Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tehot katosivat ja EPC syttyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 tehot katosivat ja EPC syttyi

    Ajelin juurikin pitempää reissua A6 BiTbo:lla kun yhtäkkiä vakkari hyppäsi pois päältä, tehot katosivat ja EPC (electronic power control?) valo syttyi mittaristoon. No auto parkkiin ja virrat pois ja takaisin - taas autolla pystyi ajamaan noin 20 minuuttia kunnes sama juttu ilmeni. Autolla pysyi kyllä ajamaan mutta kiihtyvyys oli aivan olematonta ja tehoja tuntui olevan about 50hv :) Myöhemmin autoi seisoi n.5 tuntia parkissa ja taas sama ongelma ilmeni noin tunnin ajon jälkeen.

    Ajelin siltä seisomalta lähimmän Laakkosen VAG-Com vermeen pakeille ja vikakoodiksi tuli:

    17579 --- P1171 --- 035
    Kaasuläpän käyttölaitteen kulma-anturi 2 -G188-
    Epäuskottava signaali
    Satunnainen

    Suoraan eivät Laakkosella osanneet sanoa missä vika mahtaisi olla. Onko arvon raadilla kokemusta moisesta ongelmasta ja sen mahdollisesta fixistä?

  • #2
    17579 --- P1171 --- 035
    Kaasuläpän käyttölaitteen kulma-anturi 2 -G188-
    Tämä ei ole näsäviisautta, mut voisko vika olla tämä

    Comment


      #3
      ilmamassa-anturi. Oli entises autos justiin samat jutut.
      Tehot hävis välillä ja alko savuutamaan. Ja erroria ruutuun.

      Comment


      • #4
        Et sattuisi muistamaan oliko jopa vikakoodikin prikulleen sama?

        No anyway - loistavaa jos tuo ko. anturin vaihdolla korjaantuu. Ei liene kovin monen sadan euron juttu laakkosellakaan vai saako anturia jostain suht. kestävänä tarvikkeena?

        Suuret kiitokset...

        Comment


          #5
          kompuutteri herjas muistaakseni suoraan massa-anturia. Mutta auton oireet oli justiin samat.

          Jos ilmansuodatin on tukos niin polttaa herkästi anturin.

          Kannattaa kysyä myös pierburkin hintaa. On ehkä halvempi kuin Bosch.

          Olisko ollu jotakin 100-150? (origineeli)

          Comment


          • #6
            Noniin - juurikin tuli laakkoselta tuomio, että Kaasuläppäyksikkö on vaihdettava hintaa 600 egee osalle ja 100 euroa työlle. Taas jälleen - Saako varaosana jostain?

            Artisti lienee maksaa kaiken, mikäli tämä 700e remontti ei vikaa korjaakkaan?

            Tässä pieni tarina, josta selviää ettei laakkosen ehdottama korjaus välttämättä ole oikea:
            http://www.totallyvw.com/vw/vwnews/r...l-vw-p-49.html

            Comment


            • #7
              Ilmamassamittaria veikkaan

              Omassa ei ole ongelmia ollut, mutta edellisessä A4 TDi:ssä ilmamassamittari hiipui tasaisesti puolenvuoden aikana ja tehot hävisi. Kun näitä palstoja on lueskellut niin tuo ilmamassamittari tuntuu olevan heikonlenkki myös bensamalleissa.

              Tuo ilmanputsarin puhtaus oli hyvä huomio. Pitänee tarkastaa omasta. Ainakin asunnon sisäilman 70 cm x 70 cm mustuu muutamassa kuukaudessa.

              Comment

              Working...
              X