Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen työsylinterilläkö tunnit täynnä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuikkaas kuvat mun spostiin, ni laitan kaikkien nähtäväksi.

    Comment


    • #32
      http://www.audiclub.fi/tmp/asetelma1.JPG
      http://www.audiclub.fi/tmp/asetelma2.JPG

      Va jo on erikoisen sorttinen vika ollu..

      Comment


      • #33
        Millähän muulla kun ruosteella ja rautalankasokalla tuo työsylkky mahtaa olla kiinni 016 lootassa? Tuntuu olevan aika jämäkästi paikallaan..

        Comment


        • #34
          Sielonvielä 6mm putkisokka samassa reijässä kun se rautalanka.

          Comment


          • #35
            On itseasiassa oikeastaan juuri sillä tapilla kiinni. Rautalanka ei juuri mitään pidättele. Ei samassa reiässä, mutta siinä ihan vieressä. Ei voi erehtyä reiästä, vaikka näyttääkin umpinaiselta. Sieltä se tappi lähtee lyömällä pois kun vain näyttää tuurnaa tms. ja vasaraa.

            Comment


            • #36
              Up. Alkoi omassa urssissa kytkin temppuilemaan. Oireet : jokaisen polkaisun
              jälkeen saa auttaa polkimen jalalla ylös, irroittaa kuitenkin, vaihtamaan
              pääsee hyvin. Kytkin pohjassa vaihde päällä taas ryhtyy ottamaan melko
              pian kiinni. Nestettä ei häviä ollenkaan, eli olisiko pääsylkky vainaa?

              Comment


              • #37
                Mulla oli juuri samat oireet ja pääsylkyssä vika. Tuli kuitenkin vaihdettua työsylkkykin samalla ja tiivistesarja pääsylkkyyn.

                Comment


                • #38
                  Täälläkin tuskailtu pääsylkyn kanssa, vaihdettu joulukuussa uus ja eilen vaihtu uudelleen, armotonta väli-ilmausta jotta sais ajettua paineilmailmaukseen. Välillä hihat meinaa kastua ja käämi palaa.
                  Mistä Jarmo hommasit tiivisteet?

                  Comment


                  • #39
                    Monissa tarvikeliikkeissä myydään laitetta jolla saa renkaasta paineistettua nestesäiliön. Tuollaisen kun hommaa niin ei ole ongelmia ilmauksen kanssa.

                    esim. Motonetista ATE/Girling Ø44mm paineilmaus 76-5152 22.80
                    Tuollaisella olen itse ilmannut.

                    Comment


                    • #40
                      Täälläkin tuskailtu pääsylkyn kanssa, vaihdettu joulukuussa uus ja eilen vaihtu uudelleen, armotonta väli-ilmausta jotta sais ajettua paineilmailmaukseen.
                      Laitoitko made in Italia pääsylkyn? Täällä kertaalleen huonoksi havaittu.

                      Parempi malli maksaa n. 160e ja Alla Pollo n. 60e.

                      Comment


                      • #41
                        Ei ollut Pöllö Alla vaan melkein orkkis, purin ja oli joussi poikki ja kumi rikki. Nyt on paineet oikeella puolella ja niin kuin Silvennoinen ja Ggantti-mainos; "ja voimaa o"

                        Comment


                        • #42
                          Motonetista löytyi. Ei ole kyllä sen jälkeen juuri kilometrejä tullut autolle, että en osaa sanoa mahdollisesta kestosta mitään. Jotkut halvat italialaiset/espanjalaisethan noikin oli.

                          Comment


                          • #43
                            Vaihdoin kokonaan uuden pääsylkyn, merkkiä Ate. Oli hieman Italiaanoon
                            nähden kalliimpi, mutta toivottavasti kestävämpi. kytkin toimii nyt loistavasti,
                            paitsi pientä säätöa kaipaa, kun tuntuu ylhäältä ottavan kiinni.

                            Hommasin itsellekin tuon renkaasta säiliöön paineistus vekottimen ja hyvin
                            toimi.

                            Comment


                            • #44
                              Itselläkin meni kovassa rykäisyssä 3 selta 4 selle vaihtaessa 01e 6-gang DGV laatikosta kytkin poljin oudon veltoksi. Käväisi pohjassa, mutta nousi sittenkin takaisin ylös. Vaihteet ei mennyt enää päälle kytkintä painaessa, eli ei enää irroita tarpeeksi.

                              Kytkinpoljin tuntuu koko matkalla, mutta oudon löysä verrattuna siihen mitä oli aijemmin. Ilmailtu on ja tarkasteltu vuotoja ja kaikki näyttäisi olevan ok. Työntösylinteri oli kädessä ja oli ok ja en nyt sitten jaksa näitten tekstien perusteella uskoa siihen pääsylinteriinkään olisi hajalla.

                              Voisiko nyt olla sitten tuo vika kyseessä, että kytkin käpälästä/käpälistä on joku rauta mennyt poikki? Onko muilla ollut vastaavanlaisia kokemuksia 6-lovisten laatikoiden kanssa?

                              Comment


                              • #45
                                Jos siellä on haarukka toisesta päästä vaikka irti.

                                Comment


                                • #46
                                  Ei vissiin pääse tähän haarukkaan käsiksi muutakuin jumppaamalla kone laatikon kans pois autosta ja ottamalla laatikko irti koneesta?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eipä pääse ei.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Urssista korkkasi viime kesänä painelaakeri samanlaisin oirein. Sinänsä typerä rakenne: laakeri itsessään oli ehjä, mutta se pinta joka vastaa asetelman sormiin, on jotakin kuttaperkkaa. Se oli haljennut ja pudonnut, jolloin työsylinterin liikematka ei enää riittänyt kytkimen irroittamiseen. Viiden pennin vika, mutta käytti kuitenkin askin irti.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tänään ajattelin ajaa auton talliin ja purkaa sen taas atomeiksi jälleen kerran, mutta ihmetytti yksi juttu. Laitoin auton käyntiin vaihdepäällä. No sitten, kun auto oli lähteny liukuun niin painoin kytkintä ja kytkin otti sen verran, että auto pysähtyi miltei täysin, ryömimällä ryömien yritti eteenpäin. Vaihteita en kummiskaan saa päälle silti kytkintä pohjassa pitäen.

                                        Voiko siis silti olla se haarukka sielä jotenki huonosti paikallaan? Ilmattu on monta kertaa ja tuntuma kytkinpolkimeen ei parannu. Ensimmäisellä kerralla, kun ilmasin kytkimen ja vielä toisellakin kerralla niin se meni ihan 3 - 5 ilmaus kerralla hyväksi.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei vaihteet mene sovinnolla tupaan, ellei kytkin irroita ihan kokonaan. Ota auki ja katso, ei se muuten tokene.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Voiko kytkimen työsylinteri vuotaa sisään? Nesteet häviää johonkin mutta ei näy ulos päin.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kokoonpuristumaton neste ei häviä ilman vuotoa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Meinasin että voiko vuotaa sen suojakumen alle siten että ei näy päälle päin. Ajoin 15 km maantietä tulin risteykseen painoin kytkimen pohjaan eikä noissut ylös. Nestetä oli säiliössä vielä tien varressa. Hinauksen aikana oli säiliöstä neste hävinnyt poljin oli lattiassa kokoajan.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Toki voi, mutta jossain vaiheessa tulee ulos, voihan se vuotaa vaikka kytkinkopan sisään.
                                                  Voihan se vuotaa myös poljinsylinteristä ja imeytyä mattoon.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Joo, voisin lisäillä tänne, että itseltä oli kytkinlevy murtunu. Siinä oli syy ongelmaan.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Syy löytyi sylintereiden välisessä letkussa repeämä. Vuosi laatikon päälle niin ei aluksi löytynyt.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        saiskos joku tämä kuvat näkymään taas?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Annetaanhan muillekin hieman ihmettelemistä minun kulkineen kytkinongelmasta. Eli B5 1.8Tq on kyseessä ja ongelma on vaivannut koko ajan kun ko. auto on ollut itselläni (4 vuotta), mutta nyt alkaa vasta oikeasti häiritsemään sen verran, että jotain tarttes tehä. Autoon on entisen omistajan toimesta, noin 50tkm sitten vaihdettu S2 Sachs performance kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä.

                                                          Kytkin irroittaa ja toimii lähes normaalisti, mutta jos sitä painaa varovasti tai lepuuttaa jalkaa siinä päällä (mitä en itse tee, mutta joskus kokeilumielessä tullut havaittua), niin polkimen palautinjousi vetää polkimen pohjaan itsestään ja se pitää sitten kaivella sieltä takaisin ylös. Polkimen ollessa pohjassa tuossa tilanteessa se ei luonnolisestikaan "ole oikeasti pohjassa", vaan tilanne on sama kuin se ei olisi painetuna. Alkuun tämä vika ei haitannut, sillä normaaliajossa sitä ei edes huomannut. Talvella tosin vika yltyi joskus niin pahaksi, ettei polkimeen alkanut tulla mitään tuntumaa ennen kuin moottori oli lämmennyt täysin. Nestettä hupeni säiliöstä n. puoli litraa parissa kuukaudessa tahdilla.

                                                          Nyt alkukesästä nämä oireet on alkaneet pahentua siihen malliin, että poljin pitää jo oikeasti polkaista rivakasti pohjaan, jotta se ottaa ja nestettäkin häviää n. puoli litraa kuukaudessa, eli tuplamäärä mitä aiemmin. Vuotohavaintoja olen sen verran tehnyt, että vänkärin puolen pyöräkoteloon vuotaa raidetangon kulkuväylää pitkin jotain nestettä. Koska hydraulinestettä ei ole hävinnyt olettaisin sen olevan sitä kytkinnestettä. Kuskin jalkotilaan ei ole vuotanut mitään, joten pääsylinteri se tuskin on, mutta kun entinen omistaja oli jo vaihtanut työsylinterin?! Mikähän kohta siellä kytkimessä on sitten semmoinen, joka vois vuotaa siihen raidetangon onkaloon?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Säiliöltä vois pystyä sinne päästä vuotamaan, vesikaukalon tyhjennys reikien kautta. Kytkimelle taitaa putki kulkea tulipeltiä pitkin josta myös voisi päästä raidepäätätangolle ja raidetankoa pitkin kulkea sitten vänkärin puolelle, kaukaa haettua kylläkin.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tuo voisi olla yksi mahdollisuus, mutta tuo ei selittäne tuota kytkinpolkimen oikuttelua? Että miksi se vetäytyy itsestään pohjaan jos sitä vain hipaisee tai koittaa varovasti painaa pohjaan...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X