Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katalysaattoreista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katalysaattoreista

    Nyt sitten rupes toinen katalysaattori ahdistamaan. Rupee hyytyyn isoilla kierroksilla. Eli minkälaiset katalysaattorit tohon profiilin kulkineeseen kannattais laittaa? Kokemuksia?

    Niin ja kun tossa on kaks katalysaattoria niin voiko laskea että yhtä katalysaattoria rasittaa 1.4 l. kone?

    Muutamaa vaihtoehtoo oonkin netin välityksellä katellu.


    Bilteman mallit: http://www.biltema.fi/ (en osannut laittaa suoraa linkkiä noihin katalysaattoreihin ).
    Mitäs toi käytännössä tarkottaa kun toinen on EEC hyväksytty ja toinen ei? Entäs riittääkö toi 2.5 l moottorikokoon asti oleva tohon autoon kun niitä tulee kuitenkin kaksi.

    http://www.a-alt-avgassystem.fi/
    Ja tuoltakin löytyy universaali malleja. Kannattaako laittaa perusmalli vai high-flow katalysaattori? Onko kukaan kokeillu tollasta kattia missä ois kaks lähtöö ja kaks sisääntuloo, vois sellasenkin sinne saada aika pienellä työllä.

    Muita ehdotuksia?

    Niin ja kannattaisko rakentaa uusi putki siihen moottorin pakosarjan ja katalysaattorin väliin vai hitsata vanhaan. ( Ei se vanha putki huonolta noin silmämääräisesti näytä, mutta onpahan noi kuitenkin välillä hankalia hitsata ).

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    Taisi mennä vasen?, kuten meillä monilla:)

    Haun kautta (hakusanalla katalysaattori) asiasta lisää.

    Comment


    • #3
      Soita 068318611. Akkutarvike Määttälä, Kokkola. Sieltä on ainakin muutama foorumilainen hommannut katteja juurikin tuohon kyseiseen 2.8/2.6 mottiin.

      Comment


      • #4
        Itse asiassa luulisin että se on oikea katti joka on rikki, mutta ajattelin vaihtaa molemmat kerralla.

        Tollasia vaihtoehtoja kans löysin: http://www.ht-tune.com/apps/keraily/....aspx?o=14&t=2

        Comment


        • #5
          Oikean katalysaattorin jouduin vaihtamaan keväällä.

          Satasella hain AD-varaosasta yleismallia olevan katin jonka asentaja ystävällisesti hitsasi toisella satasella kiinni vanhaan putkeen. Ja tuon homman tekee viisi kertaa alkuperäisen katalysaattorin hinnalla.

          Uusi katti on max. 2,5 litraa iskutilavuudeltaan oleva keraaminen yleiskatti eikä ainakaan normaaliajossa tunnu ahdistavan millään kierrosalueella.
          Alunperin oikea katalysaattori pimeni kun venttiilivikaisena oli pakko ajaa muutama sata kilometriä ja bensaa meni raakana koneen läpi. Katti ylikuumeni ja ennenkuin oli pakko vaihtaa katsastukseen, oli sisuskalut hävinneet.

          Comment


          • #6
            Siis satasen otti katin hitsaamisesta hintaa? No jo on kallis taksa.

            Comment


            • #7
              Ei ollut tuttu paja ja kolme tuntia teki töitä. Verrattuna merkkiliikkeen 72?/tunti tuo ~33?/tunti tuntuu aika halvalta...

              Comment


              • #8
                No joo, suhteellista. Tosin tuo aika, 3h yhden katin laittamiseen tuntuu kyllä t.o.d.e.l.l.a pitkältä.

                Comment


                • #9
                  Onkos kellään kokemuksia motonetin katalysaattoreista?

                  http://www.motonet.fi/?id=20&Haku2=00000339

                  Comment


                  • #10
                    http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=13-4003
                    Tollasia kävin sitten kaksi ostaan motonetistä.

                    Juhannuksen jälkeisillä vapailla ajattelin yrittää saada noi paikalleen. Samalla menee vaihtoon lambdatkin.

                    Comment


                      #11
                      Itselle tuli laitettua tänä keväänä molemmat uudet katit bilteman valikoimasta. Hyvinhän ne pelaa ja hinta ei päätä huimaa 99? kappale. Nyrkkipaja vaihtoi hintaan 20?.

                      Molemmilla puolilla kulkee kattien läpi ainoastaan kolmen pytyn käryt, joten tuo <2,5l alaspäin riittää hyvinkin.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellänikin vissiin kattien uusinta edessä. Riittääköhän kahden tuollaisen max2.5l katin virtaus tämmöseen lastutettuun S2:seen? Vai pitäisikö ostaa high-flow katit?

                        Comment


                          #13
                          Minäkin meinasin katit antaa parempaan kotiin ;)
                          Ja laitan ison " kisakollin " sekä 3" tuuman putkiston tohon Risaan.
                          Tosin original -katit ovat vielä hyvässä kunnossa ,mutta kunhan ehdin
                          tarvikkeet hommaamaan vaan ,niin sitten uudet rojut asennan paikoilleen.

                          Jokin high-flow pitää hommata .... :)

                          Comment


                          • #14
                            Itse hommasin Magnaflown "spun" 3" rosterikollin Jenkeistä, ei mitään valittamista tuossa. Mitat on 9" pituutta 4" halkasijaa kennon kohdalla. Hintakaan ei ollut paha $115, eli Suomeen toimitettuna, verojen kanssa, hintaa tuli 120? luokkaa. Samalla kyydillä tuli "kunnolliset" rosteri kiristyspannat hommattua muhviliitoksille.

                            Comment


                            • #15
                              heij, oiskohan mulla coupessa katti sanonu ihtesä irti?
                              kierrokset kun nousee yli 4000rpm, kuuluu hirveä räminä auton alta, ja tehoa tulee korkeilla kierroksilla ON/OFF tyylillä, ja silloin kun tehoa ei tule ulos suosiolla, niin kulutus nousee noin 5l/100km...eli joku siellä ahistaa ja epäilen itse kattia..

                              Comment


                                #16
                                Kuulostaa siltä, että katin sisälmykset siellä heittää kuperkeikkaa pakokaasujen virtausten mukaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Juuri näin minäki aattelin, katsastuksen jälkeen lentää katti mehtään!
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 6.8.2007, 16:31.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X