Sellainen kutina, että nelipykälinen automaattilootani on loppunsa edellä. Peruskunnostustakaan ei taida saada edes 2000?:lla? En tiedä, mutta viat on seuraavanlaiset: 2-vaihde luistaa yleensä siinä vaiheessa kun tulee esim. mäkiseen valoristeykseen ja alkaa kääntymään jompaan kumpaan suuntaan. Toinen vika on se, että kun pysähdyn STOP-merkkiin ja lähden heti uudestaan liikkeelle niin loota ei vielä olekaan saanut ykköstä päälle vaan sekunnin tai kahden päästä kaasun painamisesta jolloin kolahtaa. Vaihdatin laatikkoöljyt kun autolla oli ajettu vajaa 300tkm. Sitä ennen pelasi kuin tupakka. Laakkoselta hain öljyt antamalla auton tiedot...otin ne purkit mitä suositteli..kalleimmasta päästä varmaan. Voikohan olla että jos laatikon vanhat öljyt olikin erit niin oireet alkoivat niistä. Toki tehdashan lupaa "varman" toiminnan 200tkm asti näille laatikoille, kuulemma...että voin olla onnekas että olen päässyt näinkin pitkälle! Voisikohan autolle saada jatkoaikaa lootaa levittämättä? Erittäin kiitollinen hyvistä neuvoista...ja auto on siis A4 -97 1.9TDI 81kW etuveto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Saako aut. laatikolle jatkoaikaa...ajettu 325tkm?
Collapse
X
-
iramraf iduaAvainsanat: Ei mitään
-
Merkkiliikkeessä ei ole kuin kahta eri mallia öljyjä näihin, eli en usko siinä olevan vikaa. Punasta ja keltasta.
Juttua on ollut muilla palstoilla joissa kerrotaan noin siellä 200tkm+ ensi kertaa öljyjä vaihdetuissa laatikoissa voivan esiintyä vikoja.
Kai sieltä paskat pääsee liikkeelle tms. Voisit koittaa pyytää huuhtelemaan laatikon, eli kaikki öljyt veke lauhduttimen putkelta ja uudet sisään.
Voihan tuo olla niinkin simppeli juttu, että siellä on liian vähän öljyä.
Mulla vaihdettu suodattimen kera ekan kerran tuossa 270tkm kohdalla, eikä muutoksia ole vielä ilmaantunut suuntaan tai toiseen.
Kai sinne suodatin vaihdettiin?
-
"että siellä on liian vähän öljyä"...
Jo vain kannattaa tarkistaa, koska ennen vaihtoa pelasi.
Minulla on punaiset oljyt, mutta viime vaihdossa laitoin lootan n 4 l keltaista merkkiliikkeen öljyä. Hieman säikäytti, kun sen huomasin mutta hyvin on pelannut jo vuoden.
Luulen (mutu), että ei ole mitään haittaa laittaa vanhempaan lootan uutta keltaista (kallista) öljyä?
Comment
-
iramraf idua
joo vaihdettiin suodatin ja muut sälät. tarkistutin öljyn määränkin tässä hiljattain..kylläkin sellaisella nyrkkipajalla..että pitäskö siihen luottaa. Kätevä äijä kyllä muuten mutta onkohan automaattien kans pelannu...voikohan öljymäärän tarkistamisessa tehdä virhettä ns. ammattimies? Täytynee huuhdelluttaa se ja koittaa uusilla öljyillä..siis samoilla mitkä sinne viimeksi laitettiin. Kiitoksia tiedoista!
Comment
-
iramraf idua
-
Epäilen vieläkin, että lootassa on liian vähän öljyä?
Turha on huuhdella, ellei poistunut öljy ( n 3-4 litraan) ole "mustaa".
Mielestäni ei ole mitään haittaa laittaa lootaan merkkiliikkeen kallista öljyä. Hyvin on minulla pelannut.
Onko sinulla mittatikkua?Tai mittatikun putkea? Luultavasti ei ,joten öljyn määrää pitää tarkistaa "tietokoneella määrätynlaisessa lämpötilassa"
Comment
-
iramraf idua
-
Selkeästi liian vähän öljyä. Itselläni oli n. 2 litraa(!) liian vähän öljyä ja oireet olivat juuri samat. Ei sitten kannata ajaa jos laatikko luistaa koko ajan.
Riippuen laatikon mallista öljyn tarkistus kysyy hieman ammattitaitoa, täältä foorumilta löytyy varmaankin ohjeet. (Omaan 5-vaihteiseen löytyi ainakin.)
Comment
Comment