Perän pohjassa 2 kpl 17mm kuusiokolo ruuvia, mutta en ole saanut niitä auki. Ovatko ne tyhjennys ja täyttöroput vai missä ne sijaitsee?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
peräöljyn tarkastus
Collapse
X
-
Väljäksi ruostuneet 17mm kuusikolo öljyproput saa auki 11/16" kuusiokoloavaimella (saa IKH:lta, Isojoen varastolta tilaamalla). Varsinkaan täyttöproppua ei pidä yrittää avata 17mm avaimella, jos kolo on ruostunut väljäksi.
Jos täyttöproppu tuhoutuu (=sorvautuu pyöreäksi) avausyrityksessä, voi porata tyhjennyspropun keskelle 7mm reijän ja tehdä M8 x 1 kierretapilla (=hienokierretappi, saa etrasta tilaamalla) suoralle rasvanipalle kierteet. Uudet peräöljyt sisään rasvaprässillä rasvanipan kautta. Tämä on nyt työn alla, saa nähdä onnistuuko...
Etsin peräöljy -hakusanalla, en löytänyt vastausta siihen, kuinka paljon pitäisi laittaa uutta öljyä vm. 1987 Audi 100 quattroon ? Takakontista löytyneessä paperilapussa lukee:
ENG. CODE/TRANS. CODE KU AAT AML
Entäpä kuinka paljon uutta öljyä quattron etuperään, vai onko yhteinen öljy vaihdelaatikon kanssa ?
Vanhaa mustaa ja pahanhajuista öljyä laskin (taka)perästä pois 1.7l, onkohan perä kärsinyt vähillä öljyillä ajamisesta ?
Kaikki näkemäni (3kpl) quattron perämurikat ovat mustuneet apukuskin puoleiselta kyljeltään öljyvuodon vuoksi, taitaa olla tyyppivika ?
Comment
-
Parilla litralla peräöljyä selvinnee. Etuperässä yhteinen öljy askin kanssa, taisi 3l riittää askiin. Täyttöohjehan noissa on että täyttöreiän alareunaan saakka. Hankala tietysti jos on tuo rasvanippakonsti käytössä, ehkä saattasin itse kokeilla jollakin pillillä sieltä reiästä ujuttaa öljyn, noista halpakaupoista saa sellaisia edullisia pumppuja joissa tulee mm. moottoriöljyn tyhjennystä varten ohut pilli mukana. Sellaista voisi ehkä soveltaa ja rasvanippa sitten reikään tulpaksi?
Comment
Comment