Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 ja ohjaustehostimen öljyt katoo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 ja ohjaustehostimen öljyt katoo

    Auto oli Herttoniemen Audilla huollossa ja huoltomieskin ihmetteli miten öljytön pohja autossani oli. Mitä uudempi 100/A6 niin sitä hurjempia öljyvuodot kuulemma on.

    Minulle vaihdettiin öljyventtiilit kanteen ja samalla alkoi venttiilikopat vuotamaan. Nyt minullakin on öljyinen pohja... Syy vaan taitaa olla myös muualla. Kone on V6, 2,8 AAH.

    Minulla oli aikaisemmin typ 44c (-91) ja siinä ohjaustehostin vuoti pumpusta ja tangosta kuten asiaan kuuluukin. Kun ostin C4 niin luulin, että pääsisin eroon öljyllä lutraamisesta. Tosin on käynyt.

    C4:stäni häviää ohjustehostimen nesteet. Välillä nopeasti ja välillä tuntuu, että kestää kauemminkin.

    Onko niin että C4:ssä on sama tyyppimurhe kuin typ44:ssä vai onko jollain ajatusta miten ja mistä kannattaa asiaa ryhtyä penkomaan? AAH kone tekee, että nyt paikat on todella paljon ahtaampia kuin 2.0E typ44:ssä. Onko venkkejä tai kokemuksia?

    Toinen on, että tässä laitteessa ei taida olla varotusvaloa tehostimen öljyn loppumiselle? ainakaan mikään ei syty missään (autocheck on). Loppumisen kuulee äänestä kun pumppu ryhtyy haukkaamaan ilmaa.

  • #2
    Mitä tehostinöljyä käytät? Noi audin korkeapainepumput vaativat sitä audin omaa (kallista) öljyä.Mulla oli vähän sama ongelma,mutta se hävisi itsekseen ja aina lisäsin audin omaa öljyä.
    Viisaammat sanovat että siinä öljyssä on jokin lisäaine,joka voitelee tehostimen tiivisteet.
    Tai seuraa kaikkia siihen liittyviä letkuja jos vaikka jokin olisi märkä,niin vois korjaantua pelkällä lemmarin kiristyksellä.

    Comment


    • #3
      Käytän alkuperäisiä öljyjä.

      Vieraat öljyt turvottavat ohjaustangon puslat rikki.

      Comment


      • #4
        C4:ssä ei ole samaa "murhetta" kuten vanhassa 100:ssa. Paineet ovat pienemmät- onneksi ja systeemi parempi. Hydrauliikkaöljyn vuotaminen voi johtua kovin monesta: Vuotaako pumppu?tämä helppo katsoa kun ottaa muovia irti, vuotaako nestesäiliö? jne. Tuntuu vain ihmeelliseltä, että huollon jälkeen alkoi tehostin vuotaa. Huonoa tuuria vai olisiko joku asentaja jotain? Haulla löytyy tehostimista ja öljyistä lisää.

        Comment


          #5
          Mulla vaihdettiin juuri jotain tiivisteitä tuohon LMS:llä. Suosittelen.

          Comment


          • #6
            Sattuuko sulla olemaan automaattinen perän korkeussäätö? Jos on niin niiden takaiskareiden yläpäähän menevät putket pakkaavat vuotamaan viimeistään 300tkm jälkeen, joskus myös ne iskarit vaan vanhenevat. Se elää samoilla paineilla ja öljyillä kuin tehostinkin. Osat eivät ole halpoja.
            Muuten C4:n ohjauskilkkeet ovat reilusti paremmat kuin 44:n. Audin ohjaukselle on erityisen tärkeää että hammastanko on keskistetty oikein ts. että painetta ei ohjaudu kummallekaan puolelle silloin kun auto kulkee suoraan. Jos keskistys on pielessä ja kulmat muuten ok, aiheutuu ylimääräistä kuormaa paineen muodossa.

            Comment


            • #7
              Enpä tullut ajatelleeksi perän säätöä... Näenkö jostain jos minulla sellainen on? Auto on minulle aika uusi ja eka avantti joten mistä tunnistan sen? Auto 220tkm ajettu.

              Pumppu on siis v-lohkojen keskellä? (AAH kone V6)

              Mitään tyyppipaikkaa vuodolle ei siis myöskään ole?

              Comment


              • #8
                Mun audissa näyttää olevan edellisten jäljiltä jotain punaista/ruskeaa litkua hydraulisäiliössä (kuten yleensä tunariomistajien jäljiltä?), joten vaihdan hydrauliöljyt. Vuotoja ei näy.

                Ostin jo MINERAALIhydrauliöljyä, en sitä perinteistä synteettistä vihreässä litran purkissa, jota aina suositellaan VAG:lle. Molemmat litkut on vihreitä ja tuo mineraalilitku valkoisessa litran purkissa oli erityisesti BMW:lle merkitty sopivaksi (olisko vastaava systeemi?).

                Miksi sitten ostin eri ainetta kuin yleensä suositellaan VAG:lle tarvikeliikkeessä? No siksi, että ässän säiliössä lukee isolla (ja saksaksi), että vain mineraaliöljyä hydraulijärjestelmään. Se yleensä suositeltu litku on synteettistä. Synteettinen e tosin aiheuttanut ongelmia edellisessä audissa vaikka ajoin sillä n. 50tkm. Paras ratkaisu olisi tietysti ostaa VAG:ltä sitä oikeaa...tiedän.

                Meneekö nyt pieleen "jatkeen öljyllä"? Vielä ehtii neuvoa.

                Comment


                • #9
                  Näenkö jostain jos minulla sellainen on? Auto on minulle aika uusi ja eka avantti joten mistä tunnistan sen? Auto 220tkm ajettu
                  Luulisin, että kurkistamalla perästä/ alta takaiskunvaimenninta- lähteekö siitä hyhdrauliikkaputki? Haulla esim lisävarustelista saat tietoa autosi varustetasosta. Tyyppipaikkoja vuodolle ei ole. Ei auta muuta kun ottaa moottorin suojamuovit alta ja päältä/edestä pois ja tutkia järjestelmällisesti esim aloittaen irroittamalla hydrsäiliö ja katsoa sen vuodot sitten pumppu, hammastanko jne

                  Comment


                  • #10
                    tasonsäädön löytää helpoiten kurkistamalla iskareiden yläpäihin. Jos sieltä lähtee kaarevat putket alaspäin niin säätö löytyy. Jos ei näy mitään ei ole säätöäkään. Jos vuotoa on yläpään helmiliitoksessa niin koko tolpat ovat märkänä selkeästi. Jos itse iskari vuotaa on se märkä alapäästään/varrestaan.

                    Comment


                      #11
                      onko typ44 hammastanko samassa paikassa kuin V8:ssa eli rinta/tulipellissä koneen takana/laatikon yläpuolella?

                      miten suojakumien vaihtaminen sujuu helpoiten,renkaskotelon kautta vai konehuoneen puolelta?

                      Äkkiseltään näyttää epämielyttävältä hommalta suunnasta tai toisesta.

                      Comment

                      Working...
                      X