Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DSG:n toiminnasta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• DSG:n toiminnasta

Kuuluuko asiaan, että pintakaasulla kiihdyttäessä laatikko vaihtaa isommalle vaihteelle hitaasti? Kierroslukumittarin neula putoaa kyllä nopeasti alas vaihdon yhteydessä, mutta veto ikäänkuin palaa vasta reilun sekunnin kuluttua. Reilummin kiihdyttäessä vaihto tapahtuu nopeammin.

Eihän tuo johdu laatikosta, vaan softasta. Eli kun kiihdytät hitaasti on kierrokset alhaalla vaihtohetkellä ja kun nykysoftat eivät pahemmin mustaa savua anna, niin uuden pykälän kytkeydyttyä ei ahdin ahda (riittävästi) ja löpöä ei paljoa syötetä ennenkuin siellä on riittävästi happea. Tämän takiahan 2.0TDI tuntuu polkimen alas polkaistaessa paljon laiskemmalta, kuin vanha 96kw 1.9TDI. Vetoahan tulee, mutta viivellä (maailma pitää pelastaa).

Comment

Ok, kiitoksia tiedosta. Hyvin tuo laatikko muuten pelaa vaikka hiukka "kulmikkaampihan" se on tavalliseen tomaattiin verrattuna, mutta eiköhän sitä opi ajan mittaan...

Comment

Tarkoititko tuolla "kulmikkuudella" liikkeellelähtöä? Itse olen ainakin huomannut laatikon/kytkimen tempaisevan reilusti, jos ei ole kaasunkäytössä tarkkana paikaltalähdettäessä. Muuten laatikko toimii hienosti ja vaihdot ovat juuri niin rentoja tai reippaita kun haluaa riippuen valitusta ohjelmasta.

Comment

Juu, liikkeellelähtö ja myös kickdown ovat aika teräviä verrattuna tavalliseen automaagiin, kuten asiaan varmaan kuuluukin

Comment

Sinänsä mielenkiintoista, että aivan pintakaasulla ja täydellä kaasulla lähdettäessä ei ole ongelmia; vain silloin, jos yrittää hieman liian varomattomasti esim. valoista irtautua pientä (muttei tarpeeksi varoivaista) kaasua käyttäen.

Laatikko on kyllä ehdottomasti paras, millä olen itse ajanut, vain Lexuksen automaatti pääsee mukavuudessaan edelle juuri em. syistä johtuen. Ja kyllä, mm. Audin multitronicit ja tiptronicit on myös testattu.

Comment

Working...
            X