Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nostimien vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Nostimien vaihto.

    Mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kun nostimet vaihdetaan? ja jos osanumerot sais mukaan..
    (kyseessä oma autoni)

  • #2
    Jakopään leegojahan siinä samalla kannattaa vaihtaa, elleivät aivan uusia ole, kun kuitenkin pitää purkaa.

    Comment


    • #3
      joo

      ne tuli vaihdettua tovi sitten.. mites esim. venttiilin varren kumit? kuulin et paineilmalla vois onnistuu enempiä purkaamatta.

      Comment


      • #4
        Kannattaa vaihtaa samalla. Haulla löytyy lisää. Vaatii hieman erikoistyökaluja.

        Comment


        • #5
          nyt

          on siis nostimet ja kumit vaihdettu.. kyl se vaan nakuttaa samalla lailla vieläkin.. yllättävän kova on, mutta pakko kai uskoo et on ominaisuus.

          Comment


          • #6
            Saattaa ottaa puolikin tuntia että uudet nostimet hiljenee. Ajelulle vaan.

            Comment


            • #7
              Sama vika.Naputtaa kylmänä rumasti kunnes moottori on lähes normaalilämmöissä.

              Comment


              • #8
                vaimenee

                kyllä koneen lämmettyä jonnin verran, mutta ajelen vaikka pienen pätkän ja kuuntelemaan niin sama kalkatus kuuluu.. Paha sanoa kuinka kova ääni on ennen kuin joku kuuntelis.
                Jos noin kova ääni on ominaisuus, niin kyllä hirvittää..

                Comment


                • #9
                  Ei se ominaisuus ole. Oletko varma, että ääni tulee vaihdetuista osista? Minulle vaihdettiin nostimet ja ainoa naputtaja on vaimo:)

                  Comment


                  • #10
                    Arvataanko siis että moottorissa ei ole vialliset nostimet olleetkaan vaan ne öljyventtiilit mitä lie. Muissa säikeissä niistä juttua. Ite en noista sahapukeista mitään tajua.

                    Comment


                    • #11
                      Eli mahdollisesti

                      nuo öljyvettiilit voi olla myös vielä syypää tuohon naputtavaan ääneen?

                      meinasin ne vaihdattaa samalla, mutta airiston autosta kysyin ja sanoivat tiitä menneen joku 2kpl/5 vuodessa.. joten jätin hankkimatta.. olisi kai pitänyt kuitenkin.

                      Comment


                      • #12
                        INA:n nostimien mukana tulee seikkaperäinen ohje ilmauksesta. Heti vaihdon jälkeen naputus on kyllä sellainen, että tuntuu jotakin menneen pieleen.

                        Comment


                        • #13
                          Mutu on, että kyseessä ei ole ilmausongelma. Luulisi sen poistuvan ajon aikana? Itsellä aikoinaan ilmattiin ohjeiden mukaan. On normaalia, että nostimet naputtavat muutaman (lyhyen) ajan koneen ollessa kylmä. Jos nostimet pitävät ääntä vielä yli 20 min kuluttua, on jotain pielessä.

                          Comment


                          • #14
                            Myös naputus lämpimänä jatkuvaa.. Ei vaikuta ajoon mitenkään, naputus vaan on melko äänekästä. Eli jos joku vaihtanut vaan nuo öljyventtiilit, niin kertokaa auttoiko jotain? itselläni ne siis vielä vaihtamatta, joten tulisiko ne vielä vaihtaa koska nostimien vaihto ei naputukseen vaikuttanut.

                            Comment


                            • #15
                              kandee vaihtaa ne venttiilit. Itse en ole vielä niin tehnyt mutta niiten virka on käsittääkseni pitää öljynpaine nostimille oikeana, uudetkaan nostimet eivät voine toimia oikein muuten. Helppo ja halpa homma manuskojen mukaan.

                              Comment


                              • #16
                                Tuleeko uusia tiivisteitä jos vaihtaa nämä (öljy)venttiilit? ja kuinka monta näitä venttiilejä on?
                                yksi keskellä imusarjan alla ja kaksi kpl/per venttiilikoppa?

                                Comment


                                • #17
                                  niitä on 2 siellä imusarjan alla ja 1/ venttiilikoppa. ne imusarjan alapuolella olevat huolehtivat siitä, että moottorin seistessä ( ja kait tyhjäkäynnillä) osa öljyistä pysyy voiteluvalmiina käynnistystä varten. Niitten vaihto on kai jo jonkinlainen urakka, ja erilaisia tiivisteitä ( ja tupakkia..) kuluu. Mutta nuo venttiilikopassa olevat on helpompi juttu, venttiilikopan tiivisteet on kait ainoat tarvittavat tiivisteet, ja muutenkin ne on siinä tyrkyllä. Ja noi oireet näin maallikolle sopisi juuri noihin ylempiin venttiileihin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    eli varmasti ylemmillä tarkoitat noita venttiilikopan sisällä sijaitsevia?

                                    Comment


                                    • #19
                                      jep, mutta huomioi että kunnon konsulttina kaikki tietoni on vain kirjaviisautta...:-)

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuossa hieman lisätietoa...
                                        http://personal.inet.fi/private/auto...pa/taustaa.htm

                                        En vielä ole ehtinyt kaikkea kirjata, mutta piakkoin...

                                        ja mitä tiivisteiden uusimiseen tulee niin pelkkien kannen venttiilien (kuvassa pienet) vaihtamiseen olisi suositeltavaa vaihtaa venttiilikopan tiivisteet jos ei ole vaihdettu aiemmin. Muita tiivisteitä ei tarvitse vaihtaa. Koko hommaan menee n. 15-20minsaa.

                                        Paluuventtiilien vaihto onkin hieman isompi homma. Siitä enemmän projektiselostuksessa

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitos..

                                          mahtavat sivut! Mielenkiinnolla jään odottamaan loppuja osioita.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No lisäänpä oman kokemukseni tähän soppaan.. Mullahan oli myös tässä nakutushuolia, josta kirjoittelinkin aijemmin tässä samassa foorumissa. http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5618 . Päättelin oireista, että kyseessä olisi se alempi, eli non-return valve. Vaihdoin venttiilin Romppasen Samin hyvillä ohjeilla. Tulos oli kuitenkin se, että auto nakutti edelleen... #¤%&**. No jäljelle jäi ainoastaan kannessa oleva pressure relief valve. Vaikka mulla ei sitä venttiiliä ollutkaan, niin päätin kuitenkin kurkata sitä. Venttiilinkoppa pois ja kuinka ollakkaan, kun otin venttiiliä irti, tuli sieltä aluksi käteeni vain alumiininen venttiilin ulkohylsy! Loput roippeet olivat jääneet siihen venttilin reikään josta tuon hylsyn irroitin. Reijästä löytyi jousi, sekä pieni jouseen sopiva "mäntä" (messinkiä), sekä venttiiliin vielä päätylevy, jota vasten jousi painaa "mäntää". Päätylevy oli jousen voimasta korkannut pois, joka aiheutti sen, että venttiili oli koko ajan auki! Kasasin hilut sisäkkäin ja laitoin päätylevyn paikoilleen ja napautin vielä kevyesti vasaralla venttiilin päätyyn niin, että alumiini hieman niittautui messinkisen päätylevyn päälle. Hilut tuntuivat liikkuvan venttiilin sisällä kevyesti, joten laitoin sen takaisin paikoilleen. Koppa päälle vanhalla tiivisteellä. Jännitystä........Nakutus oli kadonnut!!! No, tarkoitus on kuitenkin hommata siihen tilalle ihan uusi venttiili. Tämä tiedoksi niille, joita kahistuttaa tuollainen kyläsepän meininki.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X