Tuikkaas kuvat mun spostiin, ni laitan kaikkien nähtäväksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kytkimen työsylinterilläkö tunnit täynnä?
Collapse
X
-
http://www.audiclub.fi/tmp/asetelma1.JPG
http://www.audiclub.fi/tmp/asetelma2.JPG
Va jo on erikoisen sorttinen vika ollu..
Comment
-
Up. Alkoi omassa urssissa kytkin temppuilemaan. Oireet : jokaisen polkaisun
jälkeen saa auttaa polkimen jalalla ylös, irroittaa kuitenkin, vaihtamaan
pääsee hyvin. Kytkin pohjassa vaihde päällä taas ryhtyy ottamaan melko
pian kiinni. Nestettä ei häviä ollenkaan, eli olisiko pääsylkky vainaa?
Comment
-
Vaihdoin kokonaan uuden pääsylkyn, merkkiä Ate. Oli hieman Italiaanoon
nähden kalliimpi, mutta toivottavasti kestävämpi. kytkin toimii nyt loistavasti,
paitsi pientä säätöa kaipaa, kun tuntuu ylhäältä ottavan kiinni.
Hommasin itsellekin tuon renkaasta säiliöön paineistus vekottimen ja hyvin
toimi.
Comment
-
Itselläkin meni kovassa rykäisyssä 3 selta 4 selle vaihtaessa 01e 6-gang DGV laatikosta kytkin poljin oudon veltoksi. Käväisi pohjassa, mutta nousi sittenkin takaisin ylös. Vaihteet ei mennyt enää päälle kytkintä painaessa, eli ei enää irroita tarpeeksi.
Kytkinpoljin tuntuu koko matkalla, mutta oudon löysä verrattuna siihen mitä oli aijemmin. Ilmailtu on ja tarkasteltu vuotoja ja kaikki näyttäisi olevan ok. Työntösylinteri oli kädessä ja oli ok ja en nyt sitten jaksa näitten tekstien perusteella uskoa siihen pääsylinteriinkään olisi hajalla.
Voisiko nyt olla sitten tuo vika kyseessä, että kytkin käpälästä/käpälistä on joku rauta mennyt poikki? Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia 6-lovisten laatikoiden kanssa?
Comment
-
Urssista korkkasi viime kesänä painelaakeri samanlaisin oirein. Sinänsä typerä rakenne: laakeri itsessään oli ehjä, mutta se pinta joka vastaa asetelman sormiin, on jotakin kuttaperkkaa. Se oli haljennut ja pudonnut, jolloin työsylinterin liikematka ei enää riittänyt kytkimen irroittamiseen. Viiden pennin vika, mutta käytti kuitenkin askin irti.
Comment
-
Tänään ajattelin ajaa auton talliin ja purkaa sen taas atomeiksi jälleen kerran, mutta ihmetytti yksi juttu. Laitoin auton käyntiin vaihdepäällä. No sitten, kun auto oli lähteny liukuun niin painoin kytkintä ja kytkin otti sen verran, että auto pysähtyi miltei täysin, ryömimällä ryömien yritti eteenpäin. Vaihteita en kummiskaan saa päälle silti kytkintä pohjassa pitäen.
Voiko siis silti olla se haarukka sielä jotenki huonosti paikallaan? Ilmattu on monta kertaa ja tuntuma kytkinpolkimeen ei parannu. Ensimmäisellä kerralla, kun ilmasin kytkimen ja vielä toisellakin kerralla niin se meni ihan 3 - 5 ilmaus kerralla hyväksi.
Comment
-
Annetaanhan muillekin hieman ihmettelemistä minun kulkineen kytkinongelmasta. Eli B5 1.8Tq on kyseessä ja ongelma on vaivannut koko ajan kun ko. auto on ollut itselläni (4 vuotta), mutta nyt alkaa vasta oikeasti häiritsemään sen verran, että jotain tarttes tehä. Autoon on entisen omistajan toimesta, noin 50tkm sitten vaihdettu S2 Sachs performance kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä.
Kytkin irroittaa ja toimii lähes normaalisti, mutta jos sitä painaa varovasti tai lepuuttaa jalkaa siinä päällä (mitä en itse tee, mutta joskus kokeilumielessä tullut havaittua), niin polkimen palautinjousi vetää polkimen pohjaan itsestään ja se pitää sitten kaivella sieltä takaisin ylös. Polkimen ollessa pohjassa tuossa tilanteessa se ei luonnolisestikaan "ole oikeasti pohjassa", vaan tilanne on sama kuin se ei olisi painetuna. Alkuun tämä vika ei haitannut, sillä normaaliajossa sitä ei edes huomannut. Talvella tosin vika yltyi joskus niin pahaksi, ettei polkimeen alkanut tulla mitään tuntumaa ennen kuin moottori oli lämmennyt täysin. Nestettä hupeni säiliöstä n. puoli litraa parissa kuukaudessa tahdilla.
Nyt alkukesästä nämä oireet on alkaneet pahentua siihen malliin, että poljin pitää jo oikeasti polkaista rivakasti pohjaan, jotta se ottaa ja nestettäkin häviää n. puoli litraa kuukaudessa, eli tuplamäärä mitä aiemmin. Vuotohavaintoja olen sen verran tehnyt, että vänkärin puolen pyöräkoteloon vuotaa raidetangon kulkuväylää pitkin jotain nestettä. Koska hydraulinestettä ei ole hävinnyt olettaisin sen olevan sitä kytkinnestettä. Kuskin jalkotilaan ei ole vuotanut mitään, joten pääsylinteri se tuskin on, mutta kun entinen omistaja oli jo vaihtanut työsylinterin?! Mikähän kohta siellä kytkimessä on sitten semmoinen, joka vois vuotaa siihen raidetangon onkaloon?
Comment
Comment