Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8 vapari täristää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8 vapari täristää

    Reilu viikko sitten seisoessani liikennevaloissa ADR-koneen tyhjäkäynti notkahti hieman, mutta palasi sitten normaali lukemiin. Samalla kuitenkin alkoi kone täristää. Tyhjäkäynnillä tärinän tuntee lähinnä vaihdekepistä. Kiihdytettäessä kone tuntuu myös täristävän/jymisevä. Tehot olivat ehkä alakantissa.

    No sitten kotiin ja VAG-COM:lla kiinni. Valitteli lambdan lämmityspiiristä, joten kävin Motonetistä kaapaamassa uuden lambdan mukaan. Lambdan vaihdon jälkeen tärinä/jyminä väheni selvästi, mutta ei kadonnut kokonaan.

    Muutaman kilometrin kaupunkilenkin jälkeen oli taas vikakoodi 'no activity found' ja noin 200 km ajon jälkeen 'Signal too low'. No lambda takuuvaihtoon ja tänään uusi paikalleen. Nyt ei vikakoodeja, mutta tärinä on jäljellä. Kiihdytyksessä ei enää ole samanlaista vastustusta kuin heti vian ilmettyä.

    Onko kokeneemmilla hyviä ideoita, mitä kannattaisi tarkistaa seuraavaksi?

    29.06.-07
    No nyt on sitten lambda vaihdettu taas kerran. Tällä kertaa hain Bosch:n planaari lambdan VPV-motorracing:stä. Tuolla Motonetin lambdalla jännite ei noussut juuri koskaan yli 0,5 voltin ja pysy välillä pitkiä aikoja aivan 0,1 voltin tuntumassa. Nyt uudella jännite elää 0,02 (moottorijarutus) ja noin 0,9 välillä. Se ratissa ja vaihdekepissä tuntuva tärinä nyt lähes kokonaan poissa. Tosin kone ja pakoputken pää elää vieläkin sellaista vapinaa. Tätäkään ei aikaisemmin esiintynyt. Onkos kukaan katsellut noita nakutussensoreiden jännitteitä. Kakkos pytyssä tuo jännite on muita korkeampi. Tyhjäkäynnillä 0,62-0,84-0,58-0,64V (1-2-3-4). 2280 kierrosta 3,76-4,64-2,40-2,88V.
    Viimeksi muokannut evuo; 29.6.2007, 20:34.

  • #2
    itsellä ihan samanlaisia oireita, täristää tyhjäkäynnillä. Mitään vikakoodeja ei tule, lambda, maffi ja tulpat vaihdettu mutta ei merkittävää vaikutusta. Itte olen arponut että liekkö vikaa sitten tulpissa, puolassa tai sytytyksen vahvistimessa mutta rahapulassa saa odottaa vähän aikaa ennenkuin sit vaihtaa seuraavaksi nuo.

    Tarkastin myös kaikki alipaineletkut ja puhdistin liittimet contact cleanerilla myöskään ilman vaikutusta. Omituinen vika joo mutta itte olen jo tottunut tuohon täristykseen. Olisihan se tietty mukava jos se häviäisi pois :)

    Kerro/kertokaa toki jos tuohon "vikaan" löytyy jotain tiettyä ratkaisua.

    Comment


    • #3
      Sama ongelma täälläkin, tosin ahdetussa koneessa. Mitään vikakoodeja ei näy, mutta ratti ja vaihdekeppi täristää selvästi tyhjäkäynnillä. Ilmamassamittarin ehdin jo vaihtaa, mutta sillä ei ollut (tähän) ongelmaan mitään vaikutusta. Olen itsekin epäillyt imuvuotoa, mutta mitään ei ole ainakaan toistaiseksi löytynyt. Kaikki vinkit kelpaavat...

      Comment

      Working...
      X