Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 savuttaa kylmänä hetken aikaa, missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B5 savuttaa kylmänä hetken aikaa, missä vika?

    Otsikon mukainen ongelma esiintyy vain kun autolla lähtee ajamaan kylmänä. Muutaman kevyen kiihdytyksen ajan savuttaa jonkin verran. Sitten savutus katoaa, vaikka mmoottori ei ole siinä vaiheessa ehtinyt vielä lämmetä. Autolla ajettu 115tkm. Savu on sellaista valkoisen väristä. Olen öljyjä seuraillut, eikä ne ainakaan ole vajonneet mihinkään pitkään aikaan.

    Onko ollut kenellä samantapaista ongelmaa B5 S4:ssa?
    Vuotaako jostain öljyä, joka pääsee sitten kiertoon palotilaan? Turbon akselin tiivisteet?

    Ohjelma + cat-back putki vaihdettu.
    Viimeksi muokannut Marko77; 24.5.2007, 19:31.

  • #2
    Luin kolme kertaa enkä nähny!? Muokattu jälkikäteen...?

    Valkoinen savu yleensä viittaa kannen tiivisteeseen mutta eikös sekin pöllähdys näy vain silloin kun se tiiviste menee kunnolla.
    Muutenhan valkoiset höyryt on normaaleja kylmällä koneella, vaikkakin tässä sitä taitaa tulla ilmeisen paljon?

    Öljy palotilassa = sinistä savua putkesta.

    Comment


      #3
      Valkoista savua, vai höyryä? Normaalia jos moottori on kylmä ja on suhteellisen viileä ja kostea sää. Kesähelteellä ei juuri höyryttele.

      Jos pakkasnesteestä olis kyse niin haju olisi semmoinen makea.

      Comment


        #4
        Aki muokkasin savun väri kommenttisi jälkeen tekstiin tuon värin, varmaan ihmettelit että kuinka se meni ohi vaikka kolmeen kertaan luit:)

        Vaikea kuvailla määrää, mutta taustapeilistä selvästi havaittavissa vaalea savu. Tarkennuksena, että sitä tulee hiukan kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihdettaessa pöläyttää hiukan enemmän. Tasakaasulla ei ongelmaa.

        Sitä onko se höyryä vai savua, en osaa nyt määritellä. Saattaa lopulta olla harmitonta höyryä. Savutus katoaa kokonaan 1,5km ajon jälkeen.

        Hajuja en ole kabiinin sisällä huomannut.

        Tässä aina on huolissaan kun ei noi remontit ole tähän autoon kovin halpoja..

        Toinen kansi (uusi) on vaihdettu autoon n. vuosi sitten audilla takuuseen. Eli tiivisteet on siellä ainakin uudet. En muista vaihtoivatko ne toiseenkin tiivisteen. Tieto löytyy kyllä huoltoselosteesta.

        Comment


          #5
          vaikea kuvailla määrää, mutta taustapeilistä selvästi havaittavissa vaalea savu. Tarkennuksena, että sitä tulee hiukan kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihdettaessa pöläyttää hiukan enemmän. Tasakaasulla ei ongelmaa.

          Sitä onko se höyryä vai savua, en osaa nyt määritellä. Saattaa lopulta olla harmitonta höyryä. Savutus katoaa kokonaan 1,5km ajon jälkeen.
          Ei välttämättä osu oikeaan mutta kun mulla oli vanhasta vehkeestä turbon pakopuolen tiivisteet paskana niin pari minuuttia startin jälkeen alkoi savuttamaan ihan P****leesti vaikka ei pystynyt suoraan sanomaan että paloiko öljyä vai jäähdytysnestettä. ~5min ajon jälkeen savutus kuitenkin loppui (ei loppunut paikalla seistessä), ilmeisesti kun paikat lämpeni niin ne myös tiivistyi. Toinen kerta kun turbo oli lievemmin hajalla niin täyskiihdytyksessä pölläytti vaihtojen välillä savut vaikka ei muuten menoa haitannut.

          Sun oireet ovat samankaltaiset mutta...

          Comment


            #6
            Mikähän on kun savuttaa kylmänä että lämpimänäkin valkoista savua/höyryä aika runsaasti. Nestettä ei katoa ja turbo sun muut hilut vaihdettu, joten muitakaan vuotoja ei ole. Kesäkelissä huomattavasti loivempi ilmiö.

            1:43 kohdalla osviittaa:
            http://www.youtube.com/watch?gl=GB&h...&v=aZItEE1cMfY

            Comment


              #7
              Palatakseni tuohon alkuperäiseen ongelmaani...

              Savutus katosi turbojen vaihdon jälkeen, taisi hyrrät fuskata jostain öljyä palotilaan ja lämmetessä paikat tiivistyi ?

              Comment


              • #8
                Mulla taitaa olla myös pientä samantapaista oireilua, tai sitten ei. Tosin kesällä ei tehnyt moista lainkaan, ainoastaan talvella, joten voi olla että kyseessä ei ole mitään hälyttävää. Tosin turbot menee muutenkin kohta vaihtoon joten näkeepä sitten missä kunnossa turbot oli.

                Comment


                  #9
                  Kylmänä tietysti helpommin fuskaavat kun lämpimänä tuppaavat kuitenkin "turpoamaan" niin pikkuvuodot voiva tiivistyä poijes. Mulla vanhat rusinat piti vähän enemmin ääntä kylmänä etenkin talvella mut kesällä ei ollut mitään ja kun ahtimet otettiin pois niin näyttivät ihan ehjiltä eikä välyksiäkään ollut kilometreihin nähden.

                  Comment

                  Working...
                  X