Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aan alavääntö/teho hukassa. Ratkennut!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Aan alavääntö/teho hukassa. Ratkennut!

    Eli autona on s6 audi vuosimallia 95 aan moottorilla ja manuaali vaihteistolla. Mtm lastulla.

    Ongelmat:
    -Kylmänä kun lähtee liikkeelle, auto on tosi puutunut alussa, kierrokset ei meinaa nousta, muutaman sadan metrin jälkeen alkaa vääntää paremmin(ei tee aina ko. ongelmaa)

    -Sammuu välillä valoihin saapuessa, kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vapaalle(muutaman kerran kuussa)

    -Valoihin tullessa ja vapaalle vaihtaessa kierrokset "nytkähtää", eli ensin nousee vähän, sitten heilahtaa kierrokset alle 500rpm, josta ne palaa normaaliin tyhjäkäyntiin 1200rpm-->800rpm. Edellinen sammuminen tuntuu johtuvan juuri tuosta pudotuksesta, yleensä kyllä jää käyntiin.

    -Täysi kiihdytys 1 ja 2 vaihteella: imuäänet on kyllä kovat, mutta meno tuntuu puutuneelta, kone herää vasta 4-5000rpm kohdalla ja veto tuntuu "tehokkaalta" eli kiihtyy kunnolla, 3 vaihteesta eteenpäin tuntuu vievän koko ajan kunnolla. Ahdot kyllä nousee kohtuu nopeasti. Vaikka ahdot onkin siinä 1 kohdilla, meno on tukkoisen tuntuista alle 4000rpm.

    Tyhjäkäynti on melko tasaista, ei souda juurikaan. Tulpat on vaihdettu, vuodot tarkistettu, mitään ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt.

    Itsellä tulee mieleen lambda, voisiko viat johtua siitä? Lambdan iästä ei ole mitään tietoa. Siitä ei myöskään mitään vikakoodeja ollut.

    Muuten kone käy ihan ok, huippuahdot on laskenut siitä kun ostin 1,5v sitten ehkä 0,3 bar..

    Eli normaalissa ajossa nuo viat ei kauheasti häiritse, mutta jos olis jotain vinkkiä mitä tutkailla, ainahan se olis kiva jos toimis optimisti.

    Edit: Lueskelin lisää muiden kirjoituksia, ja isv oli se mistä puhuttiin tuon notkahtelun kohdalla, mistäs löydän sen? Siinä maffin lähettyvillä? Autossa on vapaavirtaussuodatin kiinni, vaikuttaisiko sen jotenkin ongelmiin?

    Painetestin suoritan heti kun loma alkaa parin päivän päästä.

    Nyt on alkanut aaltoilla enemmän tyhjäkäynti, mutta ilmeisesti tuo notkahtelu ja alavääntöjen puuten on erilliset ongelmat?? Satunnaisesti on myös saanut sahata melko pitkään käyntiin, yleensä puolilämmin/seisonut tovin..

    Myöskin maffin viallisuutta ehdoteltiin vikojen aiheuttajaksi, mulla olis rs2 isompi maf valmiina, onko jotain esteitä kokeilla sitä tuon vakion tilalle?
    Viimeksi muokannut mirace; 8.8.2007, 21:22.

    #2
    Haku löysi jotain:
    http://www.audiclub.fi/phpBB2/showth...ammuu+valoihin

    Comment


    • #3
      Avasin lambdan ja se oli musta, pienessä noessa. Kulutus on ihan ok, ajoin moottoritiellä kn. 110km/h ja kulutus ilman ilmastointia oli 9.3l/100km, ilmastoinnin kanssa 10.5l

      Edit. Poistettu omia harhaluulokommentteja. Eli vuoto oli siinä turbolta lähtevässä letkussa kuten neuvottiin..
      Viimeksi muokannut mirace; 6.8.2007, 22:24.

      Comment


      • #4
        Päivitystä tähän, niinkuin viisaat sanoi!!! Ahtovuotohan sieltä löytyi, ja kyllä suu levisi virneeseen kun taas piiitkästä aikaa menikin auto eteenpäin, eikä kuulunut pelkkää puhinaa. Turbolta lähtevän letkun klemmarioli löysällä ja siitä säteili vuoto luulemaani mahdottomaan paikkaan :D (torvi)

        Klemmari pitää, vuosi by passin haarasta, pieni reikä, koeajo ja 3cm halkeama...

        Kaveri hitsasi alumiinista siihen 50-->70/25mm haaralla olevan palikan, siihen letkut kiinni ja jo toimii..

        Mutta tyhjäkäynti notkahtelee edelleen, lämpötilan ollessa alle 20 astetta, ei sammu ja notkahtaa vähemmän, yli 22 astetta ja sammuu kylmällä/puolilämpimällä koneella joka valoihin.. Kun kone on lämmin ei sammu mutta seilaa aina välillä.. Ilmastointi päällä pahempi tilanne(kuorman vaikutus?)

        By pass tulossa uusi, ahdot on edelleen n. 0.2bar alle sen mitä on ollut, turbon siivet oli hyvässä kunnossa, eikä mihinkään suuntaa tuntunut välystä.

        Olisko muita tarkistuspaikkoja kuin by passin vaihto?

        Aluhaara on myynnissä, tulee suora 70mm putki haaralla ja supisteletku siihen..

        Comment


          #5
          tyhjäkäyntiin sanoisin ISV:n putsaus. ISV on siinä kaasuläpän vierellä oleva mokkula. Coolerilta tuleva letku päättyy tuohon lähimaastoon.

          Imupuolelta kun on kaikki katsottu, niin seuraavaksi ehdottaisin pakoputkiston tarkistusta mahdollisten tukosten varalta. esim toinen katti sylkenyt sisuksensa äänenvaimentimeen? Ei varmasti jaksa tuollasen jälkeen hengittää kone niinkuin pitäisi.

          Comment


          • #6
            Eli uusi tt by pass kiinni, isv ja kaasuläpän putsaus ja nytkähtely loppui.. Akusta oli navat irti ja aika nopeasti tuntui löytävän asetukset..

            Kaasuläppä oli jäykähkö ja paksua karstaa juuri siellä välikohdissa painepuolella..

            Isv:stä en tiedä pitäisikö olla täysin kiinni normaalitilanteessa??? Nyt on noin 1mm rako ja pystyy puhaltamaan läpi, kyljessä oleva kuusiokolo on vuorattu liimalla umpeen, normaalia?? Eli läppä tms. aukeaa liikaa, eli yli aukeaa kun sitä ohjailin..

            Mutta kaikesta huolimatta auto toimii nyt hyvin näillä melko helpoilla korjauksilla :)

            Myös ahtoletkut on korjattu niin, että kestää..

            Comment

            Working...
            X