Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattron lukko menee itsestään päälle, eikä lähde pois

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Quattron lukko menee itsestään päälle, eikä lähde pois

    Ja tuohan lukko taitaa toimia alipaineella mut joka tapauksessa menee auton käynnistäessä päälle mut ei lähde pois päältä vaikka painaa diff-kytkintä konsolissa ja jos ei mene päälle käynistäessä ni ei mene sitten laisinkaan. Kun on vauhtia tarpeeksi ni irtoaa niinkuin kuuluukin. Mikäpä auttais asiaan...Alipaine letkuja koettanut katsella ja ehjiltä näyttävät:)
    Viimeksi muokannut lionking-70; 4.6.2007, 01:18.

  • #2
    Ehkäpä voimansiirtosi kapinoi tuota profiilissa olevaa guattro-mörköä vastaan.



    Anteeksi, oli aivan pakko sanoa tämä kun päähäni pälkähti. :)

    Comment


    • #3
      En tiedä voisiko viallinen nappi oireilla noin. Sitä vois koittaa avata ja putsailla sisältä.

      Comment


      • #4
        Pitää koettaa purkaa tuo nappi ja katsoa näkyykö siellä mitään outoa

        Comment


          #5
          En jaksa uskoa, että napissa on vika. Jos olisi, niin se jäisi silloin pohjaan. Olen noita nappeja purkanut ja suurinpiirtein muistan toimintaperiaatteen. Haiskahtaa sille, että ohjausyksikössä on nyt jokin häikkä.

          Comment


            #6
            Eikö tuo varsinainen lukko ole alipainetoiminen, joten voi olla myös letku vuotoja.

            Comment


            • #7
              lukko ei tiettävästi mene lainkaan päälle jos joku letku vuotaa, se on tehty niinpäin. Nyt tuntuisi että ohjainlaitteen venttiili vuotaa, ja kiskoo heti käynnistyessä lukon päälle.

              Mullon kans jotakin häikkää, kytkeytyy normaalisti, muttei aina irtoa

              Comment


              • #8
                Napin purku ja putsaus ei auttanut asiaan. Missähän tää ohjainlaitteen venttiili mahtaa sijaita. Konehan on 1.8e

                Comment


                  #9
                  Ohjainlaite venttiileineen on takapenkin alla.

                  Comment


                  • #10
                    Hyvä, pitää alkaa katselemaan sieltä vikaa. Kiitoksia

                    Comment


                    • #11
                      Tämä ei nyt ihan asiaan liity mutta sinne päin kumminkin.. Eli lukon kytkimen tai paremminkin (voimansiirron)kuvan valo on pimeänä. Poltinta ei tainnut saada muistaakseni vaihdettua, eli kumpi mokkula tarvii, itse katkaisin vai se toinen "palikka"?

                      Comment


                        #12
                        Saa vaihdettua polttimen ja vielä melko kivuttomasti.

                        Comment


                        • #13
                          Satutko muistamaan minkälainen poltin siellä on ja wattimäärä, onko samanlainen ku mittariston polsat? Ei viittis purkaa, kasata, purkaa, kasata...

                          Comment


                          • #14
                            Pitäiskö mittaristossa palaa perälukosta joku merkkivalo? Ai tässä taidettiinkin puhua siitä nappulan vieressä olevasta merkistä. Eli ei mitään kysyttävää.
                            Viimeksi muokannut JPH70; 5.6.2007, 19:54.

                            Comment


                              #15
                              Lamppu juotoslangoilla, 12V ja 4,1 x 10,5 mm. Muistaakseni tuollainen peruslamppu on 0,7W ja vähän turhan himmeä tuohon peräkytkimen valoksi. 1,2W on passelimpi. Perusmittaristolampussa, jota myydään kaikissa autotarvikkeita myyvissä kaupoissa on juuri nuo sopiva 1,2-1,3W. Sitä ei varsinaisesti voi juottaa, sillä tina ei tartu sen johtimiin. Itse muistaakseni kuitenkin vääntelin sellaisen sinne paikoilleen, kun tuo itsellä ei ollut sillä hetkellä kirkkaampia juotoslangoilla varustettuja lamppuja. Juottaminen onnistuu, kun ns. jättää ne lampun johtimet tinapisaran sisään.

                              Aivan varmuutta tuosta lampun mitoista ei ole, mutta muistelen vahvasti, ettei ollut se 3*6mm kokoinen pienempi lamppumalli vaan juuri tuo 4*10mm

                              Comment


                                #16
                                Mittaristossa pitäisi palaa ABS-valo, koska abs disabloituu lukon kytkeytyessä.
                                Noita kytkentänappeja on sitten ainakin paria erilaista. Omassani (korkea nappi karhennuksella) on muistaakseni ihan juotetut polttimot sisällä kuten sähköpeilikytkimessä.
                                Alipainelinjat menee niin että kytkentäpalikkaan murikan kylkeen syötetään aina alipainetta joko siten, että pidetään lukkoa päällä tai pidetään sitä pois päältä.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo kyllähän niitä on tosiaan ainakin kaks erilaista nappia, mulla just se toinen (ei karhennusta).. No täytyy tsiigailla jossain välis ku ehtii muilta kiireiltä sitä mokkulaa..

                                  Comment

                                  Working...
                                  X