Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

öljyn seassa karstaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • öljyn seassa karstaa?

    auto on a3 1,8t -01. kysymys kuuluu että onko toi normaalii että öljyn sekaan kerääntyy jotai muruja(jotai karstan tapaista)? öljykorkissa oli sitä ja muutenkin venttiilikopassa! voisko johtuu siitä että vanhat öljyt vai onko sieltä joku lauennut!?

    ja tähän samaan vois kysyy että mikä vikana kun kierrokset heittelee noin mittarin paksuuden verran? kaasuläppä? ...ja ykkönen rusahtaa jos tönäsee sen nopeesti päälle..vaihdelaatikko kappaleina??
    Viimeksi muokannut ICE86; 5.6.2007, 20:37.

  • #2
    No, eihän se periattessa ole "normaalia", mutta olisi toki ollut mielenkiintoista kuulla täsmätietoa kulkineesta, eli oletko vaihtanut äljyjä tuon -01 vuoden jälkeen, vai onko se hankittu vasta äskettäin ja millaista historiaa auton taipaleelta on olemassa.
    Jos siellä sattuu olemaan ehjä öljynsuodatin, sen pitäisi keräillä ne "karstat" pois, vaan onko venttiilikoppa ollut auki?

    Niin, kyllä se pian menee kappaleiksi se laatikko, ellei vielä ole jos niitä vaihteita "tönäistään" päälle. Ne taitaa olla enempi ralliautoja joissa tönäistään niitä vaihteita.

    Lienenkö oikeassa, mutta olet tainnut vasta hankkia tuon kulkineen ja nautiskellut sillä antamalla kenkää oikein pojan kädestä, mutta ei se mitään, kyllä se siitä...

    Comment


    • #3
      jos sitte voisit(te) laittaa EI VITTUILU viestejä!

      yllätys yllätys öljyt vaihdettu -01 jälkeen,tarkemmin 10tkm sitten eli muutenkin olen niitä juuri vaihtamassa.

      venttiilikoppa ei tietääkseni ole ollut auki.

      autolle en ole antanut kenkää isän kädestä!

      enkä vaihda vaihteita tönäisemällä, tarkoitan esim. jos vaikka tajuaa vähän myöhään että valot on vaihtunut ja laittaa sitte nopeemmin sen ykkösen!

      Comment


      • #4
        "Murot" öljyn seassa varmaankin insinööri Long Lifen tekosia. Jos huoltohistorian mukaan ollaan jossain vaiheessa menty nykymuodin 30tkm vaihtoväleillä, moskan alkuperä selittyy sillä.
        Jos tarkoitat kierrosten heittelyllä tyhjäkäynnillä tapahtuvaa humppaa, kokeileppas irroittaa ohjaustehostajan pumpulta sähköpistoke. Tyhjäkäyntiä tehostuspaineen peruusteella nostava kytkin renaa noissa usein (jos tuonikäisessä ko kytkintä nyt edes on).

        Comment


          #5
          Vaihteiden huonon sisäänmenemisen aiheuttaa mitä todennäköisemmin synkkarenkaiden kuluminen. Varsin tyypillistä näissä kyseisen mallisissa laatikoissa. Oljenkortena voi koittaa vaihtaa laatuöljyt sisään. Haulla löytyy laatikkoöljyistä kyllä paljon juttua.

          Jos jokin on koneesta lauennut, löytyy öljypohjasta kyllä jotain muutakin kuin vain karstaa. Eipä tuo vähäinen karsta määrä nyt niin vaarallista pitäisi olla, jostain vain irronnut. Vaihtaa öljyt ja suodattimen.

          Comment


          • #6
            Kysymys ei edelleenkään ole v*ttuilusta, vaan ei vieläkään edes ajettuja kilometrejä tai muutakaan historiaa ilmennyt.
            Sanoisin ettei insinööri Long Life aiheuta mitään karstoja, siitä on kokemusta muutaman Audin ja koko LL-käytännön ajalta. Se mikä aiheuttaa öljyn karstoittumista eli palamista johtuu siitä että käytetään heikkolaatuisia öljyjä ja tätä tapahtuu kun "säästetään" ja käytetään epämääräisiä öljymerkkejä ja laatuja. Niinpä rohkenisin esittää vaihdettavaksi kunnolliset öljyt ja suodattimet ja ehkä hieman lyhyemmällä välillä tehdä sama uudestaan.
            Kun emme vieläkään tiedä montako kertaa maapallon ympäri Audillasi on ajettu lienee turha ottaa edes kantaa vaihteiston toimintaan ja vaikkapa sen öljyihin, laatuun tai määrään...
            Jos ajettu ei ole kovin monta 100tkm, niin öljyn vaihto sinnekin lienee asiallista. Ellei "ongelmaa" ole muuten kuin "tönäistessä" ykköselle kiireessä, lienee kyse kovin "pienestä viasta"...

            Comment


            • #7
              kiitoksia vastauksista! joo sori unohdin mainita kilometrit, eli 169000..huomenna menee öljyn vaihtoon... en kauheesti kerkee nyt lukee muita foorumin juttuja koska kerkeen olla .10min päivässä koneella..

              nii ja nyt kone rupes vähän rallattaa ja säkättää! ..en tiiä saattaa johtuu siitäkin että nyt kun sitä rupee vaan nii tatrkasti kuuntelee.. nii ja voihan se tietysti myös olla sitä että se karsta tukkii jotai öljykanavia!?


              mitäs öljyjä kannattais käyttää?

              Comment


                #8
                http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=45306
                Tuolta alkuun ja lisää pitkiä keskusteluita eri öljyistä löytyy haulla.

                Comment

                Working...
                X