Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 2.8 v6-menohalut kateissa!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 2.8 v6-menohalut kateissa!

    Joo eli miettii et meniskö vai ei, kylmänä ja viileenä vetää viel ihan hyvin, mut lämmöt ku menee yli 90 ni rupee kiihdytyksissä mietiskelemään!
    Missä vika?

  • #2
    Et maininnut millä kierrosalueella menohalut on kateissa. Mulla A4 2.6 ABC:ssä kone mietiskeli 1500-2000 rpm kohdalla. Vika korjaantui lambdat(2kpl) vaihtamalla.

    Comment


    • #3
      Niiden vaihtovälisuositus on 160 tkm.

      Haulla lisää ko "kilkkeistä"

      Ps itse vaihdatin ne 2 kpl noin 160 tkm kohdalla ja huomasin selvän eron vaihdon jälkeen.

      Comment


      • #4
        No välillä tuntuu et miettii läpi kierrosalueen, n.4000rpm jälkeen paranee vähän...

        Lambdoja ajattelin itekkin, tosin ilmeisesti edellinen omistaja on vaihtanu toisen, ku se näyttää päällisinpuolin aika uudelta.

        Viileemmillä keleillä pelittää ihan moitteettomasti, ku lämmöt pysyy n.90.

        Pitäs varmaan käyttää testissä, et minkälaiset pakokaasuarvot tos on, siitähän se selviäis...samalla näkis et toimiiko toinen katti, ku pitää nimittäin aikamoista kolinaa(sisukset irrallaan)!
        Mitähän muuten mahtaa maksaa moinen pönttö, jos vaikka joutuu vaihtamaan?

        Comment


        • #5
          Mulla on vähän samaa ongelmaa kun Juicella ja en tiedä onko Lambdoja vaihdettu koskaan, mittarissa on nyt kuiteski jo 380tkm, oiskohan syytä vaihtaa ;).
          Lisäksi huomasin tässä aivan hitaassa vauhdissa ei mee oikein tasaseen, on pientä nykimistä havaittavissa. Johtusko toikin Lambdoista.

          Comment


          • #6
            Jos lambdat on vaihtokunnossa ja aiheuttaa jo jotain häikkää moottorin käytökseen (tehottomuutta tms.), niin kuinka selvästi se näkyy esim. katsastuksen päästömittauksessa? Tuo oma Passatti meni kyllä vaivatta katsastuksen päästöistä läpi, mutta välillä tuntuu ihmeen mopolta tuo. Tulpat on menossa vaihtoon, mutta kun 194tkm jo tuollakin ajettu, niin lambdat voisi lienee vaihtaa (mikäli ei ole tähän mennessä vaihdettu)??

            Comment


              #7
              se katti voi jo omalla rikkinäisyydellään vaikuttaa merkittävästi jos tukkii virtauksia. Onko sulla vapaavirtaus höpö höpö suodatin? Mulla on joku K&N tötterö ja se ainakin vetää pakosarjan päältä lämmintä imuilmaa sen verran tehokkaasti et lämpimillä ilmoilla +20 alkaa menohalut olee aika mitättömät. Eli suoritus taso laskee mitättömästä ala-arvoiseen.

              Comment


              • #8
                Mulla ei muuten menny viime kerralla katsastuksessa päästöistä läpi. Sitten se kävi korjaamolla missä ne ilmeisesti teki sille Forte käsittelyn jonka jälkeen meni lävitte, mutta oiskohan oikee syy noissa lambdoissa. Forte tais auttaa vain hetkellisesti.

                Comment


                • #9
                  JOOOOO...tuli vaihdettua vapaavirtaus suodatin melkein heti kun sain ton auton, sillo oli kyl viel viileet kelit....eli lämmöt pysy sopivan alhaalla ja siks toimi hyvin, molemmilla suodattimilla!

                  Kävi kyllä mielessä et vois kokeilla orkkis suodatinta, ku tuo konehuone on tosiaan aika lämmin ku lämmöt on yli sadan! =D

                  Miul tuo kulkee muuten ihan tasasesti, kaikissa nopeuksissa...

                  Comment


                  • #10
                    Nonii...........eipä oo kerenny ongelmaa pahemmin tutkimaan!! Mut nyt ilmeni taas uutta, ja on pahentunu kokoajan.... Rupes mietiskelemään kylmänäkin, aamul ku lähtee töihi ni ei pysty ajamaan rauhallisesti niinku ollenkaan.

                    Pintakaasul tuntuu et soppa loppuu, rupee hyytymään....sit ku polkee lisää kaasuu ni ihan yhtäkkii lähtee kiihtymään niin pe......sti!

                    Mistähän mahtaa johtuu? Välilämmöillä toimii suht normaalisti, välil tuntuu et miettii sillonkin!

                    Comment


                      #11
                      Eikös ton ikäsestä saa jo vikakooditkin ulos. Miks arvailla, kun vikakoodit saattaa kertoaa vian suoraan. Tai jos muistissa ei ole vikakoodeja, niin sekin rajaa jo vikamahdollisuuksia.

                      Comment


                      • #12
                        "Pintakaasul tuntuu et soppa loppuu, rupee hyytymään....sit ku polkee lisää kaasuu ni ihan yhtäkkii lähtee kiihtymään niin pe......sti!"

                        Mulla on muuten toi ihan sama... sitä ei kylläkään oo ku 1min käynnistyksestä aina ku kone on kylmänä. Saako muka esim. mun autosta 80 -94 jo vikakoodeja luettua?

                        Comment


                          #13
                          Mulla on muuten toi ihan sama... sitä ei kylläkään oo ku 1min käynnistyksestä aina ku kone on kylmänä. Saako muka esim. mun autosta 80 -94 jo vikakoodeja luettua?
                          Pitäis pystyä. Joskus voi olla vaikea löytää asetukset kohilleen, mutta kyllä ne vikakoodit sieltä löytyy. Hae hakusanalla: VAG-COM

                          Comment


                          • #14
                            Onkos lambdoja vaihdettu? Mulla teki vähän samaa lambdojen vaihdon jälkeen. Vaihdoin alkuperäisten kolmejohtosten lambdojen tilalle nelijohtoset tarvike lambdat. Niistä piti vetää se neljäs johto maahan. Kun se neljäs johto ei alkuun maadoittanut kunnolla oli oireet just sellasen että välilä hyyty pintakaasuulla ja sitten kun paino kaasua tarpeeksi lähti yhtäkkiä kiihtyy aika reippaasti.

                            Comment


                              #15
                              Lambdasäätöhän ei ole mukana täyskaasukiihdytyksessä, joka selittää tuon ilmiön.

                              Comment

                              Working...
                              X