Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

quattron hinauksesta ja torseenista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    quattron hinauksesta ja torseenista

    Audini hinattiin epäammattimaisesti etupyörät ylhäällä, takapyörät maassa!
    ja vieläpä parkkivaihteella!!!
    Koneessa oli vikaa;toinen nokka-akseli meni poikki. kansi nyt vaihdettu. kysymys kuuluukin:
    onko tuo hinaus mahdollisesti pyörittänyt konetta?
    Millaisia muita vaurioita tuosta on saattanut syntyä?

    #2
    Ei se ole konetta pyörittänyt, siellä on torsen välissä joka ei siirrä voimaa eteenpäin. En tiedä kyllä mitä torsen tykkää jos on hinattu pitkään. Se on mielestäni ainoa paikka joka tuossa voisi vaurioitua.

    Käyttöohjeessahan tuosta hinauksesta kerrotaan, mutta en muista että mitä.
    Viimeksi muokannut okkim; 28.6.2007, 21:33. Perustelu: lisäys...

    Comment


      #3
      Kyllä quattro pitäis lavetille vetää. Mulla kävi coupen kanssa niin että auto oli parkki hallissa ja sitten kävi narkkarit auton sisällä ja yritti myös viedä koko auton.

      Virtalukko täysin jumissa ja rattilukko päällä. No auto piti saada pajalle ja hinattiin auto ensin pois hallista (matala sisään ajo, joutui ottaman hinurista vilkutkin pois katolta) ulos hitaasti vetäen ja heti kun päästiin pihalle toisen hinurin lavalle. Matkaa pajalle oli n.3km.

      No vakuutusyhtiö ton hinauksen maksoi, ja inter hinaukselle pisteet kotiin.

      Kuinka pitkän matkan oli autoa hinattu ja millä nopeudella?

      Comment


        #4
        noin 30 km. 60km/h !!!

        Comment


        • #5
          Mun edellinen A3 3.2 DSG vietiin pajalle ihmeteltäväksi kun hävisi vaihteet härvelistä niin lavetilla taannoin, hinurin kuski sanoi että ei pitäisi hinata näitä nelikkoja etupyörät pelkätään ilmassa...

          Comment


          • #6
            On tuo hinaus toiset renkaat maassa ihan sama juttu kuin katsastuksessa jarrudynon käyttö. Eli alle 5km/h ja ajallisesti lyhyt suoritus (mitä sitten tarkoittaa tuo lyhyt aika?)

            Comment


              #7
              Lyhyt aika tarkoittaa siirtoa tienvarresta lähimpään parkkiin. 30km ja 60km/h kuulostaa todella ilkeältä.

              Comment


                #8
                Paha homma. Ei kun kirjallista reklamaatiota heti peliin hinuriliikkeelle, on niillä siihen kuitenkin kaikki vakuutukset. Ei se niitä paljoakaan heilauta. Hinurikuskien pitäisi automaattisesti tajuta, ettei tuota pidä viedä millään muulla kuin lavetilla tai sitten vaan vetämällä kaikilla pyörillään. Aika rajusti on torsenit pyörinyt noin pitkän matkan ja tuolla vauhdilla.

                Hyvällä tuurilla olet ensimmäisen (?) hajonneen Torsenin omistaja.

                Comment


                • #9
                  Uskaltaakos hinata Quattron Herttoniemessä Audin pihasta PohjoisHelsinginAuton pihaan matka varmaan
                  100metriä luokkaa mutta kone ei käyntikuntoinen ja hinuria ei viitsisi maksaa tuolle matkalle.

                  Tietenkin jarrut lukkoon ja kaveri repäsee TuraqinV10:llä niin liukuu se ilman torsenin pyörintääkin..? :D

                  Comment


                    #10
                    Jos on manuaalilaatikolla niin ei tuo nyt mitään tee tuollainen matka. Oikeastaan ei tee mitään vaikka olisi automaattikin, jos siis hinaus on tuollainen tontilta toiselle.

                    Comment


                    • #11
                      6v-manuaali ja tosiaan kulmittain tontit toisissaan kiinni eli matkaa alle kilsa helposti.

                      Comment


                        #12
                        Voit hinata vaikka Oulun kautta.

                        Comment


                          #13
                          Vaikka työntäis jo tuollaisen matkan...

                          Comment


                            #14
                            Tuodaanpa tälläistä aihetta esille valmiin otsikon alle. Tilanne on että, b5 A4 2.6 quattro ei liiku omin voimin mihinkään. Kahiseva ääni vain kuuluu laatikon takapäästä(torsen??) kohdilta, johon kardaani tulee kiinni. Kahina loppuu kun kytkimen painaa pohjaan. Vetoja ei ole siis millään vaihteella.

                            Kardaanista kun pyörittelee käsin, takapyörät lähtevät kyllä pyörimään normaalisti mutta etupyörissä ei ole mitään elämää, eikö kuitenkin pitäisi? Toista etupyörää kun pyörittelee, toisella puolella renkaassa ei mitään liikettä. Auto siis ilmassa tällä hetkellä kokonaan kun on ihmetelty ja kaikki vetonivelet ovat kyllä ehjiä.
                            Onko koko laatikko hajalla vai torsen vai voisiko kardaanin kiinnitys etupäästä jotenkin porsia?
                            Auton historia on vähän tuntematon vielä, mutta voisiko kyseinen vaiva juontua hinauksesta etupyörät ilmassa ja mitä tälläisessä tilanteessa pitkällä hinauksella ensimmäisenä hajoaisi?
                            Viimeksi muokannut CED; 6.1.2011, 20:05. Perustelu: lisäyksiä

                            Comment


                              #15
                              eiköhän sieltä ole torsen rikki, jos kerran laatikon perästä kahisee. Sehän sieltä ekana antautuu väärässä hinauksessa.

                              Comment


                                #16
                                Käykös tuon ABC 2.6 koneen jatkoksi millä koodilla vain oleva laatikko missä tuon nykyisen CYA laatikon välitys 37/9 ? Tai meneekö esim. tälläinen torsen tuonne tilalle? -> http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=torsen

                                Comment


                                  #17
                                  Saa sen pelkän torseninkin sinne tosiaan vaihdettua, saattaa vaan olla toki etuperän "vetoakselin" hampaat ne mitkä antautuneet. Ei voi tietää ennenkuin on purkanut kamat pois.

                                  Eli varmaankin helpompi tunkea sinne kokonainen laatikko.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla jäi auto kehä 3:selle ja aika samankaltaiset oireet oli. Kun sitten oli laatikko irti niin huomattiin että kytkinlevystä oli spoorit sileät- alkuperäinen VAG-osa. Uutta kytkinlevyä kehiin ja auto ajoon.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos sieltä on vain torsen rikki, niin minulla on A4 -97 1.8t laatikosta jäänyt osa hyllyssä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Allroad tiptronic quattron ohjekirjassa kielletään hinaaminen etu tai takapyörät nostettuina.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X