Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi: vetopään ongelmia?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi: vetopään ongelmia?

Joo tossa maanantaina selviteltiin A6:sen nykimistä, olin tossa 1h verran Bosch Diesel Cenetrissä. No lopputulos oli se, että koneessa ei ole mitään vikaa, ainakaan testereiden ja tunnuslukujen mukaan, kaikki oli kuulemma niinkuin pitääkin. No joka tapauksessa, auto nykyttää välillä niin, että rupeaa oikein veetuttamaan, varsinkin jos hitaasti kiihdyttää ylämäkeen niin on välillä pakko höllätä kaasua ettei mene auto ojaan, tai sitten panaa kaasu pohjaan niin sekin myös auttaa. Nykyttäminen tulee kyllä mun mielestä selvästi auton oikeasta etukulmasta. Mistä voi kyseinen vika johtua? Iskarit on ihan kunnossa, ainakin testin mukaan, eli mikä siellä oiken nykii? Voiko olla vetari, vai tukivarret vai oikean puolen pallonivel? Onko kenelläkään tietoa vastaavasta nykyttämisestä? Auton kone ei siis pätki, mutta jostain syystä oikea puoli nykyttää aina välillä, eli useamman kerran päivässä? Sen kanssa laitettiin merkille, että toi kone hiukan kyllä nakuttaa, mutta taitaa olla enemmän ominaisuus noissa diiseleissä, vai?

Kiitos kun jaksoitte lukea.

Automaatti/manuaali?

Comment

Joo on automaatti. Ja sellainen Tiptronic automaatti laatikko.

Comment

Kun minusta rauhassa tasakaasulla ajaessa pieni nypyttäminen/epätasaisuuden tunne tiessä kuuluu Tiptronic-Audin "ominaisuuksiin".
        Voin olla väärässä ja voi olla että sinulla kyse ihan eri asiasta.
        Mutta neljää eri Tippi-Audia olen ajanut, omaa, vastaavaa -99 mallia, uutta 3.0TDI:tä ja uutta S6:tta.

Kaikki muut on nypyttäny jota kuinkin samalla tavalla paitsi S6 (siinä oli kyllä niin tohkeissaan ettei moista hoksis edes).

Tai sitten mun puo on säädetty liian herkälle...

Comment

Vikaan en osaa mitään kommentoida mutta ominaisuus se ei ole tai sitten mulla on poikkeava yksilö.

Comment

Itse asiassa korjaan lausuntoani sen verran, että meillä tuo nylpytys tuntuu kun lähtee pidemmän seisokin jälkeen liikkeelle.
            Hyvin mahdollista, että kyse on kuitenkin jostain alustan jutusta.
            Enpä ole kokeillut viime viikolla ostettujen renkaiden jälkeen aamu-ajelua tuolla.

Mutta kuten sanottu, olen itse todennut vastaavan kahdella muullakin autolla.

Edit: Tarkennetaan vielä että maantienopeuksissa nylpytys ei tunnu, joku 50-60km/h.
            Mikolla ei tarkemmin luettuna liene tuo sittenkään samanlaista jos ylämäkeen kiihdytettäessäkin tuntuu.
            Viimeksi muokannut A6tonen; 29.5.2007, 14:34.

Comment

Joo tänään ajelin oikein testimielessä ja nypytys on suurin kun ajaaa tossa 60-90 km/h ja kierroksilla 1500-1800 rpm ja tasaisella kasulla. Eli ei kyllä mitään hajua mistä voisi mokoma johtua. Ei kyllä mielestäni johdu vaihdelaatikosta, sillä nypyttely alkoi vasta ton jakopään remontin jälkeen minkä teetin noin viikko sitten. Mutta kuten jo aikaisemmin totesin, niin korjaamon mielestä autolla ajettaessa ei siinä ole mitään vikaa, mutta tässä kohdassa täytyy sanoa, että korjaamolla ovat kyllä tällä kertaa väärässä.

Comment

Working...
              X