Hakua olen käyttänyt ahkerasti, mutta kaikkea en näköjään "osaa löytää".
Kiikarissa olisi Audi A4 1.8T quattro APU koneella, vm99, ajettu 174tkm. Auto on ulkomailla ja se käytiin puolestani koeajamassa. Yleiskunto on erittäin hyvä ja auto toimii kuten pitääkin, mutta jotain sanomistakin löytyy. Tiedän vielä hyvin vähän 1.8T tekniikasta, joten kaipaisin näihin kommenttia:
Moottori toimii hyvin ja kuulostaa terveeltä, mutta tällaiset öljyjäljet löytyivät:


Mistä tämä voi kertoa? Omistaja on vaihtanut öljypumpun 2 vko sitten, syytä en tiedä. Konetta ei ole lastutettu, turbo on vielä originaali.
Toinen "vika" on, että vedenlämmöt eivät nouse yli 60 asteen, tämä lienee termostaatti. Löysin haulla monenlaista tietoa vaihdon hankaluudesta, saako helposti alakautta vai pitääkö purkaa paljon, mikä on työn kesto? Jakopään uusiminen on ilmeisesti 120tkm välein, mutta pitäisikö/kannattaisiko tehdä samalla?
Jarrut toimivat ilman tärinöitä, mutta sekä palat ja levyt ovat melko lopussa. Tuohon V6 koneiseen kustansi joka kulman uusiminen osat+työ n. 350?, meneekö 1.8T samoihin? Onko joku järkevä upgrade, joka kannattaa tehdä?
Sivuseikkana vielä, FIS-näytön ylin osa on korruptoitunut lukukelvottomaksi, tähän ei ilmeisesti vieläkään ole muuta korjauskonstia kuin koko mittariston vaihto?
Kiikarissa olisi Audi A4 1.8T quattro APU koneella, vm99, ajettu 174tkm. Auto on ulkomailla ja se käytiin puolestani koeajamassa. Yleiskunto on erittäin hyvä ja auto toimii kuten pitääkin, mutta jotain sanomistakin löytyy. Tiedän vielä hyvin vähän 1.8T tekniikasta, joten kaipaisin näihin kommenttia:
Moottori toimii hyvin ja kuulostaa terveeltä, mutta tällaiset öljyjäljet löytyivät:


Mistä tämä voi kertoa? Omistaja on vaihtanut öljypumpun 2 vko sitten, syytä en tiedä. Konetta ei ole lastutettu, turbo on vielä originaali.
Toinen "vika" on, että vedenlämmöt eivät nouse yli 60 asteen, tämä lienee termostaatti. Löysin haulla monenlaista tietoa vaihdon hankaluudesta, saako helposti alakautta vai pitääkö purkaa paljon, mikä on työn kesto? Jakopään uusiminen on ilmeisesti 120tkm välein, mutta pitäisikö/kannattaisiko tehdä samalla?
Jarrut toimivat ilman tärinöitä, mutta sekä palat ja levyt ovat melko lopussa. Tuohon V6 koneiseen kustansi joka kulman uusiminen osat+työ n. 350?, meneekö 1.8T samoihin? Onko joku järkevä upgrade, joka kannattaa tehdä?
Sivuseikkana vielä, FIS-näytön ylin osa on korruptoitunut lukukelvottomaksi, tähän ei ilmeisesti vieläkään ole muuta korjauskonstia kuin koko mittariston vaihto?
Comment