Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 / S6 -99 -00 Tiptronic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 / S6 -99 -00 Tiptronic

    Onkohan noissa kasikoneisissakin ollut paljon levinneitä automaattilaatikoita?

    Olen ymmärtänyt, että V6 +automaatti yhdistelmää pitää välttää, mutta onko näin myös V8 koneissa?

    A6 4,2 kovasti kiinnostaisi, mutta hieman pelottaa tuo laatikon kestävyys.

    Kiitokset!

  • #2
    miksköhän V6 & automaattia pitää välttää? itselläni on 3.0 V6 ja automaatti ja toimii tosi hienosti yhteen eikä ole teknisiä murheita ollut..

    Comment


    • #3
      En ole minäkään kuullut tai tutustunut omakohtaisesti V6:n ja Tiptronicin ongelmiin. Oma käy ja kukkuu kuten ennenkin, eikä isän 2.5 V6 TDI Tipparilla ollut yhtään sen ongelmallisempi.

      Multitronic-vaihteistoissa on ollut jonkinlaisia ongelmia, kytkinpakan tms kanssa, ja Tiptronicin voi saada rikki vaihtamalla paljon ajettuun lootaa pelkät öljyt ilman suodattimen vaihtoa ja magneettien puhdistusta (kun puhdas öljy pesee ryönät vanhaan suodattimeen, tukkien sen).

      Rohkeasti vaan Tiptronic-ostoksille.

      Comment


      • #4
        rob-s:llä lienee tuo auto hieman tuoreempaa vuosikertaa..

        Itselläni oli tuossa hetki sitten -97 A6 2,8 Q, jossa tiptronic-vaihteisto oli levinnyt jo alle 150 tkm. Samalla kuulin huollossa, että näitä on hajonnut muiltakin.

        Mutta ilmeisesti tuollaisen V8:lla varustetun sitten uskaltaa ostaa ilman suurempia huolia...

        Comment


        • #5
          Eihän mikään vaihteisto kestä jos sitä käytetään väärin eikä huolleta.
          Siinä on syyt miksi tippi saattaa hajota.
          Tipissä on niin pitkä kytkentäviive siirrettäessä keppiä asennosta toiseen, että moni ei tule edes ajattelleeksi onko vaihde kytkeytynyt kun jalka on jo kaasulla.

          Comment


            #6
            Siis tokihan noita tippilootia on hajonnut, mutta yleisemmin vain enemmän ajettuja. Syynä lähinnä se ettei niitä tarvitse muka huoltaa.

            Jokainen tippilootallinen tai automaatti auto mulla on omannut jonkinlaisen "ominaisuuden". Enään en automaattia huoli ainakaan jos kilsoja tulee 60tkm vuodessa. Mutta jos ei tule paljon kilsoja niin en näkis ongelmaa.

            Useinmiten nuo laatikon leviämiset on ollut vain öljynvaihdon tarvetta tai jonkun muun helposti vaihdettavan osan vika.
            Ja merkkihuolto vaihtaa uuden laatikon tosi helposti, koska eivät osaa korjata tai eivät halua ruveta operaatioon.
            Kuulin tuossa eräästä oikeen rikkinäisen oloisesta marsun laatikosta johon merkkiliike oli tarjoamassa jo vaihtolaatikkoa. Remontin hinta jotain luokkaa 10te+. Loppujen lopuksi eräs marsun huoltomies ajeli sillä hetken ja vaihtoi sitten jos oikein muistan niin anturin joka kertoo kierrosluvun vauhtipyörän suunnalta ja venttiliipöydän joko vaihtoi tai puhdisti. Ja tuo firaabelina.

            Comment

            Working...
            X