Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 c4 miten irtoo laatikko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 c4 miten irtoo laatikko?

    No juu..pitäis rempata kytkin kaverin -92 c4 satkusta..
    Kaikki muuten o.k. mutta vaihteisto ei irtoa paikaltaan..sain n. 10cm raon vaihteiston kehälle , mutta sitten nappaa jotku saamarin vaijerit siellä yläpuolella kiinni ja loota ei kertakaikkiaan siirry taaksepäin..meinasin jo katkoa noi vaijerit ,mitkälie sivuleikkureilla.
    Mutta jos nyt kuitenkin saisin jelppinkiä täältä joltain joka on kytkinhomman c4 koppaseen tehnyt?Saako vaijereihin jotenkin lisä mittaa??
    Onko tossa muuta kikkailua kun noi saamarin vaijerit-meinaan kokoamis vaiheessa?KAUHEE HOMMA!!!!!ENÄÄN EN TEE TALLIN LATTIALLA TÄMMÖSEEN KYTKINTÄ!

  • #2
    Taitaa olla ne Procon tenin vaijerit eli turvatöiden kiristimet.

    Comment


    • #3
      Tuon viestiketjun lopussa on juttua aiheen tiimoilta:
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51605

      Comment


        #4
        Niiden vaijereiden takana kulkee ohjainrauta joka pitää ne siellä urassaan. Rauta on kiinnitetty yhdellä pultilla vaihteiston (oikeaan ?) kylkeen. Näin ainakin B4 ympäristössä.

        Comment


        • #5
          Jep-sellaisen yhdellä pultilla olleen häkystimen irroitinkin jossain vaiheessa kun homma alkoi tuntua toivottomalta..
          mutta ilmeisesti mun pitää työntää vaihteisto takaisin kiinni moottoriin ja kammeta ne vaijerit pois jumalatonta voimaa käyttäen?
          Ohhoh..mitenköhä ne saa takaisin sitten kun on sen aika?
          voisukohan ne poistaa kokonaan ne vaijeri??

          Comment


            #6
            Ei ne mitään voimaa vaadi silloin kun aski on lähellä moottoria. Voihan ne toki poistaa jos siltä tuntuu mutta ovat sitten ikävän sitkeätä tavaraa ja hankalasti kiinni autossa.

            Comment


            • #7
              ahaa..elikkä silloi kun aski on lähellä moottoria niissä on sen verran liikkumavaraa että lähtevät pois uralta-nykyisessä asennossa (10cm) irti toi loota-aivan toivottoman kireät...
              Mikä virka moisilla vaijerin pätkillä on???

              Comment


              • #8
                Joo silloin ku aski on moottorin kanssa iholla niin vaijerit lupsahtaa pois ihan kivuttomasti, ja menee paikalleen vastaavalla tavalla. Siis kunhan se pidike on irroitettu ;)

                Comment


                • #9
                  Aamulla jatkuu savotta! Kiitos teille vastaajat vinkeistä.
                  Kunhan saan vaijerit kammettua niin sitten kyllä pitäisi lootan jo tipahtaa lattialle...ehkä..
                  ellei vielä tarvi olla koneen tietyssä kulmassa vaihteistoon tai muuta vastaavaa ;)....

                  Comment


                    #10
                    Ja ideahan on että nokkakolarissa kun kone+vaihteisto pyrkii taakse, vaijerit vetää ohjausakselia pois kuskista ja turvavöitä kireälle. Tuolla toisessa ketjussa kerroin miten saa vähän lisämittaa vaijereihin.

                    Comment


                    • #11
                      Jes ja niistä on apua kolaritilanteessa. Kaveri ajoi ( Audi 100 Q) n 40:n nopeudella? kuorma-auton perään.

                      Ratti meni "alas" ,mutta turvavyö ei kiristinyt?

                      Auto hylkyyn keulasta, mutta kuskille ei käynyt mitään.

                      Comment


                      • #12
                        Jaaha-no ne on näitä nykyajan hullutuksia joista ei tämmöinen vanhanliiton mies piittaa..ni laatikko sitten irtosi lopulta kun sain kammetua vaijerit ylös urastaan(10min)..saas nähä kuinka saan sen takasin.

                        Comment

                        Working...
                        X