Olen joskus aiemmin kirjoitellut tänne, koska auton kanssa oli sellainen ongelma, että se nyki ja sammuili lähes koko ajan. Sitä kesti reilu vuosi.
Nyt sain vian korjattua kun olen siihen jo vaihtanut yli tuhannella eurolla osia.
Vikana oli kuitenkin katkennut moottorin maadoitusjohto.
Eilen käytin piuhan nokassa ja saimme seuraavia arvoja joutokäynnillä:
sytytysennakko 840 rpm -9,8 astetta KA (miinusta...?)
sytytysennakko 3200 rpm -39,8 astetta KA (ei joutokäynnillä)
suihkutusaika 2,3 ms
lambda 0,987 - 1,007 (aika pieni ero)
ilmanpaine 1021 hPa
kaasuläpän potentiometri 8,7 astetta KL
moottorin lämpö 87,5 astetta C
ilman lämpö 51,1 asetta C
moottorin kuormitus singaali 35,1 %
lataus jännite 12,4 v (aika pieni)
akulta mitattuna 13,3 V (taitaa olla tämäkin liian alhainen)
pakokaasut oli hyvät vaikkakin ilman katteja. ei ihan normien mukainen mutta korjaantuu katalysaattoreilla.
Eli onko nuo arvot nyt ihan oikein?
Varsinkin tuo ennakko.
Huoltomies oli ihmeissään.
Nyt sain vian korjattua kun olen siihen jo vaihtanut yli tuhannella eurolla osia.
Vikana oli kuitenkin katkennut moottorin maadoitusjohto.
Eilen käytin piuhan nokassa ja saimme seuraavia arvoja joutokäynnillä:
sytytysennakko 840 rpm -9,8 astetta KA (miinusta...?)
sytytysennakko 3200 rpm -39,8 astetta KA (ei joutokäynnillä)
suihkutusaika 2,3 ms
lambda 0,987 - 1,007 (aika pieni ero)
ilmanpaine 1021 hPa
kaasuläpän potentiometri 8,7 astetta KL
moottorin lämpö 87,5 astetta C
ilman lämpö 51,1 asetta C
moottorin kuormitus singaali 35,1 %
lataus jännite 12,4 v (aika pieni)
akulta mitattuna 13,3 V (taitaa olla tämäkin liian alhainen)
pakokaasut oli hyvät vaikkakin ilman katteja. ei ihan normien mukainen mutta korjaantuu katalysaattoreilla.
Eli onko nuo arvot nyt ihan oikein?
Varsinkin tuo ennakko.
Huoltomies oli ihmeissään.
Comment