Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko anturi(t) vikaantua ilman vikakoodia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voiko anturi(t) vikaantua ilman vikakoodia?

    Joo eli nyt kysyn sitten että onko jollain hajonnut antureita ilman vikakoodia tai onko hajonnut anturi jättänyt virheellisen vikakoodin?
    Joskus mulla meni MAF, mutta se vähän kuin "hiipui" eikä jättänyt koodeja.
    Eli tuolla aloitin topikin aiemmin siitä ettei auto lähde käyntiin ennen kuin EPC-valo on syttynyt.
    Siihen liittyen on vaihdettu HALL ja lämpöanturi.Ei apua, joten mietin että voiko esim käyntinopeusanturi tai kampuran asentotunnistin tehdä samaa oiretta?
    Vikakoodi on edelleen: 16989 P0605, ohjauslaite vika.
    En vaan jaksa/halua uskoa tätä syylliseksi häiriöön koska auto toimii täydellisesti startattuaan.
    Kylmällä koneella EPC tulee tauluun about heti ja lähtee aina ekalla.
    Toinen asia on että tuo ECU:han on piirilevy komponentteineen ja kontaktiviaksi(juotos) oire on jotenkin turhan ennakoitavissa ja komponenttivian ollessa kyseessä eikö koko suatanan kortti olisi mykkä tai temppuilisi????
    Yritän nyt loogisesti pähkäillä tätä...
    Olisko virtalukon pohja yksi mahdollisuus?Tosin kaikki valot tulee aina normaalisti tauluun...

    #2
    Vikakoodi viittaa siihen, että ECU:n EEPROM on viallinen. Joskus tuota näkee kun on lastutettu ja ei ole kirjoitettu oikeaa checksummaa ohjelmaan.

    Viallinen EEPROM voi käyttäytyä kovinkin oudosti. Voi se olla ihan huono juotoskin jos prossu ja EEPROM on eri piireillä.

    Comment


    • #3
      Näin mä olen myös miettinyt että vika myös siinä voisi olla, vikakoodin perusteella.
      Noin vanhaa ei kuulema pystytä Audilla päivittämään mikä mun mielestä kuulosti aika paskan jauhannalta ihan vaan siksi että voihan tuohon ohjelmoida viriohjelmankin.
      Varmaan sanoi sen taas siksi että ne ei kajoa noihin muuten kuin uusimalla koko roskan.
      Pitäsköhän kysyä joltain viripajalta voisiko ne yrittää tuupata sinne uuden vakiota vastaavan ohjelman, tai uudelleen tuon nykyisen jos siellä on vaan bitti poikittain?
      Sitten tietysti jos tuo tietty piiri on kypsä ja siihen pitää rahaa pirusti upottaa niin ei muuta kuin uusi (viri)lastu vaan sisään samalla rahalla.
      Ymmärränkö nyt siis oikein että vikakoodin huomioiden saattais korjaantua luultavimmin chipin vaihtamalla?

      Comment


        #4
        Ymmärränkö nyt siis oikein että vikakoodin huomioiden saattais korjaantua luultavimmin chipin vaihtamalla?
        No se on yksi vaihtoehdoista. Kannattaa ehkä lainata jonkun boksi tai ostaa purkuautoboksi, niin saa rajattua sen vian sinne ECUun

        Comment


        • #5
          Tuon ikäiseen ei ole mahdollista päivittää ohjainlaitetta testerillä.
          Muistipiirivika on äärimmäisen harvinainen.
          Saattaisi korjaantua esim viriohjelmalla.

          Comment


            #6
            Viriohjelma tekee tässä tapauksessa vain haittaa. Eikai sitä nyt tietokonekaan korjaannu uudella käyttöjärjestelmällä, jos vika on rautapuolella.

            Comment


            • #7
              Melkomoisella todennäköisyydellä tuo kun ei ole rautavika.

              Comment


                #8
                nostetaas tätä ketjua:)
                mulla on B6:nen audi a4 ja tulee vikailmoitus:
                16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error
                P0601 - 001 - Upper Limit Exceeded

                vähän viittaa samaan kuin tuo "Teukan" autossa

                königille laitoin viestiä,kun autossa on ABT lastu, niin pitäisi tuoda auto sinne ja he lähettävät sen saksaan,juuri tuon EEPROM virheen takia.

                tälläisen viestin laittoivat takaisin:

                "Tarkoitat varmaan että auton ohjainlaite antaa vikakoodin:
                16985 - Internal Control Module: Memory Check Sum Error

                Tietyissä Boschin ohjainlaitteissa on ollut samaa vikaa.
                Ongelma ei joudu kylmäjuotoksesta tai ohjelmasta.
                Ei pitäisi johtua akusta.

                Valitettavasti emme ole saanneet tarkkaa vastausta Boschilta mistä vika johtuu,
                epäilys on vikamuisti tiedonkeruu epromissa.
                Se on se mikä vaihdetaan kun korjaus tapahtuu."

                Comment


                  #9
                  Vanhaa ketjua taasen ylös...

                  Emännän auto ei aamuna eräänä sitten enää suostunutkaan käynnistymään ja vikakoodien luku antoi karua kertomaa:

                  18048/P1640/005696 - Internal Control Module: EEPROM Error
                  Possible Causes

                  * Engine Control Module modified (e.g. Chip Tuning)
                  * Engine Control Module faulty

                  Possible Solutions

                  * Contact your Tuner ;)
                  * Replace Engine Control Module


                  Auto on A3, -99 1.8T automaattilaatikolla. Moottorikoodi on ARZ. Ecun varaosanumero on 06A906032AT ja ecun Bosch numero on 0 261 206 146.
                  Autoa ei pitäisi olla softattu entisten omistajien kertoman ja perstuntuman perusteella.

                  Vag Cat kertoo että autoon kävisi ecu myös numerolla 06A997032CX (vaikuttaisi siltä että on korvannut tuon AT loppuisen ecun), olisikohan viisaimmilla tietoa käykö jollain muulla numerolla oleva ecu tähän kulkineeseen? Tuntuu olevan hieman tiukassa käytetyt tuon tyypin ecut maailmalla.

                  Onko kellään ollut vastaavaan ongelmaa ja onko ongelmaan ollut muuta ratkaisua kuin ecun vaihto?
                  Viimeksi muokannut javis; 17.10.2010, 19:33. Perustelu: Kirotus vire.

                  Comment


                    #10
                    Ecussa on todennäköisesti jokin juotos heikkona - joko tehtaan tai jonkun muun toimesta. Käytä boksia jollakin virityspajalla, voisi saada kuntoon.

                    Comment


                      #11
                      Auto taasen ajossa, kiitos amalin taidokkaan kolvauksen. Mitään näkyvää juotosvikaa ei kuulemma ollut mutta kaikki eepromin juotokset tinailtiin uusiksi ja johan taas rokkaa.

                      Comment


                        #12
                        Mikroskoopillakaan ei nähnyt mitään selvää murtumaa. Tinaa oli tehtaan jäljiltä aika hintsusti. Ajankanssa pienikin halkeama kerää oksidia väliin ja lopulta lakkaa johtamasta.

                        Comment


                          #13
                          Tärkeintä on, että vika tuli korjattua!

                          Comment


                            #14
                            Juurikin näin! Lompakko, oma auto ja ty ovat tyytyväisiä ratkaisuun.

                            Comment

                            Working...
                            X