Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 -96 2.6 V6 kone ulisee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 -96 2.6 V6 kone ulisee?

    Ylimääräisten äänien jahtaaminen keskustelupalstalla voi olla kaukaa haettua mutta pakko yrittää..

    Otsikon mukainen kone alkoi pitämään ääntä muistaakseni toissa talvena aina kovien pakkasten aikana kylmänä ollessaan. Koneen lämmettyä äänikin poistui tai ainakin hiljeni. Vähitellen ääni on voimistunut ja kuuluu nykyään ulkoilman tai koneen lämpötilasta riippumatta. Kone pitää siis ulisevaa ääntä jonka taajuus on suoraan verrannollinen kierroslukumäärään. Ääni kantautuu häiritsevästi matkustamoon ja on voimakkaimmillaan maltillisilla (1500 - 3000) kierroksilla.

    Valistuneita arvauksia, anyone?

    #2
    Moniura kiristin,joku hihna löysällä tai joku nokkahihnan kiristimistä tai ohjureista. Laturin laakeri tai ohjustehostimen pumppu tahi ves pumppu.

    Comment


    • #3
      Itsellä sama juttu AAH:ssa. Paikansin äänen ohjaustehostimen pumppuun.
      Tutkiessani hieman tarkemmin, huomasin että pumpun rulla heiluupi hieman.
      Toivottavasti ääni häviää rullan vaihdon yhteydessä. Ettei vain pumppu menisi vaihtoon.

      Comment


      • #4
        Miten tuo mahdollinen ohjaustehostinvika olisi helpointa todentaa / poissulkea? Onko ohjaustehostin jonkun sulakkeen takana? Ottais pois ja kuuntelis tuloksen.. pitänee alkaa tutkimaan tuota germaanin kielistä manuaalia.

        Comment


        • #5
          Voiko ohjaustehostimen hihnan ottaa koeajon ajaksi irti?

          Comment


            #6
            voi ottaa , mutta silloin ei toimi laturikaan eikä mahdollinen ilmastointi. Silloin voit paikallistaa et kuluuko se jakopäästä vai juuri tuosta moniurakiristimestä.

            Comment


            • #7
              Itse luulin että vastaava ääni kuului ohjaustehostimesta mutta loppujen lopuksi se kuuluikin moniurahihnasta. Hihna ei oikein tykänny uudesta laturista ja kiristinrullasta ennen kun niistä oli maalit kulunut hihnan kohdalta täysin pois. Itse varmistin että ääni kuuluu moniurahihnasta kaatamalla pikkusen vettä hihnan päälle jolloin ääni katoaa hetkeksi ja palaa sen jälkeen takasin mikäli kuuluu hihnasta.

              Comment


                #8
                Itsellä oli samanlaisessa autossa samavika,ohjaustehostaja viallinen sen jälkeen meni raidetanko ,öljyt ulos.

                Comment


                • #9
                  Viskoflektin laakerikin voisi olla, mikäli toteutus on samanlainen kuin 1.8T-koneisissa.

                  Comment


                    #10
                    noissa on ihan sähköiset flektit, muistaaksseni.

                    Comment


                    • #11
                      Vespumppu, sanoi Pörhön mies..

                      Pitäisi purkaa keulaa ja suosittelivat että samalla vaihdettas myös nokkaremmi. Molemmat vaihdettu viimeksi 50tkm sitten. Sama kai sekin olisi vaihtaa kun kerran keula avataan ja kun auto on menossa myyntiin niin onpahan ainakin huollot tehtynä.

                      Minnekähän tuon veis huoltoon? Tonterilla oon huollattanut tähän asti.. pitänee etsiskellä täälä foorumeilta kokemuksia.

                      Comment

                      Working...
                      X