukseksi ja toimitus aika 1kk-2kk kuulemma
                              Viimeksi muokannut porkkis; 9.10.2007, 21:35.

                              Comment


                              • #16
                                Ei sinne ainakaan orkkista kannata laittaa. Suora putki tai joku suoraanläpi-pönttö. Äänten kannalta taitaa olla ratkaisevin se katalysaattori.

                                Comment


                                • #17
                                  juu se katin jälkeen tuleva pönttö näytti siltä että eipä silläkään ole mitään merkitystä äänen vaimennuksen kanssa

                                  ja nyt on alkanut kylmänä tyhjäkäynti myös humpailemaan, onko vedenlämpö mittarin toiminnalla merkitystä koneen käyntiin?. onko koneen lämpö mittari tulipellin puolella kannessa?
                                  Viimeksi muokannut porkkis; 9.10.2007, 21:35.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vaihdoitko sen lambdan?
                                    isv?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lopetahan se itsellesi vastailu. Muokkaa edellistä jos jotain lisättävää eikä muut ole ehtineet väliin.
                                      Isoja kirjaimia ja välimerkkejä saa myös käyttää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        no niin probleema coupessa vaihteeksi! nyt heitti käymästä kylmänä, eli ei käy ellei anna kaasua.
                                        mikähän voisi olla vikana?

                                        viimeksi sama vika korjaantui kun mr korjaaja oli löytänyt jonkun irrallisen alipaineletkun joka kuului imusarjaan. Mutta en minä kyllä nää että sieltä olisi mikään irti tai mithään..
                                        Viimeksi muokannut FLeba; 21.11.2007, 19:22.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Millä kierros alueilla teillä on alkanut tuolla 2.3 20V tuntumaan et vetää?
                                          mulla alkaa jossain 4500rpm nykäsee ja vetää tappiin asti..
                                          entäs kun minun 7A ei nykäse enää eikä vedä tappiin asti läheskään niin hyvin kuin ennen..mikähän siellä nyt rajoittaa..?
                                          alakierroksilla kuitenkin tuntuis olevan suunnillee saman verran vääntöä kuin ennen..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Katalysaattori tukossa?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Katalysaattori tukossa?
                                              syksyllä vaihdettu uusi katti, joten en uskalla sitä epäillä...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Bensansuodatin?

                                                Perse tottunut 7A tehoon? :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  jaa a. mulla ainakin tuntu huomattavaa puutumista korkeilla kierroksilla kun katti veti tukkoon, kun oli rikki niin sisuskaluja löytyi 2viimisestä pöntöstä. eipä oo päässy testailemaan coupea vähään aikaan taas ku odotellu 2kk pakoputkea prkl.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    todistetusti vakio 7A suljetulla alueella suomenpuolella on erittäin loivassa alamäessä ajettu mittarin mukaan 255 ja jyrkkeni lopussa, mittarissa 265.. sitten loppuikin tie niin piti höllätä ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juu, sen se kelaa mittariin, kokeiltu myös. Ei tosin Suomessa, eikä edes suljetulla alueella.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No kylläpä iloisesti vie 170hv :) Saa varmaan tovin kelata tuohon vauhtiin

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kelaamisestahan tässä puhuttiinkin. Vetoautossa oli tehokas vinssi :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oliko muuten nelikko vai vajaa?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X