Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 (ja yleensä C4?) automaattilaatikon öljynvaihto, tarvittavat osat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 (ja yleensä C4?) automaattilaatikon öljynvaihto, tarvittavat osat

    Häh? Eikö foorumilla tosiaan ole tällaista ketjua, vai enkö taas muka löytänyt?

    Nooh, itsellä laatikon koodi CBF (ZF 4HP-18 ja ehkä jotain päällekin vielä).
    Albumista kaivelin osanumerot, jotka tietääkseni tarvitaan öljynvaihtoon:

    01F 325 443, gasket (öljysiivilän putken tiiviste)
    01F 325 433, oil strainer (öljysiivilä/suodatin)
    01F 321 371, gasket for oil sump (öljypohjan tiiviste)
    N 013 814 2, seal (öljypropun tiiviste)

    Marmorilta jos noi haluaa, niin 175 rahaa mukaan. Jostain varaosliikkeen kautta ATOYlta tai jntradingiltä varmaan vähintään satasen halvemmalta.

    #2
    Minulta 62 eur.

    Comment


    • #3
      On niissä törkeät katteet.
      Soittelin welholle ja päätin ottaa koko paketin häneltä.
      Osat, öljyt, työt, hinta-arvio 100-150e.
      Esimerkiksi osien hinnoista sanoi että suodatin häneltä n. 30e kun se marmorilla on 119e. Ja on siis ihan saman valmistajan osat...
      Ja öljy 5e/litra.

      Comment


      • #4
        Tuolta löytyy myös kaikki tuohon hommaan tarvittavat kilkkeet http://www.jntrading.fi/

        Comment


        • #5
          "On niissä törkeät katteet"

          Näin on ja käytän tulevaisuudessa kerhon "kanavaa".

          Onneksi ei tarvitse vaihtaa kun 60 tkm välein, mutta meikä vaihtaa ne(suomi olosuhteet) n 40 tkm välein.

          Comment


          • #6
            Eilen ostin yllä mainitusta jntradingista suodattimen ,O-renkaan ja pohjan tiivisteen jotka olivat yhteensä 30?.

            Comment


            • #7
              "jntradingista suodattimen ,O-renkaan ja pohjan tiivisteen jotka olivat yhteensä 30?."

              Vastaavatko alkuperäisiä?

              Hinta tuntuu aivan naurettavalta joten...

              Comment


              • #8
                Täysin vastaavia ovatten...

                Comment


                  #9
                  Monta olen tuolta JN-tradingiltä ostanut, mutta kerran vain oikean. Ei nuo A8/V8:n laatikot tunnu helpoilta vaikka koodin sanoikin.

                  Ja ihan samaa tavaraa kuin tiskiltäkin.

                  Comment


                    #10
                    Onko tuolla öljyllä miten paljon merkitystä? Meinasin vaihdella tässä pikimmiten, meinasin laitella Castrolin valmistetta kun sitä tuossa käsillä on (joo, kaikki öljyt eli ns. huuhdella vanhat pois).

                    Lisäksi onko noihin automaatteihin mitään ns. ihmeaineita? Kuten moottorille Forte yms..

                    Suodatinta myös motonetissa, onko laadullisia eroja miten isosti? Meinasin kyllä laiskana hakea Laakkoselta orkkiksen..

                    Comment


                    • #11
                      Lisäksi onko noihin automaatteihin mitään ns. ihmeaineita? Kuten moottorille Forte yms..
                      RSV on mutta eipä täällä kukaan ainakaan tunnustanut käyttäneensä sitä automaattiin kun keskustelua aineesta oli.

                      Comment


                      • #12
                        "Onko tuolla öljyllä miten paljon merkitystä? Meinasin ..."

                        Casroolia minäkin ( Berner) käytti, mutta viimeksi sieltä ei sitä( eikä Lappeenrannsta) löytynyt.

                        Mutu on, että ei. Itse ostin Lpr:n Berneriltä "keltaista kultaa" edellisessä vaihdossa.

                        Hieman harmitti kun yksi kaveri oli ostanut Dextron III:sta jostain pilkkahintaan. Meikäläiseen loota se kävisi, mutta merkkiliike myi vai kallista.

                        Olin hölmö:)

                        Mitään "ihmeaineita"= lisäaineita ei saa laittaa automaattiin. Näin sanoo ohjekirjani.

                        Comment


                        • #13
                          Öljynvaihto tehty, yht. 130e.
                          Öljyt 3,5l 50e (laitettiin keltaista kuitenkin Dexronin sijaan kun sellaista laatikossa jo olikin).
                          Osat 40e ja työ 40e.

                          Tuon keltaisen öljyn kate on kuulemma todella pieni. Röyhkiö myy sitä 5% katteella ja mistä hän sen itse ostaa, ottaa siitä häneltä 5% katteen.
                          Yleensä 10% katteella myyvät sitä.

                          Selvisi tästä laatikosta vielä positiivistakin asiaa. Kestää hänen mielestään hyvinkin vireistämistä.
                          Ei ole kuulemma yhtään Audin alta noita laatikkoja korjattu ja vain pari Saabin alta.
                          Audissa venttiilikoneistoa ohjataan osin sähköisesti, neljä solenoidia löytyy koneiston kyljestä. Saabissa niitä ei taas ole, täysin hydraulinen koneisto.

                          Comment


                          • #14
                            Selvisi tästä laatikosta vielä positiivistakin asiaa. Kestää hänen mielestään hyvinkin vireistämistä.
                            Ei ole kuulemma yhtään Audin alta noita laatikkoja korjattu ja vain pari Saabin alta.
                            Audissa venttiilikoneistoa ohjataan osin sähköisesti, neljä solenoidia löytyy koneiston kyljestä. Saabissa niitä ei taas ole, täysin hydraulinen koneisto.
                            Joo, eli tuossa Audin askissa ohjataan vaihdekepin välityksellä öljynpaineet sen mukaan mennäänkö taakse vai eteenpäin. Eteenpäin mentäessä laatikon aivot maadoittaa ko. vaihteen selenoidin ja pakkovaihteilla voidaan ko. selenoidin yhteys vastaavasti katkaista. Tuossa piilee se vaara, että varomaton voi vetäistä pakin vauhdissa päälle -- se ei tee hyvää askin sisuskaluille.

                            Comment


                            • #15
                              "(laitettiin keltaista kuitenkin Dexronin sijaan kun sellaista laatikossa jo olikin)."

                              Oikein, koska uudemmissa sitä pitää käyttää. Meikäläiselle käy punainen III:n.

                              Comment


                              • #16
                                "Tuossa piilee se vaara, että varomaton voi vetäistä pakin vauhdissa päälle -- se ei tee hyvää askin sisuskaluille."

                                Tiedän yhden tapauksen, jossa näin kävi. Vauhtia ei ollut kovin paljon, mutta... Öhöm nais-immeinen.:) Ei onneksi meillä, koska vaimolla ei ajokorttia.

                                Comment


                                • #17
                                  Lista C4-koppaisen A6:n DCF laatikkoon tarvittavista osista:

                                  01F 325 433 oil strainer (öljysiivilä/suodatin)
                                  01F 325 061 A bolt, with polygon socket (öljysiivilän kiinnitys, tulee ehkä siivilän mukana?)
                                  01F 325 443 gasket (öljysiivilän putken tiiviste?)
                                  01F 321 371 gasket for oil sump (öljypohjan tiiviste)
                                  N 016 027 5 sealing plug (öljypohjan proppu)
                                  N 013 814 2 seal (propun tiiviste)

                                  Marmorihinnat laskettuna 178,50e.
                                  Tepon hinnat tsekkasin myös, ei jäsenen hinta 92,36.

                                  Comment


                                    #18
                                    Itse asiassa kaikki oleelliset kamat maksaa 52e, sis. siivilän ja tiivisteet, pultteja ei ole tarpeen vaihtaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No juu, laitoin vaan tollasen "sisältää kaiken" listan.
                                      Harvoin tosiaan kukaan varsinaista proppu esim. vaihtaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske
                                        Itse asiassa kaikki oleelliset kamat maksaa 52e, sis. siivilän ja tiivisteet, pultteja ei ole tarpeen vaihtaa.
                                        No joo! Ehdin hosua ja kävin tiskillä; yli 170 meni. Vastedes otan yhteyttä sinuun. Hivenen uusi näissä ympyröissä. Jäsenhakemus vetämässä. Tuntuu mukavalta, kun kaveri saa apua kysyessä. Aionpa itsekin jakaa tietoa kokemuksen karttuessa.
                                        Kyselin osia A6tonelta ja näin vastauksesi. Siitä tämä yhteydenotto.
                                        Petteri Alppi/palppi
                                        Audi A6 1996 autom. AEL 2,5 TDi 5-syl. DCF-vaihteistotyyppi

                                        Comment

                                        Working...
                                        X