Eli tankatessa meinaa joskus koko auto sammua. onko kenelläkään ollu samoja oireita??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T aeb kierrokset seilaa tankatessa
Collapse
X
-
kuratiAvainsanat: Ei mitään
-
-
kurati
oon kyllä jo 100tkm ite autolla ajanu eikä moista ole ollu vaikka auto on käynnissä ollu tankatessa.. mutta tämä vikahan on helppo korjata kun vain sammuttaa auton...
Comment
-
Tankatessa auto ei saa olla käynnissä. piste. Ainoa keksimäni syy aloittajan menettelyyn voisi olla turbokoneen jälkikäyttötarve. Liekö kysymys tuosta vai jostain muusta? Aika usein olen turhautuneena moottoritiepysähdyksellä sen pari minuuttia odotellut turbon jäähtymistä parkkiksella tyhjäkäynnillä. Toisaalta, tyhjäkäyttökin on kiellettyä... Yhden turbon rikkoneena pidän kuitenkin varani jatkossa, mutta tankatessa en käytä.
Comment
-
Alkaa luisua OT:n puolelle, mutta olen huomannut tuon olevan aika yleistä. Vaikka tulipalon syttyminen on epätodennäköistä(?), jos autoa tankkaa moottori käynnissä, niin mielestäni aika edesvastuutonta se silti on (muiden kannalta). Itseäni ainakin mietityttää olla saman tankkauskatoksen alla, kun jollakin on moottori käynnissä.
Comment
-
[OT]
Pakkasilla tulee tankattua joskus auto käynnissä ilman tunnontuskia, mutta eipä juuri muuten.
Mistä tulipalo voisi syttyä käynnissä olevasta autosta? Pakoputkesta lentää kipinä? Bensahöyryä menee moottoritilaan ja syttyy siellä? Jokin muu? Enemmän tulee mieleen vain se, että on käsketty, että autoa ei tankata käynnissä ja piste. Toivottavasti tämä viesti ymmärretään kysymyksenä, että miksi tulipalo voisi syttyä, ei muuna.
[/OT]
Comment
-
Itsekin olen yhden kerran tuohon syyllistynyt nimenomaan pakkasella. 30 pakkasta ja startin jälkeen ajettu 200m huoltikselle. En uskaltanut sammuttaa kun joskus vastaavan tilanteen jälkeen autoa ei ole saanut käyntiin ilman tolkuttoman pitkää startilla sahaamista. Eipä tuo tyhjäkäynti muulloin heilahtanut kuin korkkia avatessa ja sitten tasaantui.
Comment
-
Kolmen kympin pakkasilla oon itekki tankannu pari kertaa auton käydessä. Se vaan kun tuo akku ei oikein meinaa latautua lyhkäsessä kaupunkiajossa noilla pakkasilla. Joskus jättäny nimittäin lähtemättä käyntiin vielä 3 kilsan jälkeen. Näkyy muuten olevan kännykkään puhuminenkin kiellettyä tankkauksen aikana.
Comment
-
Paukkupakkaset ovat asia erikseen. Silloin on tyhjäkäynti säädöksetkin varsin erilaisia.
Melko hankalaahan se bensa-asema poksahtamaan siitä syystä, että moottorin on käynnissä tankkauksena ajan. Taitaa lähes kaikki bensa-asemapalot lähteneet tupakasta.
Mutta ei sitä todella tarvitse käynnissä pitää. Turbojäähdytys ei kestä tankkauksen aikaa. 30-60s riittää vallan mainiosti, jos ei nyt sitten täydestä vedosta ole vetänyt parkkiin, mikä puolestaan on varsin typerää, oli turbo tai ei.
Comment
-
Olisiko tuossa sitten syy miksi kotimaassa ei bensa-pistooleissa saa olla niitä lukituksen mahdollistavia tappeja? Itsellä on tuota varten autossa yksi pitkä pop-niitti joka sopii niistä kahvan rei'istä läpi, ei tarvii seistä pistooli kädessä vaan samalla voi täyttää kirjanpitoa.
Comment
-
Toinen syy lukituksen puuttumiseen on tankkausmahdollisuus jossa syöttö katkaistaan muusta kuin käyttäjän tai tankin täyttymisen toimesta (esmes setelitankkaus), viiskymppii kun on valunut tankkiin ja automattiikka laittanut pumpun seis niin pistooli saatettaisiin asettaa liipaisin pohjassa telineeseen. Seuraava syöttää maksuvälineen koneeseen ja nostaa pistoolin telineestä, hoplaa.
Comment
-
kurati
-
Kyllä on laiskaa porukkaa jos ei jaksa sitä minuuttia seistä tankilla :). tohon sitä ei ainakaa voi juntata syvälle, muuten naksahtaa bensantulo, ja jos sen jättää itseksee siihen nii veikkaan että ku mittari katkaisee syötön nii huonolla tuurilla pistooli tippuu kylkeä pitkin maahan.
ps. en ole koskaan huomannut kenenkään tankkaavan käydessä edes talvella :)
Comment
-
Niin sanotusti hieman ärsyttävää seistä talvella alle -20°C pakkasessa käsi pistoolissa jäätymässä. On muuten pakko vaihtaa kättä välillä, ettei jäädy. Voihan sitä toki työkintaat pitää mukana autossa.
Olihan niissä ne tapit vielä jokunen vuosi sitten, mutta ilman varoitusta yllättäen alkoiva hävitä. Onneksi sentään D-pisteissä on vielä tapit paikoillaan, ettei tarvitse kuorma-autoja tankata käsi pistoolilla.
Olisihan toki kesälläkin kiva olla ilman rystyset valkoisena puristamassa pistoolia, kun lötköönkin liruttelee sen 80 litraa. Eikö se pistoolin lukko muuten pamahda auki, kun pumpusta katkeaa syöttö?
Comment
-
Kyllä se minustakin on tylsää sitä kahvaa puristaa minuuttitolkulla, kun nykypistooleista tulee aikas hitaasti tuo liemi.
No eikai noi asemat nyt käymisestä räjähdä, muuten niitä paukkuis vähän väliä :)
Btw. Kuplavolskistahan oli se vanha kasku palveluasemien ajalta: "Sammuta ny se kone, että saan tään tankin joskus täyteen!"
Comment
Comment