Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitäisi varmaan vaihtaa öljyä tipissä taas kun lukee tän ketjun vastauksia. Vaihdoin öljyt mun laatikkoon audin huollossa noin 2 vuotta sitten kun laatikko reistaili 3>4 vaihdossa, vähän sellainen kumimainen fiilis kun vaihtaa. Joutui aina antaa paljon kaasua ennen vaihtoi isompaan. Öljyvaihdon jälkeen niin ongelma ei poistunut, huollossa sanottiin että oli tullut puruja mukaan vanhassa öljyssä ja että laatikko tulee hajoamaan. Tiestysti sitä ei voitu huoltaa audilla. Viime aikoina toi vanha ongelma on mennyt pahemmaksi kun tuntuu siltä että joka vaihdossa (ei 1>2) on sama juttu. Osaako joka mua viisampi suositella mitä sille voisi tehdä ja missä ?
    Auto on A6 2.5 tdi quattro -02.

    Comment


      Siekkinen tuolla itärajan luona, RAM-auto salon lähettyvillä(?) lisäksi myös Powermatic Vantaalla on ilmeisesti syventynyt myös ZF lodjujen sielunelämään.

      Comment


      • RAM-auto salon lähettyvillä(?)
        RAM-auto on Suomusjärvellä 30 km Salosta Helsinkiin päin vanhan 1 tien (110)varrella. Noin 90 km Helsingin keskustasta.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja jplaurila Näytä viesti
          RAM-auto on Suomusjärvellä 30 km Salosta Helsinkiin päin vanhan 1 tien (110)varrella. Noin 90 km Helsingin keskustasta.
          Olen käynyt tuolla RAM-autossa. Ihan asiallinen korjaaja. Tiesi ongelman keskimäärin paremmin kuin merkkiliikkeen tohelot.

          Comment


          • Lukiessani tätä ketjua) tuli selväksi, että jos on tuo ZF laatikko FAR-koodi ja 5HP19 (vihreä laatta) niin joko marmoritiskin öljyt (á 23€/L) tai Esso LT71141. Onko muuten sama aine, mutta vaan eri purkki (luonnollisesti hankala todeta jos värikin sama)? Mites, kelpaako Castrol Transmax Z tai Mobil ATF LT71141? Castrolin ja Mobilin listoissa oli VW Passat 4motion tiptronic annettu tuollaiset vaihtoehdot (ultimatVW.com sivu on kai suljettu toistaiseksi, siksi kyselen).

            Toinen kysymys on multitronicista, että sinne vain marmoritiskiltä CVT-öljyä tai onko jotain muuta tiedossa?

            Comment


              Minulta saa tuota oikeaa ATF-lientä 14,50 per litra tai 56e per 5l.

              CVT-keitto 13,50e litra.

              Kaikki suodattimet ja tiivisteet järjestyy myös
              info@speed-autoteile.fi

              Comment


              • Mistäköhän johtuu, että Febin öljy
                http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=59-0016
                on tuoteselosteen mukaan olevinaan tarkoitettu vuosimalleihin 86-91 ja vielä 3/4-vaihteisiin automaatteihin,mutta samalla pitäisi vastata alkuperäisöljyä
                G 052 162 A2, joka taas merkkiliikkeen mielestä on sopiva omaan kulkineeseen?? Meinaa olla kadun mies nyt ihmeissään...?

                Comment


                • No noihin motonetin kirjoituksiin sopivuudesta kannattaa heilauttaa kinnasta ja lukea siitä purkin kyljestä ne luokitukset.
                  Varmaankin alempana tuossa ilmoituksessa on mainittu tuoteselosteesta ne ihan oikeat luokitukset.

                  Onhan niillä varaosissakin infoa, että mihin ne sopii mutta ei nekään aina pidä paikkaansa.

                  Comment


                  • Erikoinen kysymys: Kun vaihteistoöljyt on laskettu pihalle profiilini ajokista niin pystyykö autolla ajamaan muutaman metrin siirtymän ilman pysyvää vahinkoa laatikolle? Riittääkö turbiineissa oleva vanha öljy voiteluun?

                    Öljynvaihtohomma keskeytyi kun ilmeni,että olin saanut vaihtoa varten väärän suodattimen ja öljypohjan tiivisteen ja jouduin jättämään auton yleisiin kerhotiloihin,jossa se on nyt muiden tiellä ennen kuin saan oikeat osat.
                    Auton voisi tietysti työntää ulos tilasta,mutta takaisin saaminen on maantieteellisen sijainnin vuoksi hankalaa kun on ylämäki ja korkea kynnys tallin ovella.
                    Vaikka tunnenkin Suonenvirran Markun niin ei taida joutaa kaveriksi työntämään.

                    Comment


                    • Käytännössä auto ei liiku tuossa tilassa ominvoimin.

                      Comment


                      • Tiedän tapauksen jossa tuttuni pudotti öljyt lootasta ja ajeli 200km ihmetellen luistoa. Eli liikkuu kyllä, mutta tuskin suotavaa. Loota on pelannut edelleen, pari vuotta tapahtuneesta

                        Comment


                        • En kyllä ajelisi tai edes käynnistäisi moottoria ilman vaihteistoöljyä.

                          Comment


                          • Keskustelua aikani seurattuani ajattelin postata nämä pari linkkiä perusteiden opiskelua varten:

                            Automaattilaatikon toimintaperiaatteesta

                            Momentinmuuntimen toiminnasta

                            Tarkoitus ei ole päteä tahikka kettuilla kenellekään, mutta suosittelen lämpimästi noiden lukemista oman auton voimansiirron toiminnasta kiinnostuneille :)

                            Kokonaan vaihteistoöljyistä tyhjätty automaattilaatikolla varustettu auto ei liiku mihinkään.

                            Comment


                            • No niin, profiilin kulkuneuvon laatikkoon on sitte öljyt vaihdatettu tänään RAM-autossa Suomusjärvellä.
                              Voin suositella.

                              Comment


                                Kävin varaamassa tuohon perhe vankkuriin huollon, vaihtavat samalla tipin öljyt. 163tkm mittarissa ja luistamista reilummalla kaasulla on havaittavissa jo jonkun verran. Nyt pitää vaan toivoa et ongelma poistus tolla litkujen vaihdolla, pitää maanantaina raportoida kuinka kävi.

                                Comment


                                  Mikä on raadin mielipide asiaan? Jos ei ole laatikossa mitään vikaa ja ei ole aikaisemmin vaihdettu laatikon öljyjä(a6 3,0tdi 165kw ajettu 270tkm), niin kannattaako niitä vielä vaihtaa.?

                                  Comment


                                    Pikaisen testilenkin kävin heittämässä tuolla perhevankkurilla ja vaihtesto tuntus toimivan ilman luistoa ja vaihdotkin on pehmeitä ja napakoita.
                                    Olihan tuolla lystillä sinänsä hintaa, savilahden lapuissa näyttäs lukevan et öljyt rapiat 400€, erinäisiä pikku hilkkeitä 130€ ja ite vaihto 140€ eli kaikkiaan 670€ vaihto. Jos tolla pääsis taas sen 100-150tkm nii hyvä ois.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja BcV Näytä viesti
                                      Mikä on raadin mielipide asiaan? Jos ei ole laatikossa mitään vikaa ja ei ole aikaisemmin vaihdettu laatikon öljyjä(a6 3,0tdi 165kw ajettu 270tkm), niin kannattaako niitä vielä vaihtaa.?
                                      Aika vähä näyttää olevan porukalla kokemusta vielä asiasta?

                                      Comment


                                      • "Kannattaako vielä vaihtaa". Kauanko ajattelit vielä odottaa, jos et nyt vaihda?? Ei liene kovin vaikeata päättää ajaisiko tuoreilla vai 270 tkm ajetuilla öljyillä. Ei se öljy tuosta ainakaan enää parane. ;-)

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja BcV Näytä viesti
                                          Aika vähä näyttää olevan porukalla kokemusta vielä asiasta?
                                          Öljyt kestää laatikon eliniän (Audin mielipide). Itse olen kuitenkin vaihtanut n.60 tuhannen välein. 270tkm kohdalla varmaan pitäis jo huuhdella laatikko tai vaihtaa kaksi kertaa lyhyellä aikavälillä.

                                          Comment


                                            Tarkoitin tuolla vielä sanalla sitä että kun ei ole tietoa että onko vaihdettu ollenkaan öljyjä laatikkoon. Eli siis ostin auton juuri. Kysyin paikallisesta marmorilta siaa niin heidän mielipiteensä oli 50/50.

                                            Comment


                                            • Kannattaa ehdottomasti vaihtaa, jos ei ole tietoa onko vaihdettu aiemmin.

                                              Comment


                                              • Ex BMW:ssä oli laatikossa myös nämä eliniän kestävät öljyt, silti käytin ne vaihdettavana ja huollon jälkeen huomasi selvän eron, laatikko ei luistanut tippaakaan sekä vaihtoi todella nätisti. Joten suosittelen ehdottomasti huoltamaan laatikot säännöllisesti. En nähnyt mitään järkeä rueta öljyjen kanssa itse läträämään, merkkiliikkeessä vaihdatin, öljyä meni 9l sisään ja koko hommalle töineen jäi alle 300e hintaa.

                                                Comment


                                                  oisko tohon 4f quatron tiptronikkin öljyn vaihtoon ohjeita,jos yrittäs ite askarrella! mistäs tietää mitä oljyä pitäs laittaa??

                                                  Comment


                                                  • Autodatan mukaan öljyn tyyppi G 055 005 A2 ja 8 litraa menis.

                                                    Lisää juttua Tiptronicin öljynvaihdosta:
                                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=32189&page=3

                                                    Comment


                                                    • Varasin juuri ajan marmoritiskiltä laatikon öljyn vaihdolle. D3:ssa ei suodatinta vaihdeta koska 6-lovisessa tipissä on öljyproppu (aiemmissa ei ole ja siksi vaihdettava suodattimen poistamalla). Öljynvaihto ei ole huolto-ohjelmassa (vain 2.8 koneen multitronikille). Tehtaan alkuperäiset liemet on jotain 225,- ja vaihtotyö 100,-. Pidin kohtuullisena ja menee varmasti oikein.

                                                      Comment


                                                      • Ei vaihdeta suodatinta? Kyllähän se nyt pitää vaihtaa, ja oikein tehtynä marmorilla hinta on luokkaa 600-800€

                                                        Oma auto on menossa Siekkisen laatikkopajalle öljynvaihtoon, sillä on joku korvaava öljy siihen joka maksaa reilun 10€ litra + lisäaine.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 27.2.2012, 06:59. Perustelu: Ihan oikeaan meni ;)

                                                        Comment


                                                          Ainakaan ELSAssa ei mainittu suodattimesta mitään, mutta täytyy lukea sitä vähän tarkemmin ennenkuin menen vannomaan.

                                                          Aika suolainen hinta marmorilla pelkästä öljynvaihdosta :( Mitä se suodatin maksaa?

                                                          Comment


                                                          • Ettei sitten ollu siinä öljypohjassa se suodatin?


                                                            edit: siinähän se. 6hp26 laatikkoa taitaa sitten olla kahdella erilaisella pohjalla, muovi ja pelti.


                                                            Viimeksi muokannut juudas; 27.2.2012, 11:08.

                                                            Comment


                                                              Hintaluokka tuolle on muistaakseni noin 300e...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X