Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 automaatti rikki vai muutenvaan pask..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8 automaatti rikki vai muutenvaan pask..

    Ihmettelin että kyllä on laiska lähtemään paikaltaan ja aikani rämpättyäni autoa huomasin että 1-vaihde ei ole olleenkaan toiminnassa.

    Mistä moinen voisi johtua kun ei ollenkaan mene 1-vaihde päälle vaan paikaltaan lähtiessä aina 2-vaihde päällä ja kiihtyvyys sen mukaista, joskin vakaata ;)

    Kylmällä koneella/laatikolla 1-vaihde toimii normaalisti, mutta lyhyen ajonjälkeen ei ota enää päälle.
    Öljyt on laatikkkoon vasta ikään vaihdettu mutta suodatinta ei kun eivät halunneet rueta p-putkia purkamaan jotta olisi sen saanut vaihdettua, liekkö se sitten tukossa?

  • #2
    Kyllä se suodatin kannattaa vaihtaa ja puhdistaa öljypohjan magneetit. Pelkkien öljyjen vaihdolla taitaa olla aikas marginaalinen vaikutus, kun sitä ei saada vaihdetuksi kuin vähän kerrallaan, varsinkaan kun ei vaihdeta suodatinta samalla.

    Comment


    • #3
      Itsekin epäilisin suodatinta, jos loota on pelannut hyvin ennen öljynvaihtoa? Laatikossa tuskin on mitään vikaa kun "varoitusvalot" ei pala.

      Comment


        #4
        Eivät halunneet pakoputkia tiputtaa pois, niin sen takia ei suodatinta vaihdettu? Maksoit kuitenkin öljynvaihdosta? Se putkien tiputus nyt niin iso homma ole.

        Comment


          #5
          joo sillä perusteli, että on niin ruosteisen näköisen mutterit/pultit että ei lähde ehjänä auki.

          Sihtikin oli tilattu jotta se vaihdettaisiin luonnollisesti samalla,kyselin vielä saako turbiinia tyhjäksi mutta se ei kuulemma ole mahdollista kuin purkamalla laatikko irti jne.

          Pitää sumutella pakosarjan pultteihin jotain liukastetta ja joku päivä leväyttää auki tai kysyä tekiskö merkkikorjaamossa sen operaation ettei omat kädet paskaannu :)

          Comment


            #6
            Elä vaan merkkikorjaamon mene, jollet halua köyhtyä kunnolla ;)

            Mitä nyt pulteista? Uusiahan saa kaupasta, vai onkos siellä pinnapultit?
            Turbiinia ei kyllä ilmeisesti saa tyhjennettyä kuin laatikon irroituksella ja laatikkoa ei kuulemma saa irrotettua, jollei moottoria laske aavistukse alas. Näin selvitti eräs huolto joka meinas vaihtaa 3.6l:een laatikon. Pistivät viemään toiseen paikkaa kun oli niin hankala homma.

            Toivottavasti ei ole tullut mitään vikaa laatikkoon. Tuo edellämainittussa autossa oli vikana, ettei mennyt pakki päälle ollenkaan ja vuoti öljyä laatikon päältä.

            Tuli mullakin outoja ilmiöitä suodattimen/öljynvaihdossa laatikkoon. 3 kertaa piti öljyt vaihtaa, että rupesi taas pelamaan "normaalisti". Tällähetkellä laatikossa on nopeat vaihdot, eikä pehmeät. Johtunevat öljyistä, koska laatikko pelaa muuten hienosti.

            Comment


              #7
              No niin tähänkin asiaan tultiin viisaitten avustuksella hurskaammaksi kun merkkihuollon pojat katteli koneella vikoja ja olihan niitä.

              Tälläistä tekstiä VAG-COM tuuttasi


              VAG-COM Version: Release 303.1
              Harapaisen VAG-merkkihuolto
              Control Module Part Number: 441 927 156 D
              Component and/or Version: GETRIEBE PMC 0
              Software Coding: 0260002034
              Work Shop Code: 3337630589
              1 Faults Found:
              00299 - Transmission Range Program Switch (E122)
              02-10 - Signal Shorted to Ground - Intermittent



              VAG-COM Version: Release 303.1
              Harapaisen VAG-merkkihuolto
              Control Module Part Number: 441 907 404
              Component and/or Version: MOTOR PMC 1
              Software Coding: 0261200183
              Work Shop Code: 1267355684
              1 Faults Found:
              00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
              08-00 - Control Limit Surpassed

              Onko noille mitään selkokielistä selostusta mistä jouhtuu jne

              Lambda nyt on melko selvä tapaus,eli ikä oli tehnyt siihen tehtävänsä mutta se on vaihdettu jo ennen tuota VAG-COM sessiota, mutta eihän se sieltä ilman kuittausta parantunut

              Comment


              • #8
                eikös tuo sähkövikaan osoittaisi. Signal shorted to ground-intermittent, eli ottaa maihin välillä. joku ECUn ja laatikon välisistä piuhotuksista.

                Comment


                • #9
                  ... eli se on mennyt sellaiseen "vikasietotilaan" tuon häiriön vuoksi. Pelkkä vikakoodien nollauskin voi auttaa joksikin aikaa? Tällaisia luin Erwin manuaalista omaan laatikkoon liityen...
                  viisaammat jatkakoon...

                  Comment


                    #10
                    Saanen kertoilla, että äsken katsottiin uudelleen. Laatikossa ei ollut vikakoodeja, mutta tuo lambda-koodi oli konepuolella ilmestynyt takaisin vaikka on uusi lambda-anturi. Ihan turpa-anturilla mitaten käy kyllä sikarikkaalla ja vagcom antaa measure block 8:ssa lambda-arvoksi "150" eli aika paljon, jos 128 on käsittääkseni lambda=1.

                    Comment


                      #11
                      Olisiko käynyt lambdan ahtaassa olevan liittimen kanssa vanhanaikaiset? Käy ihan liian helposti liittimen ohisyöttö jolloin kumitutti pitää liittimiä vierekkäin eikä sisäkkäin kuten pitäisi. Voi tulla ihan erinäköisiä arvoja.
                      Toinen tekijä - mahtoiko kukaan puhdistaa lambdan kiristyspintaa maadoituksen varmistamiseksi vai vedettiinkö rohaisten ruosteen päälle.

                      Comment


                        #12
                        Vaihdettu tuo lambda paikallisessa autokorjaamossa muun huollon yhteydessä joten en osaa sanoa miten on tehty.

                        Täytynee tutkia koneen puolelta imuvuotoja,katso tulppien väritys,nyppiä suuttimien johtoja tulppien karstasuuden mukaan sekä tuo Oliverin mainitsema asia.

                        Comment


                          #13
                          Tuollaisen sepostuksen netistä löysin


                          2341 (Blink Fault Code), VAG1551/2 Fault Code Number 00537 Oxygen Sensor Control Limit exceeded, fuel pressure too low or too high, intake or exhaust leak, defective ignition system component, intake air leak after air mass sensor, O2 sensor is faulty Symptom: CO before catalyst is below 0.3% or greater than 1.0%, Extremely lean or overly rich exhaust, Spark Plug fouling

                          palaan asiaan kun saa jotain selvyyttä asiasta.

                          Comment


                            #14
                            Kivasti selvitettävää tuon sepostuksen mukaan..

                            Comment


                              #15
                              äsken hiottu lambdan kiinnistys pinta kiiltäväksi.ja muutama tulppa tsekattu ja ihan siisteiltä näytti.imusarjan saumoihin suihutettu eetteriä ja ei mitään ylimääräisiä höröhdyksiä jne mutta apukuskin puolen suuttien koloon ku eetteriä laittoi niin kierrokset laski.
                              Pitänee tsekata o-renkaat niistä

                              Comment


                                #16
                                Tänään käytettu autosähkössä ja vikakoodi kuitattu lambdan osalta pois ja pienen lenkin jälkeen ei ainakaan ollut palannut eli se puoli OK, mutta vaihteistossa sama ongelma edelleen eli 1-vaihde toimii vain kylmällä koneella/laatikolla,lämpimällä lähtee suoraan 2-vaihteella.

                                Seuraava toimenpide pakoputkiston irroitus ja laatikon sihdin vaihto ja jos tuo ei auta niin Bernerille "isoon" testeriin jolla voi tuota laatikkoa testata jollain muotoa (venttiileitä jne)?

                                Samalla kun tuota lambdaa mittailivat siellä autosähkössä totesi kaveri että katalysaattorit rikki joten kävin AMW:ltä tilaamassa 2kpl katteja

                                mikä merkitys pakokaasunlämpötilä anturila katin jälkeen on vai onko sitä tuossa PT:ssä ollenkaan?

                                Comment

                                Working...
                                X