Jos joku muukin suunnittelee kyseistä operaatiota, kannattaa hetki miettiä.
Itse ryhdyin suinpäin puuhaan ja voisi varovasti sanoa, että harrastetta on riittänyt. Auto on -87 ja laatikko tarpeineen pari vuotta uudempi. Facelift-kojelauta&mittaristo oli asennettu jo aikaisemmin, joten nyt on toivoa saada mittaristokin henkiin.. Eli ei muuta kuin manuaali pois ja automaatti tilalle, mutta... aluksi todettiin, että pohjalevy on erilainen eli manuaalin paikalle ei tomaatti yksinkertaisesti sovi. Juurivaihdettu sisusta irti ja suurentamaan tunnelia. Ja sitten mahtuu. Vaan sitten ovatkin automaatin vetarit eripituiset. Taas purkamaan yhtä varaosa-autoa. Ja jopa löytyi sopivat.
Entä sitten shifteri? Uudempi sopii pulttijakoon muttei muuten mahdu paikalleen ja vanhempi mahtuisi paikalleen muttei sovi pulttijakoon. Rälläkkä käteen ja leikkelemään uudempi sopivaksi. Sekin onnistui. Manuaalin kaasupoljin ei tietenkään mahdu enää paikalleen, joten sekin on vaihdettava, mutta jo paikallaan roikkuva uudemman mallin jarrupoljin onkin sitten jo liian lähellä kaasupoljinta.. Vanhemmankin automaatin poljin löytyisi ja luultavasti olisi sijainniltaan sopiva, näyttää vain kiinnityksiltään sen verran erilaiselta ettei uskalla edes yrittää. Taas pikku modausta..
Sitten huomataankin uudemman kaasuvaijerin olevan eripituinen kuin vanhempi, eikä muuten vaihdevaijeritkaan sovi keskenään, vaikka periaatteessa voisivatkin.. Manuaalin pakoputki ei sitten enää käykään, ja koska kyseessä on turbodiesel, ei tarvikettakaan ole tarjolla. Eli taas jalostamaan... Niin, ja tietysti se reikäkin mistä vaihdevaijeri tai manuaalin tangot menevä pohjan läpi ovat aivan eri planeetalta..
Tässä muutamia pikku yksityiskohtia, kaikkia kun ei jaksa muistaa kun uusia tulee kaksi uutta jokaista jo ratkaistua kohti. Lieköhän tuota mittaristoakaan saa ikinä täysin toimivaksi... Eli taas se vanha viisaus: älä korjaa toimivaa...
Mode:Kappalejakoja
Itse ryhdyin suinpäin puuhaan ja voisi varovasti sanoa, että harrastetta on riittänyt. Auto on -87 ja laatikko tarpeineen pari vuotta uudempi. Facelift-kojelauta&mittaristo oli asennettu jo aikaisemmin, joten nyt on toivoa saada mittaristokin henkiin.. Eli ei muuta kuin manuaali pois ja automaatti tilalle, mutta... aluksi todettiin, että pohjalevy on erilainen eli manuaalin paikalle ei tomaatti yksinkertaisesti sovi. Juurivaihdettu sisusta irti ja suurentamaan tunnelia. Ja sitten mahtuu. Vaan sitten ovatkin automaatin vetarit eripituiset. Taas purkamaan yhtä varaosa-autoa. Ja jopa löytyi sopivat.
Entä sitten shifteri? Uudempi sopii pulttijakoon muttei muuten mahdu paikalleen ja vanhempi mahtuisi paikalleen muttei sovi pulttijakoon. Rälläkkä käteen ja leikkelemään uudempi sopivaksi. Sekin onnistui. Manuaalin kaasupoljin ei tietenkään mahdu enää paikalleen, joten sekin on vaihdettava, mutta jo paikallaan roikkuva uudemman mallin jarrupoljin onkin sitten jo liian lähellä kaasupoljinta.. Vanhemmankin automaatin poljin löytyisi ja luultavasti olisi sijainniltaan sopiva, näyttää vain kiinnityksiltään sen verran erilaiselta ettei uskalla edes yrittää. Taas pikku modausta..
Sitten huomataankin uudemman kaasuvaijerin olevan eripituinen kuin vanhempi, eikä muuten vaihdevaijeritkaan sovi keskenään, vaikka periaatteessa voisivatkin.. Manuaalin pakoputki ei sitten enää käykään, ja koska kyseessä on turbodiesel, ei tarvikettakaan ole tarjolla. Eli taas jalostamaan... Niin, ja tietysti se reikäkin mistä vaihdevaijeri tai manuaalin tangot menevä pohjan läpi ovat aivan eri planeetalta..
Tässä muutamia pikku yksityiskohtia, kaikkia kun ei jaksa muistaa kun uusia tulee kaksi uutta jokaista jo ratkaistua kohti. Lieköhän tuota mittaristoakaan saa ikinä täysin toimivaksi... Eli taas se vanha viisaus: älä korjaa toimivaa...
Mode:Kappalejakoja