Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

mistä lastu audi a4 avant 2.6 v6 quattro -96

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • mistä lastu audi a4 avant 2.6 v6 quattro -96

    eli löytyykö mistään lastua kyseiseen kiesiin ja kannattaako ees hankia,eli onko mitään hyötyä?

  • #2
    No Riegeriltä ainakin löytyy mutta en alkaisi lastuttamaan koska katselin kerran omaan 2.8:siin lastua niin tehot ei olisi nousseet kuin vakio 193 hepoista ----> 224 heppaan eli minusta aika vähän. Enemmän olisi siitä lastusta hyötyä turbo vehkeisiin.

    Comment


      #3
      No siis onhan +30 jo turboillekkin kunnon määrä, puhumattakaan ahtamattomasta V6:sta. Mun mielestä jo ihmeellisen paljon.

      Comment


      • #4
        Kukin tavallaan mutta minä en alkaisi lastuja asentelemaan yhen 30 hepan takia. Ja jos en 193 hevosvoimalla kerkiä niin lähden hieman aikaisemmin ajamaan että kerkiää...

        Comment


          #5
          Ahtamattomassa kuitenkin tuo teho tehdään ennakoilla ja bensan määrällä, joten ei mitään isoja voikkaa saada aikaseksi.

          Toki 193hv riittää.

          Comment


            #6
            Haha. 224 30V vaparista pelkällä lastulla on aivan sama kuin lupaisi kuun taivaalta. 204 voin uskoa.

            Comment


            • #7
              Alkuperäiseen kysymykseen sen verran, että taitaa se loppupeleissä olla aika hyödytöntä vapariin lastua hommata. Tehonnousu on aika mitätöntä, vaikka kyllä jotkut sanovat moottorin luonteen hieman muuttuvan parempaan suuntaan. Kuuleman mukaan lastutetun 2.8:n vääntökäyrä olisi ainakin tasoittunut (ei kuoppaa 3000rpm jälkeen).

              Mutta tuo +30hp lastulla 2.8:iin = mahdotonta. Ei millään voi pelkällä lastulla tehot nousta noin paljoa.

              Comment


              • #8
                No yritin tässä löytää aihetta joka autoni lastuttaa mutta en oikein pääse selvyyteen.
                Audi TDI Quottro -03 Tipptronic.Joutuuko laatikon päivittämään myös ettei hajoa ja onko auto käytettävä penkityksessä,kun on noita jotka sanoo että ei tarvitse penkittää ja ettei laatikkoa tarvitse samalla päivittää.Mutta olen siinä uskossa jos ei laatikolle tehdä muutosta se hajoaa jonkin ajan kuluttua???

                Kuka osaa homman Lahden lähellä???

                Comment


                • #9
                  Tuohon kestävyyteen: täältä.

                  Comment


                    #10
                    Nyt kun itelläkin on pitkästä aikaa vapaastihengittäväkin auto tallissa, onko kenelläkään OIKEATA faktaa lastun tuomasta hyödystä esimerkiksi VAG V6 vapaastihengittävästä moottorista? Näistä vaparin lastuista aina sillon tällön tuntuu sikiävän keskustelua.. Mutta faktoja en ole muistaakseni kertaakaan nähnyt?
                    Oli se hyöty sitten polttoainetaloudessa, väännössä, tehossa.. Faktaa pöytään!

                    Comment


                      #11
                      Ei faktaa, fiilistelyä: ne muuttujat, joihin vaparissa voi lastulla vaikuttaa, ovat kokolailla vähissä. Ennakoita voi yrittää kasvattaa, mutta riippuu orkkissoftan optimoinnista, onko sitäkään kautta enää mitään tehtävissä.

                      Volvon (Fordin?) vaparivitosessahan 140- ja 170-hv-tehoversioiden tehoero oli tehty ohjelmallisesti rajoittamalla sähköisen kaasuläpän aukeamaa, mutta vaggineissa en moisia sätöksiä ole kuullut tavatun.

                      Tietty koneeseen voisi saada voimantuntua muuttelemalla kaasuläpän avautumista suuremmaksi jo pienillä poljinliikkeillä, mutta vain sähkökaasupeleissä, eikä se ole voimaa niinku oikeasti.

                      Bensakarttoihin kajoaminen lienee melko hyödytöntä, ei seoksen paksuntaminen voimaa tuo, jos ei ole enempää ilmaa palamiseen. Tokihan tehtaan jäljiltä on päästöpuolta ajateltu, tästä jos tinkii, ehkä muutama koni on vapariinkin kaivettavissa. Onko kaikki tämä rupeamisen väärtiä, onkin sitten harkittavissa.

                      Comment


                      • #12
                        Kuullostaa melko uskomattomalta, että pelkällä lastulla sais vapariin 30hv lisää, kun se alkaa olemaan jo ahdetun moottorin lukemia. Digisportilla muistaakseni luvattu 204-210 hv lastulla 2.8 30V (korjatkaa jos väärässä). Tuollainen 30 hepan tehonnousu vaparilla on jo aika radikaali. Siinä pitäisi jo vaihtaa varmaan takomukeja, nostaa puristuksia ja nokka-akselia ym peltisarjaa, että päästäisiin edes lähelle. Helpommalla pääsee (ja halvemmalla) kun vaihtaa vapari-auton väkisin hönkivään ;)

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä tuohon volvon 2.4 (20v)vapariin tulee ohjelmalla tehoa n.30hp.

                          Comment


                            #14
                            Mondeon ST220:een tulee n.25 hv virisoftalla .

                            Comment


                              #15
                              Vai 30 heppaa lisää Volvon vapaastihengittävään.
                              Jos pasin yläpuolella oleva komentti pitää paikkanasa, niin eihän nuo saa turbokoneisiinkaan tuota +30 heppaa.

                              Comment


                                #16
                                Ai kyse oli tuosta kaasuläpän avautumista rajoittavasta jutusta. Sittenhän onkin mahdollista.

                                Comment


                                  #17
                                  Erään kaverinin Volvossa tehtiin ko operaatio, eli vaihtoivat huollossa softan 170hv versioiseen ja alunperin oli 140hv. Melkosta asiakkaan huijaamista tollanen, mikähän on ollut hintaero noilla ostettaessa?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mulla taas kaksi työkaveria, molemmilla S60 Volle. Toisella 140hv lastuviritetty ja toisella 170hv.
                                    Tuosta 140hv:sta saa 181 heposen softalla.
                                    Mutta silti kuulemma vakio 170hv tuntuu persdynoon pirtsakammalta kuin lastutettu 140hv.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kovilta tuntuu kyllä lukemat omasta mielestäni jonkun aikaa noita lastujuttuja ihmeteltyäni... muutamia kokemuksia on vaparilastutetuista ajoneuvoista...

                                      Eli nää on ollut lastu + virtaavampi suodin paketteja.

                                      "Normaalisti" kulutus on lisääntynyt - voi johtua raskaammasta kaasujalastakin lastutuksen jälkeen

                                      "Persdyno" lienee jokaisella erilainen, mutta omasta mielestäni alle 30 hevosen tehonnousuja ei huomaa yli 200hv autossa

                                      Äänet on yleensä vähän muuttunut koska ilmanputsari on vaihdettu niin on saatu imupuolelle enemmän pöhinää...

                                      Mahdollinen huipputeho voidaan saavuttaa lastulla esim. 6900 rpm kohdassa ja vakio-ohjelmalla 6600 rpm, jolloin saadaan ehkä aavistuksen pidempi tehorekisteri, joka arkikäytössä on täysin hyödytön. Ratapelit erikseen taas... Toisinsanoen teho/vääntökäyrän muotoa voidaan muuttaa, mutta lopputulema on yleensä melko samankaltainen.

                                      Tehdassofta on yleensä kompromissi auton käytettävyyden ja suorituskyvyn kustannuksella, mutta uskoisin ja toivoisin, että hyötysuhde on kuitenkin optimoitu VAG:nkin tehtaalla mahdollisimman hyväksi, joten jos sitä lähdetään muuttamaan rakennussarjoilla niin jossain se näkyy.

                                      Henkilökohtainen mielipiteeni on ettei vaparia kannata lähteä chippaamaan koska siitä on harvoin taloudellista tai suorituskyvyllistä hyötyä. Jos autossa on liian vähän tehoa niin turboa alle tai sitten suoraan tehokkaampi vapari.

                                      Vapari / turbo keskusteluun olen sitä mieltä, että jos löytyy riittävän tehokas vapari niin ehdottomasti sellainen (audilla aika harvassa), koneen luonteen ollessa yleensä melko paljon tasaisempi kuin ahdettujen.

                                      Oman autoni koneesta ACK 2.8 30v taitaa löytyä tehokkaampi reilu 200 heppainen versio jota käytettiin Golfin V6 4motion mallissa vai olenko väärässä? Tässä on varmaankin kyse kutakuinkin softapäivityksestä.

                                      EDIT: V6 4motion ja 2.8 30v onkin täysin eri kone...
                                      Viimeksi muokannut RodMunch; 26.9.2007, 14:58.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Samaa "huijausta" toi mersuki sitten käyttää.
                                        vito 111cdi saa sen 200hp kuten myös 115cdi:stä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Mersuissa olikin sitä jekkua tehty, että sama tekniikka eri softalla(tehokkaampi), mutta maksoi enemmän uutena ostettaessa .

                                          Fiksumpaa oli ostaa nuhapumpumpi versio ja lastuttaa jälkeenpäin.

                                          Eikä ainoa automerkki ole.

                                          Comment


                                            #22
                                            VAG 2.0

                                            Jenkeissä European Car-lehti testasi eri lastuja 2-litraisessa vaparigolffissa.
                                            Saivat dynossa 7-8 hevosta lisää koneesta , ja tasaisemmat teho/vääntökäyrät. Tehokäyrä oli koko alueella yli alkuperäisen.
                                            Lastuilla oli tuolla hintaa 150-200 taalaa, jolloin tuossa on joa ihan ok hinta-laatusuhde.

                                            Comment


                                              #23
                                              Teholastu

                                              Ainakin http://www.teholastu.com löytyy lastuja. Teholastu Audi A4 2.4 V6 30v. Tehonlisäys +20hp/25Nm ja Teholastu Audi A4 2.8 V6 30v. Tehonlisäys +19hp/27Nm. Hinta on aika kallis tehoihin verrattuna mielestäni.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tehoboksi VW Golf 1.9 SDI. Tehonlisäys +30hp/50Nm. Takuu 36-kk. Asennus: Plug-and-play.

                                                Onko nyt aprillipäivä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  katoppa haulla keskustelua teholastucomista, rahat siinnä vaan menee.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eipä ole tarvetta kun on jo pari luotettavaa softan tekiää ja saa aina sellaisen kun haluaa ;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Siis tultiinko lopputulokseen että kellään ei ole tietoa kyseisen koneen lastutuksesta, pelkkää mutuilua??
                                                      Muuten mukava kone mutta paskamainen virittelytoimintaa ajatellen kun ei oikein missään ole osia kautta tietoa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nosiis. ABC-koneeseen ei saa henkeä lastulla. Se on vapaastihengittävä kone, eikä siinä ole piilossa mitään sellaista, minkä voisi lastulla vapauttaa, siksi siihen tuskin sellaista löytyy. Kierrosrajoittimenkaan poisto ei tuossa koneessa auta, se ei hengitä edes tehtaan rajoittimelle asti.

                                                        Schrick tekee kuulemma nokkia tuohon, mutta ei ole hajuakaan, paljonko niistä on iloa. Kalliita ovat ainakin, muistan, kun itsellä oli ABC-koneinen satku. Kiva käyttömoottori, mutta hengetön. Viriosia ei tosiaan ole.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Esim Dbilas nokat 12v v6:een 705e
                                                          Vaikutus on kertaluokkaa eri kuin lastuvirityksellä, toki customi voi olla paikallaan nokkien vaihdon jälkeen.
                                                          Polttomoottorin virittämisestä on tietoa "vähän joka nurkalla" eikä tuo mitenkään poikkeuksellinen mylly ole etteikö siihen samat säännöt päde.
                                                          Voit toki mutuilla siihen muutamalla satasella lastun ja jälkikäteen miettiä olisiko ollut fiksumpaa ostaa vaikka olutta sillä rahalla. Muista raportoida täällä että seuraava osaa valita helpommin.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Joo, asia selkis. Kunhan kysyin. Täytyy ostaa varmaan sitten sitä kaljaa.
                                                            Kiitos ja anteeksi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X