Moi!
Otsikon mukaisessa Audissa ( -02 150Hp , 85tkm , BSR PPC steg1 ) ilmenee seuraavaa ongelmaa. Vag-Com:lla katsottaessa group 26:sta eri sylintereiden nakutusanturin voltteja, näyttää syl. 1 ja 2 huomattavasti korkeampia arvoja kuin 3 ja 4.
Tyhjäkäynnillä lämpimän koneen arvot ovat yleensä : 0.468 V , 0.702 V, 0.234 V, 0.234 V
Kun lähtee vedättämään kaasu pohjassa , nousee maksimi arvot 6000 rpm kohdalla lukemiin : 18.72 V , 24.91 V , 15.21 V , 15.61V
Näiden lukemien ottamisen jälkeen 1. lambda anturi antautui , jota vaihtaessa vanha anturi näytti siltä kuin nesteet olisi päässyt pesään.
Tästä riemastuneena koneeseen on vaihdettu :
- kannentiiviste ( vanhassa ei näkynyt vuotokohtia, kannessa en nähnyt halkeamia )
- imu - ja pakosarjan tiivisteet
Aiemmin koneeseen vaihdettu :
- tulpat Brisk LGS ( n. 5000 ajetut )
- kaikki puolat ( vaihdettu tammikuussa )
- yksi uusi ruiskutussuutin
- ajettu purkki Forte polttoainejärjestelmän puhdistusainetta läpi.
Vaihdoin 3 syliterin kohdalla olleen uuden suuttimen 2 sylinterin kanssa ristiin kansipahvin vaihdon jälkeen -> ei vaikutusta tyhjäkäynnin voltteihin.
Vedätystestiä ei ole vielä tullut tehtyä , mutta jo paikallaan käyttäen ja kierroksia nostaen -> 2500rpm 1. ja 2. syl. voltit ovat yli 2 kertaa suuremmat kuin 3. ja 4. syl. arvot.
Voiko seuraavilla asioilla olla vaikutusta nakutusarvoihin :
- kulunut nokka-akseli ? ( itsestä tuntuisi vähän oudolta, kansipahvia vaihtaessa en osannut tulkita nokkia ainakaan kuluneiksi )
- viallinen 1. ja 2. syl. nakutusanturi ( todennäköisin vaihtoehto )
- bensapumppu ?
- joku muu , mikä ?
Katsastuskin alkaa kohta olemaan aiheellinen , joten aion käyttää autoa pakokaasutestissä aika pian. Eikös siitä pitäisi nähdä jos nokat ovat esim. huonot, tällöinhän "palamisjätettä" pitäisi tulla putkesta enemmän ?
Hyvät neuvot / arviot ovat kaikki tervetulleita.
Kiitoksia avusta jo etukäteen.
Otsikon mukaisessa Audissa ( -02 150Hp , 85tkm , BSR PPC steg1 ) ilmenee seuraavaa ongelmaa. Vag-Com:lla katsottaessa group 26:sta eri sylintereiden nakutusanturin voltteja, näyttää syl. 1 ja 2 huomattavasti korkeampia arvoja kuin 3 ja 4.
Tyhjäkäynnillä lämpimän koneen arvot ovat yleensä : 0.468 V , 0.702 V, 0.234 V, 0.234 V
Kun lähtee vedättämään kaasu pohjassa , nousee maksimi arvot 6000 rpm kohdalla lukemiin : 18.72 V , 24.91 V , 15.21 V , 15.61V
Näiden lukemien ottamisen jälkeen 1. lambda anturi antautui , jota vaihtaessa vanha anturi näytti siltä kuin nesteet olisi päässyt pesään.
Tästä riemastuneena koneeseen on vaihdettu :
- kannentiiviste ( vanhassa ei näkynyt vuotokohtia, kannessa en nähnyt halkeamia )
- imu - ja pakosarjan tiivisteet
Aiemmin koneeseen vaihdettu :
- tulpat Brisk LGS ( n. 5000 ajetut )
- kaikki puolat ( vaihdettu tammikuussa )
- yksi uusi ruiskutussuutin
- ajettu purkki Forte polttoainejärjestelmän puhdistusainetta läpi.
Vaihdoin 3 syliterin kohdalla olleen uuden suuttimen 2 sylinterin kanssa ristiin kansipahvin vaihdon jälkeen -> ei vaikutusta tyhjäkäynnin voltteihin.
Vedätystestiä ei ole vielä tullut tehtyä , mutta jo paikallaan käyttäen ja kierroksia nostaen -> 2500rpm 1. ja 2. syl. voltit ovat yli 2 kertaa suuremmat kuin 3. ja 4. syl. arvot.
Voiko seuraavilla asioilla olla vaikutusta nakutusarvoihin :
- kulunut nokka-akseli ? ( itsestä tuntuisi vähän oudolta, kansipahvia vaihtaessa en osannut tulkita nokkia ainakaan kuluneiksi )
- viallinen 1. ja 2. syl. nakutusanturi ( todennäköisin vaihtoehto )
- bensapumppu ?
- joku muu , mikä ?
Katsastuskin alkaa kohta olemaan aiheellinen , joten aion käyttää autoa pakokaasutestissä aika pian. Eikös siitä pitäisi nähdä jos nokat ovat esim. huonot, tällöinhän "palamisjätettä" pitäisi tulla putkesta enemmän ?
Hyvät neuvot / arviot ovat kaikki tervetulleita.
Kiitoksia avusta jo etukäteen.
Comment