Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T APU öljyä kuvassa, tuomio? +muita ostokysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T APU öljyä kuvassa, tuomio? +muita ostokysymyksiä

    Hakua olen käyttänyt ahkerasti, mutta kaikkea en näköjään "osaa löytää".

    Kiikarissa olisi Audi A4 1.8T quattro APU koneella, vm99, ajettu 174tkm. Auto on ulkomailla ja se käytiin puolestani koeajamassa. Yleiskunto on erittäin hyvä ja auto toimii kuten pitääkin, mutta jotain sanomistakin löytyy. Tiedän vielä hyvin vähän 1.8T tekniikasta, joten kaipaisin näihin kommenttia:

    Moottori toimii hyvin ja kuulostaa terveeltä, mutta tällaiset öljyjäljet löytyivät:



    Mistä tämä voi kertoa? Omistaja on vaihtanut öljypumpun 2 vko sitten, syytä en tiedä. Konetta ei ole lastutettu, turbo on vielä originaali.

    Toinen "vika" on, että vedenlämmöt eivät nouse yli 60 asteen, tämä lienee termostaatti. Löysin haulla monenlaista tietoa vaihdon hankaluudesta, saako helposti alakautta vai pitääkö purkaa paljon, mikä on työn kesto? Jakopään uusiminen on ilmeisesti 120tkm välein, mutta pitäisikö/kannattaisiko tehdä samalla?

    Jarrut toimivat ilman tärinöitä, mutta sekä palat ja levyt ovat melko lopussa. Tuohon V6 koneiseen kustansi joka kulman uusiminen osat+työ n. 350?, meneekö 1.8T samoihin? Onko joku järkevä upgrade, joka kannattaa tehdä?

    Sivuseikkana vielä, FIS-näytön ylin osa on korruptoitunut lukukelvottomaksi, tähän ei ilmeisesti vieläkään ole muuta korjauskonstia kuin koko mittariston vaihto?

  • #2
    Venttiilikopan tiiviste vuotaa, aika normaalia. Termostaattiin en osaa ottaa kantaa, koska tuo ei taida olla enää samanlaisella vesipumpulla kuin AEB-kone.

    Comment


    • #3
      Tuohon vedenlämpöön. Vikahan voi olla myös mittarissa jos ei termarin vaihto auta. Ihan vakio vika, että vedenlämpö voi vaeltaa tai sitten on ihan kuollut koko viisari ja tällöin voi olla mittaristovika.

      Jarruihin sen verran, että jos ei ihan vakiolla halua ajella ja joskus ratapäiville menossa, niin esim. levyiksi ATE Powerdiscit tai EBC Turbogroovet ja paloiksi Ferodot tai EBC Green Stuffit. Noilla ainakin pysähtyy, mutta pysähtyy peruskäytössä ihan hyvin orkkiskamoillakin.

      Comment


      • #4
        Morjens Ville;
        omassani lämpömittari milloin vaeltaa milloin ei liikahdakkaan, eli mulla ainakin mittaristovika, ei termostaattivika. Kuulemma käsittääkseni pitäs juottaa jotain mittaristosta uusiksi niin pelais taas ehkä.

        Comment


          #5
          Onko autossa ilmastointia? Jos kattois sen kautta lämmöt.

          Comment


          • #6
            Niin, tuo vedenlämpömittari kyllä toimii koko ajan, mutta tasaisessa ajossa pysyy n. 60 asteessa, jos antaa enempi runtua niin hetkellisesti sen saa nousemaan jonnekin 75 asteen tienoille... kuulostaa samalle kuin edellisessä autossa ostaessani ja termarihan se oli. Tuo vaihtotyö vaan, niin osaa tinkiä hintaa kohdilleen.

            Tuo öljyvuoto tosiaan voisi olla venttiilikopan tiiviste, joka ei olisi paha ongelma, mutta tuleeko muuta mieleen? Öljyä näyttäisi tulleen ulos kohtuu paljon. Onko tuolla puolella esim. öljynpaineantureita jotka voisivat falskata?

            EDIT: On siinä ilmastointi, mutta se on facelift-mallin eli sama kuin B6, joten siitä ei kai niitä kanavia näe samoin kuin pre-facelift mallin ilmastoinnista?

            Comment


            • #7
              Ah, muistin lukeneeni jostain ettei uudemmasta ilmastoinnista koodeja näe, mutta hyvä jos näin ei ole.

              Sain lisää tietoa omistajalta öljypumpun vaihdosta. Öljynpaineen merkkivalo syttyi ajossa, mutta mitään oireita ei moottorissa ilmennyt. Käsittääkseni autolla ajettiin n. 50km ennen kuin se vietiin huoltoon ajamalla. Huollossa epäiltiin ensin elektroniikkavikaa, mutta syylliseksi paljastui öljypumppu. Pumppu kuitenkin vaihdettiin vasta kuukauden päästä, jolla välillä merkkivalo syttyi ajoittain. Pumpun vaihdettuaan huollosta sanottiin että moottori ei ole kärsinyt vahinkoa.

              Koeajolla auto toimi kaverini mukaan oikein hyvin, kiihtyi pirteästi (no, niin pirteästi kuin vakio 150hv kiihtyy) ja veti tasaisesti, pakoputkista ei tullut mitään asiaan kuulumatonta ja ääni kuulosti normaalilta. Mitä sanoo raati?

              Comment


              • #8
                Muuten voisin tuodakin, mutta kun auto on Espanjassa jonne olen muuttamassa kuukauden kuluttua... Tuuksä sinne jakopään vaihtoon;) Ainakin asennusoluet on paljon halvemmat kuin täällä!

                Comment


                • #9
                  No, tein autosta tarjouksen ja saamani vastatarjous tuntuu kohtuulliselta. Haluaisin kuitenkin varmistaa, olenko tontilla korjattavien vikojen hinta-arvion suhteen sisältäen osat ja työn:

                  Termostaatin vaihto 120e
                  Jarrulevyt ja palat joka kulmaan (vakio-osat) 300e
                  Venttiilikopan tiiviste 120e

                  Eli yhteensä n. 540e... Meneekö metsään?

                  Comment

                  Working...
                  X