Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (AAN-koneen) "nakutus" alakierroksilla

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 (AAN-koneen) "nakutus" alakierroksilla

S4:ssa oleva kone (AAN 2,2 t 20 v) pitää nakutuksenomaista "rahinaa" matalilta kierroksilta lähdettäessä. Likimain saman ajan myös autocheck on ilmoitellut punaisella huutomerkillä (jarrujärjestelmävika?) ajon alkaessa mutta ei myöhemmin.
    Äänen olen paikantut kuunnellen hydr.pumpun tienoille. Tosin vesipumppukin on suoraan alla.

Onko tällaisesta kokemuksia?

Onko hydraulinestettä tarpeeksi? Koska jos pumppu pitää rahinaa ja yhtä aikaa tulee alhaisen hydraulinesteen hälytys, niin... :)

Comment

Hyvä huomio. Neste ok. Minkätyyppinen pumppu on kyseessä? Hammaspyöräpumppu? Voiko hammaspinnat kulua ja alkaa "ääntelemään" kuluessaan? Olisiko hydr.nesteen vaihdolla vaikutusta?

Comment

Jarrupuolella on mäntäpummpu ja ohjauksen puolella siipipumppu.

Comment

Onko tullut vastaan ensimmäinen UrS4 laitos joka ei syö "vihreää kultaa". ;)
          Uutta tehostimen tiivistettä kaipaisi oma S4 ainakin, taas.

Kokeile vaihtaa myrkyt uusiin, voipi auttaa.

Comment

Sitten mulla on toinen ;)

Totta puhuakseni mulla on kuta kuinkin samoja oireita kuin jyrgenillä.
            Aluksi luulin venttiilien nakuttavan, sitten luulin nakuttavan muuten vaan mutta ei se ole kumpaakaan.

Ja tämä ei ilmene kuin kylmällä koneella, lämpimällä ei ääniä kuulu.
            Se kuulostaisi tulevan jostain nokalta ja alhaalta.

Punaista huutomerkkiä herjailee aika ajoin liikkeelle lähdettäessä.
            Auton myyjä itse asiassa mainitsi tuosta huutomerkistä myöskin ennen kuin olin nähnyt edes autoa. Pyysin häntä putsailemaan hydr.neste säiliön korkissa olevan liittimen sekä jarrunestesäiliössä olevan liittimen.
            Oli silloin hävinnyt sillä ja kuukauden verran huutomerkki oli poissa kun ostin auton, nyt se on kuukauden verran väläytellyt sitä taas.

Pommitestikin oli ok kun ostin auton, nyt ei ole tullut kokeiltua.

Comment

Forté-käsittely samalla ,kun vaihtaa öljyt hydr.järjestelmään.

Comment

Pitäis tosiaan kokeilla vaihtaa ne, onkohan paha jobi?

Comment

en tiedä miten kuvailisi ääntä, mutta se moniurahihnan kiristin aiheuttaa juuri matalilla kierroksilla kierrosten noustessa värähtelyä(varmaankin ikäännyttyään..). Se on aika mielenkiintoinen ääni. Pahenee kun hihnalla enemmän kuormitusta, esim ilmastointi päällä

Comment

Saattas muuten perhana vie olla, täytyykin kokeilla kuunnella sekä ilmastoinnilla että ilman.

Comment

Moniurahihnan kiristin on vaihdettu "ensiapuna". Täytynee alkaa uudistamaan hydr.pumppua piakkoin. Toisaalta myös km:n perusteella jakohihna ja vesipumppu vaihtunevat myös lähikuukausina.

Comment

Mulla ei ilmastointi päällä tai ilmastointi pois kuulu sisälle ainakaan äänessä mitään eroa.

Pommitesti eilen sellaisilla suht rauhallisilla painalluksilla ja 34 kertaa kesti.

Vaihtaisko sitä ne nesteet aluksi.
                        Onko paras tapa imeä säiliö tyhjäksi, täyttää, tyhjentää, täyttää jne?

Comment

Vaihdoin jarru- ja hydrauliikkanesteet tuossa ennen Motoparkkia, eli viime perjantaina.
                          Kertaakaan ei ole punainen huutomerkki (ainakaan vielä) ilmoitellut sen jälkeen, sitä ennen se tuli lähes joka käynnistyksen yhteydessä.

Tuo "nakutusääni" ei kylmällä koneella kyllä hävinnyt mihinkään, ehkä hieman vaimentui. Saattaa olla kuvitelmaakin...

Comment

Working...
                          X