Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

100 2.0E -88 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 100 2.0E -88 ei käynnisty

    Jarruremontin jälkeen pommin toimintaa ihmetellessä tuli sammutettua kone siten, että jarru oli pohjassa, ja tuli päästettyä kytkin ylös kun pykälä oli päällä. Kone sammu tietysti siihen. Muutama päivä myöhemmin piti lähteä katsastamaan autoa, mutta sepäs ei lähtenyt enään käyntiin. Eikä sen jälkeen. Ei edes lupaa. Pyörittää hyvin, mutta siihen se sitten jääkin.

    Pyörijä ja nokka-akseli pyörii. 1. sylinteristä otettu tulppa irti ja ei näyttäisi tulevan kipinää. Puolalle tulee virtaa.

    Missä voisi olla vika? Mitä tarkastetaan seuraavaksi?

  • #2
    Sytytysyksikkö etsitty kuljettajan jalkatilasta. Mitattu jännite nastojen 2 ja 4 valistä. Sinne tulee 12V.

    Otettu viranjakajan Hall anturille menevä johto irti. Mitattu että anturille tulee 12V laitimaisiin liittimiin.

    Kun virta kytketään päälle, tulee hetkeksi puolalle virtaa.

    Kun virrat päällä maadoittaa Hall anturille tulevan keskimmäisen johdon, niin bensapumppu lähtee hetkeksi käyntiin ja puolalle tulee sähköä.

    Liitin takaisin virranjakajaan ja pyörittämän moottoria räikällä kampiakselin päästä. Puolalle ei tule virtaa missään vaiheessa eikä myöskään bensapumppu käy.

    Eli hyvin todennäköisesti Hall-anturi rikki.

    Vpv-motorracing myy anturia hintaan 29?:
    http://www.vpv-motorracing.com/

    Samaa anturia saisi Farnell:lta hintaan 13,07? (varmaankin ALV 0%), mutta tilauskuluja tulee 25?, joten tulee kalliimmaksi.

    Täytyy lähteä tästä purkamaan virranjakajaa ....

    Comment


    • #3
      Virranjakaja on nyt irti. Mitä kautta pääse käsiksi Hall anturiin? Pitääkö ottaa hammaspyörä pois ja nostaa askeli ylös, vai läheteekö sakarainen pelti yläkautta pois?

      Comment

      Working...
      X