Eli autona on s6 audi vuosimallia 95 aan moottorilla ja manuaali vaihteistolla. Mtm lastulla.
Ongelmat:
-Kylmänä kun lähtee liikkeelle, auto on tosi puutunut alussa, kierrokset ei meinaa nousta, muutaman sadan metrin jälkeen alkaa vääntää paremmin(ei tee aina ko. ongelmaa)
-Sammuu välillä valoihin saapuessa, kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vapaalle(muutaman kerran kuussa)
-Valoihin tullessa ja vapaalle vaihtaessa kierrokset "nytkähtää", eli ensin nousee vähän, sitten heilahtaa kierrokset alle 500rpm, josta ne palaa normaaliin tyhjäkäyntiin 1200rpm-->800rpm. Edellinen sammuminen tuntuu johtuvan juuri tuosta pudotuksesta, yleensä kyllä jää käyntiin.
-Täysi kiihdytys 1 ja 2 vaihteella: imuäänet on kyllä kovat, mutta meno tuntuu puutuneelta, kone herää vasta 4-5000rpm kohdalla ja veto tuntuu "tehokkaalta" eli kiihtyy kunnolla, 3 vaihteesta eteenpäin tuntuu vievän koko ajan kunnolla. Ahdot kyllä nousee kohtuu nopeasti. Vaikka ahdot onkin siinä 1 kohdilla, meno on tukkoisen tuntuista alle 4000rpm.
Tyhjäkäynti on melko tasaista, ei souda juurikaan. Tulpat on vaihdettu, vuodot tarkistettu, mitään ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt.
Itsellä tulee mieleen lambda, voisiko viat johtua siitä? Lambdan iästä ei ole mitään tietoa. Siitä ei myöskään mitään vikakoodeja ollut.
Muuten kone käy ihan ok, huippuahdot on laskenut siitä kun ostin 1,5v sitten ehkä 0,3 bar..
Eli normaalissa ajossa nuo viat ei kauheasti häiritse, mutta jos olis jotain vinkkiä mitä tutkailla, ainahan se olis kiva jos toimis optimisti.
Edit: Lueskelin lisää muiden kirjoituksia, ja isv oli se mistä puhuttiin tuon notkahtelun kohdalla, mistäs löydän sen? Siinä maffin lähettyvillä? Autossa on vapaavirtaussuodatin kiinni, vaikuttaisiko sen jotenkin ongelmiin?
Painetestin suoritan heti kun loma alkaa parin päivän päästä.
Nyt on alkanut aaltoilla enemmän tyhjäkäynti, mutta ilmeisesti tuo notkahtelu ja alavääntöjen puuten on erilliset ongelmat?? Satunnaisesti on myös saanut sahata melko pitkään käyntiin, yleensä puolilämmin/seisonut tovin..
Myöskin maffin viallisuutta ehdoteltiin vikojen aiheuttajaksi, mulla olis rs2 isompi maf valmiina, onko jotain esteitä kokeilla sitä tuon vakion tilalle?
Ongelmat:
-Kylmänä kun lähtee liikkeelle, auto on tosi puutunut alussa, kierrokset ei meinaa nousta, muutaman sadan metrin jälkeen alkaa vääntää paremmin(ei tee aina ko. ongelmaa)
-Sammuu välillä valoihin saapuessa, kun painaa kytkimen pohjaan ja vaihtaa vapaalle(muutaman kerran kuussa)
-Valoihin tullessa ja vapaalle vaihtaessa kierrokset "nytkähtää", eli ensin nousee vähän, sitten heilahtaa kierrokset alle 500rpm, josta ne palaa normaaliin tyhjäkäyntiin 1200rpm-->800rpm. Edellinen sammuminen tuntuu johtuvan juuri tuosta pudotuksesta, yleensä kyllä jää käyntiin.
-Täysi kiihdytys 1 ja 2 vaihteella: imuäänet on kyllä kovat, mutta meno tuntuu puutuneelta, kone herää vasta 4-5000rpm kohdalla ja veto tuntuu "tehokkaalta" eli kiihtyy kunnolla, 3 vaihteesta eteenpäin tuntuu vievän koko ajan kunnolla. Ahdot kyllä nousee kohtuu nopeasti. Vaikka ahdot onkin siinä 1 kohdilla, meno on tukkoisen tuntuista alle 4000rpm.
Tyhjäkäynti on melko tasaista, ei souda juurikaan. Tulpat on vaihdettu, vuodot tarkistettu, mitään ei ainakaan toistaiseksi ole löytynyt.
Itsellä tulee mieleen lambda, voisiko viat johtua siitä? Lambdan iästä ei ole mitään tietoa. Siitä ei myöskään mitään vikakoodeja ollut.
Muuten kone käy ihan ok, huippuahdot on laskenut siitä kun ostin 1,5v sitten ehkä 0,3 bar..
Eli normaalissa ajossa nuo viat ei kauheasti häiritse, mutta jos olis jotain vinkkiä mitä tutkailla, ainahan se olis kiva jos toimis optimisti.
Edit: Lueskelin lisää muiden kirjoituksia, ja isv oli se mistä puhuttiin tuon notkahtelun kohdalla, mistäs löydän sen? Siinä maffin lähettyvillä? Autossa on vapaavirtaussuodatin kiinni, vaikuttaisiko sen jotenkin ongelmiin?
Painetestin suoritan heti kun loma alkaa parin päivän päästä.
Nyt on alkanut aaltoilla enemmän tyhjäkäynti, mutta ilmeisesti tuo notkahtelu ja alavääntöjen puuten on erilliset ongelmat?? Satunnaisesti on myös saanut sahata melko pitkään käyntiin, yleensä puolilämmin/seisonut tovin..
Myöskin maffin viallisuutta ehdoteltiin vikojen aiheuttajaksi, mulla olis rs2 isompi maf valmiina, onko jotain esteitä kokeilla sitä tuon vakion tilalle?
Comment