Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TTq 165kw vai A6 2.7 T vm.99-01?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mitäänhän minä en näistä tiedä, mutta että rs6:ssa sama laatikko kuin normi a6 2.7btq:ssa?

    Onko dynolappuja, vai onko nämä vain niitä kuuluisia "essonbaarinjuttuja tehoista"?

    Comment


      #32
      Nyt menee kyllä valitettavasti ihan "off the topic", mutta onnekasta Saksan reissua kuitenkin Audin hakijalle. /////
      [COLOR=black]Mitäänhän minä en näistä tiedä, paitsi että Esson baarista ei enää saa juttuja: S-ryhmähän osti Essot pois ja sulauttaa ne ABC:eihin, ja loput Essoista kilpailuvirasto määräsi muille. (Joten se siitä, viisastelu ei mielestäni sovi tälle asialliselle foorumille!)[/COLOR]
      [COLOR=black]Toijalan Autosähkö S.Harinen Ky:n lapuissani per 1.6.2007 -Sepollahan on myös tuo vanha yritysmuoto ja ko. dynolapun otsikkokin yhä Toijalan ajoilta- siis kolmelle eri softalle 473nm/2490rpm, 560nm/2340nm ja 637nm/2745rpm, joita vastaten 264hp/5700, 300hp/5940rpm ja 329hp/5490rpm.[/COLOR]

      Comment


      • #33
        Omakäsitys on että tippi aski kestäis vaan 500 NM näin muistelisin jostain abt:n papereista saaneeni selville joskus..... Mut jos toi pitää paikaansa että aski kestää noinkin hurjat väännöt niin ei muuta kun uutta softaa kehiin....
        -TEHOA EI OLE KOSKAAN LIIKAA-

        Comment


        • #34
          Juu, ei muuta kuin Seppo dynokäppyrää esille, niin täältä lähtee myös yksi auto uudelleen ohjelmointiin!

          Comment


            #35
            Uskokaa pojat vaan, ei muuta kuin ohjelmointiin vaan ;)

            Hyvin kesti vartilla kyseinen kokoonpano juuri :)

            Comment


            • #36
              Eli ei siis kestänyt?

              Comment


                #37
                Siis kesti hyvin, kuten tähän asti muutenkin...

                Comment


                • #38
                  637nm? Tiptronic?

                  Comment


                    #39
                    Jep jep

                    Takuutahan on sitten turha asialle pyytää tai itkeä jos hajoaa :) mutta näilläkin arvoilla systeemit on toimineet.

                    Comment


                      #40
                      Tietäisköhän joku?
                      Paljonko kestää a4 3.0tdi kytkin? Autossa on manuaalivaihteet, tehoa 150kw ja käyttöönotto 12/05

                      Comment


                      • #41
                        Laput oli herralla mukana eli kyllä siellä nuo tehot on pannuhuoneessa..

                        Comment


                        • #42
                          Mielenkiintoiset väännöt kyllä. Mitä putkistoja ootte käyttäneet näissä A6 Biturboissa? Itellä löytyy tällä hetkellä siis autosta pelkästään uusi softa (312hv/480nm) ja seuraavaks olisi tarkoitus päivittää hieman ääntä ja ulkonäköä putkiston muodossa.
                          Tutun autotarvikeliikkeen kautta saisi Simonsin rosteriputkiston kohtuulliseen 850 euron hintaan, onko kellään kokemusta tästä tai hyviä suosituksia vastaavaan hintaluokkaan?

                          Comment


                            #43
                            Väännöt tulee ihan siitä, paljon ahtaa alle 3000 rpm, lastusta riippuu ja helppo rajata maksimiarvo mihin haluaa. Sama homma huipputehon kohdalla eli samat huipputehot irtoaa, vaikka toista sataa vääntöä puuttuu alhaalta.

                            Jollain 1 bar toi 312 saavutetaan ja alhaallakaan ei paljoa tosta enempää ahda. 600 nm tulee sitten 1,3-1,5 bar alhaalla ja 330-340 hv 1,1-1,3 bar 5000 rpm.

                            Tietysti putkisto yms vaikuttaa mutta noin yleisesti lastujen erot aika lailla on.

                            Comment


                            • #44
                              Juu, en ajatellutkaan tosiaan että putkisto toisi sitä vääntöä. Ihan siis äänien ja ulkonäön parantamisen vuoksi on tarkoituksena päivittää se.

                              Comment


                                #45
                                Joo en sitä ajatellutkaan, yleisesti vaan noihin vääntöjen ihmettelyyn eri lastuissa.

                                Comment


                                • #46
                                  No niin hyvä Audi väki,
                                  Nyt on sitten se mun autonhakureissu ohi. Kotiin tulin 10.9. maanantaina ja perseen alla -00 mallinen TT Quattro 6-lovisella laatikolla. Ajoin Munchenistä Tanskan ja Ruotsin läpi kohti kotia, ja olen kyllä todella tyytyväinen hankintaani (toivottavasti tyytyväisyyteni jatkuu pitkään). Kilometrejä tuli parisen tuhatta ja totuuden nimissä täytyy tietenkin todeta, että eihän tämä tietysti ole pitkässä maantieajossa parhaimmillaan, joskaan en sitä sellaiseen ajoon hakenutkaan. Olisi taas muutama mielipide tervetullut koskien talviajoa,...onko muut quattrojen kuskit käyttäneet talvella kitkoja nastojen sijaan, ja jos on mites ne toimii?
                                  Toinen kysymys, mittaristo näyttäisi muuten olevan kunnossa, mutta koneen lämpö tuntuu nousevan suht äkkiä 90 asteeseen eikä se pienen parkin aikana ihan äkkiä siitä laske??? Olisko tuo kuitenkin viiteitä mittari unitin alkavasta viasta, vai onko normaalia? Autolla ajettu 117 000 km.
                                  Kiitoksia kaikille kommenteista ja vastauksista, niin menneistä ja tulevista.
                                  Kunhan siunaantuu aikaa ja energiaa voin laittaa tänne pari kuvaa autosta, jos jotakuta kiinnostaa minkä näköisen rassin tämä kyselijä hommasi!
                                  Jatkoja kaikille, ja palaillaan kysymysien ja kokemuksien myötä aiheeseen Audi TT!

                                  Comment


                                    #47
                                    Lämpötila on normaalisti se 90 astetta ajossa, eikä sen siitä pidä laskea mihinkään.
                                    Kitka vs. nasta keskustelua on käyty jo aiemmin:
                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=35330

                                    Ja onneksi olkoon TT:stä

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onnea TT:stä, hauskoja kilometrejä luvassa sinulle :)

                                      Itellä oli kitkat TT:ssä viimetalven ja nyt ajattelin kokeilla nastoja kun tuntu olevan vähän olematon pito kun täällä ei tuota lunta ole vaan jäätä tiellä talvella.

                                      90 on normaali lämpö ja sen kuuluu sinne noustakkin suht nopeasti että kone toimii oikein ja voitelu pelaa parhaiten.

                                      Tuossa TT lukemista illan ratoksi
                                      http://www.tt-forum.co.uk/ttforumbbs/

                                      ja kun tuninki/modaus kärpänen sitten puree niin vinkkejä ja hyvää informaatiota:
                                      http://www.wak-tt.com/

                                      Comment


                                        #49
                                        Onnittelut vaan auton johdosta. Kyllä ne lämmöt täälläkin käyttäytyy ihan vastaavasti.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tervehdys taas, auto on pelannut ok (joskin huollossa MotorSport Lehtosen väki koeajon jälkeen totesi, että lämmön nousu 90C eikä ajon aikana siitä laske, että olis termostaatti loppu)
                                          Tarvisisin taas hieman neuvoja, kun ei oikein toi saksankieli taivu ja auto kiinnostaisi tuntea paremmin....eli suomenkielinen TTq -00 :n käyttöohjekirja!
                                          Mistä moinen, Audilta tietty mutta veikkaan että pyytävät sika hintaa? Eli jos joltain löytyis tällainen...olisko kopio mahdollisuutta tai jotain tähän suuntaan? (sori kaikille, tämä ei tietty olisi kuulunut tälle osastolle)
                                          Lopuksi, olisi mukava kuulla lastutus kokemuksia/suosituksia TTq 165kw:n suhteen!

                                          Comment


                                          • #51
                                            Lopuksi, olisi mukava kuulla lastutus kokemuksia/suosituksia TTq 165kw:n suhteen!
                                            Lehtoselle vaan hoitamaan sekin. Itse ainakin tykkäsin MTM:n lastusta edellisessä S3:ssa. Nykyisessä on ed. omistajan toimesta saksassa laitettu softa ja sillä moottorin käytös on paljon pehmeämpi mitä taas ton MTM:n, kun siinä tehot tulee melko "piikikkäästi".

                                            Comment


                                            • #52
                                              Lastu on "must have" tuote TT:ssä. Auton luonne muuttuu heti huomattavasti parempaan suuntaan. Tuossa esimerkiksi BSR:n kaavio
                                              http://sv.bsrab.se/bilder/_/PChart_x..._210731703.png

                                              Ohituskiihtyvyydetkin nousevat ihan kivasti ;)

                                              km/h vaihe original Steg 1 %
                                              80-120 3 4.5 3.8 16
                                              80-140 4 8.9 7.4 17
                                              100-150 4 8.3 6.9 17

                                              Comment

                                              Working...
                                              X