Minusta oli enempikin semmoinen liukukytkin siellä takana.. Eikä ole ajotietokonetta mulla tuossa. Pitää käydä vielä tänään katsomassa se.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi100-ongelmia
Collapse
X
-
Häsä
-
Entäs löytyykö sulta autochekkiä, siihen voi vaihtaa liukukytkimestä eri kielen tai symbolit.
http://s2central.net/autocheck_04.html
Comment
-
Häsä
Kaksi katkaisinkohtaa siellä oli, mutta oikeassa ei minusta ollut varsinaista katkaisijaa. Vasemmanpuolimmaisessa on asennot 1-6 ja benzin/diesel. Nyt asennossa 2. Muut vaihtoehdot eivät vaikuttaneet ainakaan kierroslukuun mitenkään. Lienee se aluevalitsin.
Tämä remontti ei nyt mennyt oikein hyvin; Kun laitoin mittarin takaisin, tuli heti herja jarrupaloista, ja sitten ei halunnut käyntiin millään, muka virtaa liian vähän. Mittaristo vain naukui niinku känninen kissa. Sitten yks kaks lähtikin käyntiin. Koeajolenkkin loppumetreillä tuli vielä herja liian vähästä polttoaineesta vaikka tankki on puolillaan.. :(
Taitaa mennä mittaristoremontti uusiksi.. Vaan mikä vika voi olla että mittarit antaa niin täydellisesti ja nykimättä väärät lukemat? Arvioisin, että kun mittarit näyttää 2000rpm ja 50km/h, on todelliset jotain 3500rpm ja 80km/h.
Tarkistin vielä akunnavat, ja hyvin olivat kiinni.
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen
Comment
-
Häsä
Isompi mittarihuolto#2, eli tinaukset ja "contact cleaner"-käsittely suoritettu;
- Kierrosluku on kohdillaan - en tiedä mikä oli.
- Nopeusmittarin neula oli ilmeisesti aiemmassa puhdistuksessani "siirtynyt" siten, että näytti 25-30km/h liian vähän, eli "kalibroitiin" käsin..
- Jarrupaloista herjaa edelleen heti ekana. Voisiko olla niinpäin, että se nyt toimii kun aiemmin ei? Eli palat oikeesti onkin huonot? Tarkistamme..
- Öljyvaroitus on ja pysyy, tarkistamme anturit.
Nämä huomiot pikkulenkillä, perusteellisemman koeajon suoritan illemmalla. Töitäkin täytyy vähän välillä tehdä..
Comment
-
Häsä
On sitte kyllä työlästä tuo laatikon säätäminen jos ei ole hajuakaan mitä on tekemässä.. Auto telineeseen, alle ja säätöä, pois telineestä, sata lasiin koeajolenkillä ja taas telineeseen, ja sen kun toistaa 25-30 kertaa, ei tarvi kuntosalille enää..
Nyt vaihtaa kelvollisesti, mutta kolmosta varten täytyy edelleen hieman löysätä kaasua, muuten ei tule.
Jos joku tietää kuinka se oikeasti säädetään, vinkki ei olisi pahitteeksi.
Autocheckiin kytketty anturi lienee se alempi mihin menee vain yksi johto, yritän sen ensimmäiseksi vaihtaa, jarrupaloja en ennättäny tarkistaan..
Comment
-
Häsä
Öljykello vaihdettu(se alempi mihin menee vain yks johto), ja jarrupalojen johtoja rassattu.. "OK" se sanoo ja hiljenee =)
Nopeusmittari vaikuttaa heräävän hieman myöhemmin kuin minä, eli ei pelaa aina heti kun lähtee liikkeelle kylmänä. Toimii moitteetta sitten kun herää..
Hattuhyllyn hifisarja oli lievästi pettymys, jotenkin rikki se on; Huonosti kuuluu ensin, ja sitten pimenee kokonaan hetkiseksi. Otin pois ne kajarimöykyt ja laitoin tilalle hyllyssä lojuneet 2-tiekajarit. Ois tietysti kiva saada kytkettyä se alkuperäinen erillissysteemi kuulokevaihtoehtoineen, eli jos jollain on tieto miten kootaan toimiva systeemi tarvikeosista..
Ilmastointi hönkii kummasti viileää, ihan melkein riittävästi näillekin keleille. Vaikka täyttää se täytyy.
Isompia enää keskuslukko/hälytin-ongelma ratkaistavana, ja se moottorin tyyppikoodi on vieläkin tutkimatta.
Pysyis nyt läjässä nämä jo korjatut viat, vois joskus saada "valmiiksi"..
Comment
-
Häsä
Nyt löyty jonkinlainen stanssattu koodi koneen kyljestä. Hiekkapaperia piti näyttää ennenkuin sai mitään tolkkua. Siinä kuitenkin vaikuttais lukevan;
"XXNF 057155"
Onko oikea koodi, ja jos on, mitä se kertoo?
Comment
-
Häsä
Niin kun siinä ei ole sitä "moottori"-valoa ollenkaan.. Siinä bensapumpun releessä on se sulakkeen paikka, mutta en saanu aikaan mitää reaktioita sillä konstilla. Mittaristo oli mulla pöydällä useita kertoja, enkä löytäny sieltä sitä lamppua..
Missä kohti ja millainen oli virhekytkentä sulla IKJH? Miten korjasit?
Comment
-
Ihan tarkkaan en muista (vaikka vasta n. 10-vuotta aikaa), mutta kyllä se rasia hattuhyllyllä oli väärin kasattu = johtimet väärin. Siitä kun piirsi kuvan niin alkoi hahmottua miten pitää olla. Löytyy orkkis kuvat sekä aktiivikaiuttimin että tavallisilla, joskin ko. aski molemmissa samanlaiset.
Comment
-
Häsä
-
Häsä
-
Häsä
Ilmastointi imetty tyhjäksi ja täytetty uudella aineella. Ammattilaisen mukaan kaikki sujui hyvin ja mittarit näyttivät kaikin puolin sopivia paineita jne.
Tuntuu toimivan kyllä - ainakin tulee kylmää. Toivotaan että pysyykin jonkinaikaa..
Comment
-
Häsä
Pari uutta/uusvanhaa juttua..
- Ilmastoinnin ollessa AUTO-asennossa, lötkö hieman nykii tasakaasulla ajettaessa, ja joskus tuntuu vaikuttavan ihan tehopotentiaaliin.. Mikä voi olla vikana?! ECON-asennossa ei tee samaa, mutta kylmää tekee kuitenkin..
- Nopeusmittari toimii milloin huvittaa, kojetulun takomisella ei mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Vakionopeuden säädin toimii ainoastaan jos mittarikin on perässä. Onko siis anturi vai mittari vialla?
- Hieman tyhjäkäynti pätkii/seilaa valillä. Virranjakajan kyljessä heti jakajan kannen alla peukalonpään kokoinen liitinpistoke on hieman irti jakajan rungosta, kiinnitetty eristysnauhalla, ja pääsee siis liikkumaan. Vaikuttaako?
- Se vikakoodien purkaminen on mulle kyllä vielä epäselvää, kuinka teen?
Comment
-
Kompurahan ei pyöri econ asennossa, kokeile tuleeko kylmää econ asennossa vaikka aamun ensi startin jälkeen.
Vikakoodit: http://www.20v.org/climate.htm
Päivittäisitkö autosi tonne käyttäjä profiiliin, voisi tippua vastauksia enemmän kun porukka tietää heti mistä autosta on kyse.
Comment
-
Häsä
Eli voisi olla kompuravika?
Vikakoodeilla tarkoitin lähinnä moottoripuolta, mutta että ilmastoinnillakin on omat vikakoodit? =0
Päivitin profiilinkin.
Comment
-
Juu, ilmastoinnille on omansa. Se on niin hienostunutta tekniikkaa... AUTO asennossa kompura on käytössä, joten syö vähän tehoja.
Mittaristossa on luultavasti joutosvikoja. Kaikki joutokset kolvilla läpi.
Se liitin virranjakajan kyljessä on hall-anturi ja äärimmäisen tärkeä vipstaakki.
Comment
-
Häsä
Otin koodit ulos, ja mikäli oikein ne tulkitsin, antoi kanavalle 01 koodin 09, mikä tarkoittaa "coolant sensor G62". Sen kun vielä löydän..
Mittaristo on juotettu jo pariinkin otteeseen, ja se muutoin nyt pelaakin mainiosti.. Toinen anturikin mulla olisi, mutta meneekö ne koskaan rikki?
Kiinnitän siis Hall-anturin kunnolla kiinni.. ;)
Comment
-
Häsä
Tinasin pelkän nopeusmittariyksikön uudelleen - ei apua, ei muutosta..
Oireilee kyllä vähän silleen, että yhdyntähäiriö olisi jossain muualla. Saattaa lähtee pelaamaan esimerkiksi mutkassa kun on sivuttais g-voimia.. Mutta kojetaulun takomisella tai mittariston naputtamisella ei ole mitään vaikutusta.
Comment
-
09 ei tarkoita oikeastaan mitään vikaa. Viittaa vain siihen, että tässä kyseisessä mallissa ei vielä ole tuota G62-anturia. Ohjainyksikössä on kuitenkin jo ominaisuuksia "tulevaisuuden varalle".
lisäys: Jos kanavalla 06 näkyy arvoksi 255, niin silloin sitä anturia ei edes kuulukaan olla, jolloin tuo 09 vikakoodi on siis turha.Viimeksi muokannut jasso; 24.7.2007, 18:33.
Comment
-
Häsä
En ole kulutusta tarkaan mitannut kun tuo nopeusmittari pelaa jos haluaa, mutta minusta se ei kovinkaan paljoa vie. Esim. Helsingin reissu meni ihan kivasti 10l/100km-arvioin mukaan bensamittarin neulan asennosta pähkimällä.
Enimmäkseen pyörin Tampereen kaupungin alueella - matka-ajoa siis ei paljoa tule. Silti en ole huomannut sen vievän mitenkään erityisen paljoa polttoainetta - ennen tätä ajelin muutaman kuukauden diesel-corollalla, eikä senkään jälkeen ole tämä tuntunut kalliilta ajolta..
Jos arvata pitäis, niin selkeästi alle 10l/100km se on matka-ajossa normaalilla ajotavalla, talvella toki varmaakin enemmän. Jotain vikaa autossa kyllä varmaankin on, kun välillä sammahtelee ja tyhjäkäynti seilaa - jos sais korjattua, luulisi menevän vähemmällä?
Mikähän vikaa siinä on sulla ollu kun noin paljon on menny soppaa?
Comment
-
Häsä
Nyt tuntuis toimivan tuo nopeusmittari, vaihdoin anturin entisestä etuperästä. Täytynee suorittaa kulutusmittauksia..
Comment
Comment