Autona profiilin kulkine eli A4 1.8Ts 132kW -99 139tkm.
Elikkä tämä perinteinen alakierroksilla miettii ja vasta isommilla kierroksilla lähtee kulkemaan paremmin. Ajattelin selvitellä perin pohjin syyn ja kertoilla, mitä kaikkea ollaan testattu ja mikä loppujen lopuksi oli se oikea syy...tämähän melkein kuuluisi projektisioon!;)
Torstaina sain itselle Vag-Comin ja kaapelin. Heti tuli kokeiltua josko olisi vikakoodeja, mutta ei ollut. MAF:in arvo huiput 3.vaihteen loggauksella kanavalta 002 oli 5500rpm 156g/s, joka ei kuitenkaan ole välttämättä tarpeeksi jos käyttää tuota kaavaa 0,8*hv=MAF-arvo.
Muita oireita putken päät mustat/nokiset, kulutus on tankillisella sekalaisessa 8,5-9,5 riipuen matka-ajon suuruudesta eli ei ole mitenkää hälyttävä. Tulpat vaihdettu 2000km sitten, mutta alkuviikolla kun katsoin tulpat varmuudeksi läpi, niin olivat suht mustat kaikki 4kpl.
En muista mitä kanavaa selailin, mutta kanava näytti jännitteen joka sylinterille erikseen ja oli tasainen 5,1V paitsi yksi sylinteri sahasi välillä 4,1V - 5,1V. Voiko tuo kertoa, että olisi jossain sytkässä häikkää?!?!
Yksi epäilys on ahtovuotojen lisäksi lambda. Ahtomittari on ollut kaapissa jo kuukauden, mutta pitäisi laittaa kiinni, niin näkisi siitäkin.
Kysymys kuuluukin, että mitä kanavaa kannattaisi loggailla, että saa oikeat arvot lambdan seurantaa varten? Ja pitääkö loggauksen aikana ajella tasaista nopeutta vai tehdä kiihdytys?
PS: olen aivan amatööri vielä tuon vag-comin kanssa.
Elikkä tämä perinteinen alakierroksilla miettii ja vasta isommilla kierroksilla lähtee kulkemaan paremmin. Ajattelin selvitellä perin pohjin syyn ja kertoilla, mitä kaikkea ollaan testattu ja mikä loppujen lopuksi oli se oikea syy...tämähän melkein kuuluisi projektisioon!;)
Torstaina sain itselle Vag-Comin ja kaapelin. Heti tuli kokeiltua josko olisi vikakoodeja, mutta ei ollut. MAF:in arvo huiput 3.vaihteen loggauksella kanavalta 002 oli 5500rpm 156g/s, joka ei kuitenkaan ole välttämättä tarpeeksi jos käyttää tuota kaavaa 0,8*hv=MAF-arvo.
Muita oireita putken päät mustat/nokiset, kulutus on tankillisella sekalaisessa 8,5-9,5 riipuen matka-ajon suuruudesta eli ei ole mitenkää hälyttävä. Tulpat vaihdettu 2000km sitten, mutta alkuviikolla kun katsoin tulpat varmuudeksi läpi, niin olivat suht mustat kaikki 4kpl.
En muista mitä kanavaa selailin, mutta kanava näytti jännitteen joka sylinterille erikseen ja oli tasainen 5,1V paitsi yksi sylinteri sahasi välillä 4,1V - 5,1V. Voiko tuo kertoa, että olisi jossain sytkässä häikkää?!?!
Yksi epäilys on ahtovuotojen lisäksi lambda. Ahtomittari on ollut kaapissa jo kuukauden, mutta pitäisi laittaa kiinni, niin näkisi siitäkin.
Kysymys kuuluukin, että mitä kanavaa kannattaisi loggailla, että saa oikeat arvot lambdan seurantaa varten? Ja pitääkö loggauksen aikana ajella tasaista nopeutta vai tehdä kiihdytys?
PS: olen aivan amatööri vielä tuon vag-comin kanssa.
Comment