Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 saksasta -> hyytyi motarille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 saksasta -> hyytyi motarille

    Moi,

    Toin tässä loppuviikosta saksasta A8:n joka hyytyi 100km ennen rostockkia motarille. Sitä ennen sujuvaa ajoa n. 500km. Auto alkoi nykimään ja lopulta hyytyi kokonaan. Motin sai myöhemmin käyntiin, mutta se kävi vajaasti, muutama sylinteri pois pelistä.

    Hinaus laivaan ja suomessa pois. Kun sitten kokeilin hangossa startata, niin jälleen käynnistyi muutaman sylinterin vajaalla, mutta yhtäkkiä käynti tasaantui ja heräsi kokonaan eloon. Läksin ajamaan pois satamasta, niin hetken ajon jälkeen nykiminen, muutama pytty tipahti pelistä ja hyytyi lopulta.

    Mikähän tuossa voisi olla vialla? -96 a8 ja ajettu 163000. Laivassa pari kaveria vilkaisi autoa ja epäilivät ainakin että se on seisonut jossainvälissä aika pitkään.

    #2
    Jos on seisonut todella pitkään voi suuttimet takkuilla.

    Muuten epäilisin esim tukkeutunutta polttoainesuodatinta. Luultavasti jotain bensapuolella.

    Comment


    • #3
      Itse olen huollon suhteen sen verran poropeukalo, että huoltoon menee heti tuossa maanantaina. Pitää nyt vaan toivoa että ei olisi mitään pahempaa.

      Comment


      • #4
        Niskan autoonko viet Imatralle?
        Olis voinu mielenkiinnosta kattoo vikakoodit itekki ekana.

        Comment


        • #5
          en siirrättänyt autoa imatralle asti, espooseen jäi.

          Itseasiassa auto oli Audin korjaamolla saksassa pikavisiitillä adacin toimesta ja he sanoivat että joku moottorinohjauspiiri olisi ainakin vaurioitunut. Mutta kovin kummalta tuo tieto vaikuttaa jos kaara yllättäen toimi hyvän aikaa täällä suomen puolellakin. Luulisi tuollaisen piirivian vaikuttavan toisella tapaa.

          Comment


            #6
            Veepee, kuinkas on homma edenyt eli onko ongelman aiheuttaja "paikallistettu"?

            Comment


              #7
              Itse asiassa esim. vettä saanut moottorinohjausyksikkö voi käyttäytyä niin, että välillä toimii ja välillä ei. Nimim. kokemusta on S4:sta.

              Comment


              • #8
                Veepee, kuinkas on homma edenyt eli onko ongelman aiheuttaja "paikallistettu"?
                On tilanne hieman jumissa, korjaamossa on ilmeisimmin hieman tuota ruuhkaa. Vikakoodit oli katsottu, ne loistivat poissaolollaan.

                Itse asiassa esim. vettä saanut moottorinohjausyksikkö voi käyttäytyä niin, että välillä toimii ja välillä ei. Nimim. kokemusta on S4:sta.
                Hmm.... Tästä voisi varmaan heittää vinkkiä tuonne korjaamoon, koska saksassa kun yksikkö kaivettiin esiin, siinä oli kosteutta. Ja siirtomatkalla taas satoi kaatamalla. Mutta eikö vedelle herkän laitteen sitten pitäisi olla oikein suojattu? :O

                Comment


                  #9
                  Kyllähän ne ohjausyksiköt ovat paikassa missä ei pitäisi sinällään olla suorastaan vettä ja ilmankosteutta ne kyllä kestävät ja ovat ainakin roiskesuojattuja. Mutta esimerkiksi urS4:ssa ohjausyksikkö on hanttarin jalkatilassa verhoilujen alla ja jos auto sattuu sinne vuotamaan vettä... tulos on ennenmin tai myöhemmin hajonnut ohjausyksikkö. Ohjausyksiköitä toki voi mennä muutenkin, ei se vesi edes aina ole syynä. Omassa tapauksessani ainakin vika selkeästi sitten kohdistui ohjausboksiin kun auton hyytyessä en saanut diagnostiikka kaapelilla ollenkaan yhteyttä boksiin, oli täysin mykkänä.

                  E: Lisätään vielä, että vesivaurio on siis yleensä pysyvä vaurio ohjausboksissa, ei pelkkä veden hetkellisesti aiheuttama häiriö. Toki tuo kuvaamasi vika voi johtua myös ongelmallisista antureista, vikakoodithan kyllä kertoo sitten paljon. Ainakin omassa boksin totaalinen pimentyminen myös tyhjensi vikakoodit.

                  Comment


                  • #10
                    Lisätääs tänne pikku päivitys tilasta. Eli vika oli polttoainepumpussa, nyt uusi värkki kiinni ja hyvin kulkee. Kohtalaisen pöyristyttävä oli vaan osan hinta, 650e!!

                    Comment


                      #11
                      Auttaako, jos tässä vaiheessa sanon että tarvikkeena olisi saanut Siemens/VDO numerolla 405-052-002-001Z

                      Kun jo kerran ostit niin olkoon jälkipolville tiedoksi. Hinta luultavasti ei aivan yhtä pöyristyttävä.

                      Comment


                      • #12
                        no äkkiä hakemalla venäjän kielisiltä sivuilta löytyi, 122e... että ois semosen varmaan hitusen halvelvemalla täälläkin saanut. No, onpahan aito ja alkuperäinen. prkl!

                        http://www.knecht.ru/catalogue.shtml...an=98&page=all

                        Comment


                        • #13
                          Onhan asiassa valoisatkin puolensa; alkuperäisosan takuu ja Audi kulkee:)))

                          Comment

                          Working...
                          X