Kuka uskaltautuu Varikolle testaamaan miten onnistuu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronicin öljynvaihto
Collapse
X
-
Latviasta kotiuduttu...
Homma meni ihan hyvin ekan yön... Sitten seuraavana päivänä client manager soitti että on pelikaani mennyt imukanavan kautta vaihteistoon ja rikkonut venttiilikoneiston(halkeama). Uusia koneistoja ei ollu hyllyssä niin mekaanikko koitti korjata vanhaa. Onnistuikin siinä kohtuullisen hyvin! Sitten laatikko kasaan ja autoon -> laatikosta kuuluu ääni -> laatikko purkuun -> takasin kasaan. No nyt toimii hyvin, mitä nyt ottaa ihan pienen nykäsyn välillä vaihdettaessa. Ilmeisesti venttiilikoneiston takia. Kai tuonkin voisi vaihdattaa vielä täällä Suomessa niin olisi ainakin yksi huoli vähemmän..
Remonttiin meni 1.5 viikkoa yhteensä noiden säätämisten takia. Muuten olisi ollut jo parissa päivässä valmis...
Ja tulin tosiaan eilen yöllä 01:00 aikaan Suomeen. Suunnilleen 01:30 poliisi vei ajokortin ja löi yli 800e sakkoa käteen.. Että tervetuloa Suomeen vaan.
Comment
-
Varikon tarjous:
Työ 130:-€
suodatin 30€
Pesuaine+lisäaine 60€
+öljy tarvitaan 13 litraa
Öljyt pitää viedä itse, eli heillä ei ole tippiaskiin sopivia hyllyssä, suositteli hakemaan Porholta. Siitä voi laskea 70€/l x 13=910 + 220 = 1130€!!!
Tuolla hinnalla käy kaksi kertaa Haaparannassa ja vaihdattaa samalla laatikon öljyt...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja e61D Näytä viestiTuolla hinnalla käy kaksi kertaa Haaparannassa ja vaihdattaa samalla laatikon öljyt...
Onko Haaparannalla mahdollista vaihdattaa laatikon öljyt :O? Vai oliko pelkkä vertaus hinnalle mitä ajelis autolla..
NM. Torniolainenminkäaudistapitäslaatikonöljytvaihtaa
Comment
-
Vieras
Comment
-
-
-
Kannattaisiko tuohon tippiin vaihtaa öljyt kun edellinen vaihto ollut 60 tkm sitten? Ja onko se alkuperäinen litku nyt tuota febin öljyä mitä motonetistä saa? Ainakin se osanumero täsmäsi. Autolla ajettu 339 tkm
Comment
-
Pitääkö se nyt sitten huuhdella koko systeemi, koska en tiedä mitä sinne on aikaisemmin laitettu? Voiko noita sekoitella keskenään esim. juurikin tuo febi ja alkuperäinen? Suunnitelma oli vaihtaa vain se puolikas mikä valuu aukosta itsestään. Luulisi, että ovat huollossa juurikin sitä alkuperäistä laittaneet.
Comment
-
Morjensta pöytään!
Päivän polttava kysymys:
A6 Allroad 3,0tdi 2007, 6v-tip,298tkm.
Huoltokirja aikalailla hyvännäköinen ,mutta!:kirjassa ei mitään mainintaa että olisi vaihdettu laatikkoon mitään ikinä...
Voiko olla näin???
Laatikko toimii täysin moitteetta(tai sitten en tiedä paremmasta:)).
Eikö niitä öljyjä,suodattimia ja tiivisteitä olisi kuitenkin hyvä vaihtaa joskus, magneetteja putsailla ym??
Ja sitten perien öljyt,kai nekin olisi joskus hyvä vaihtaa?
Normihuolto täytyy kuitenkin tehdä about nyt,niin minne kotteron vien hoitoon Vantaan lähistölle?
Legendaarinen halpa ja hyvä Paja olisi hakusessa...
Lähin olisi Aallon Auto Vantaa,onko se semmoinen?
Olen tällä nyt n.vuoden/25tkm huristellut, kertaakaan ei laatikko ole tehnyt mitään "tyhmää",kaikki muukin toimii ku junan vessa,murheita tasan nolla. Vielä.
Neuvokaa tyhmää keikkabussikuskia...
Kiitos :)
Comment
-
Ihan mahdollista että on orkkisöljyillä vielä. Laatikko on huoltovapaa, joten öljynvaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Jää siis tekemättä jos ei erikseen jossain teetä.
Siitä on montaa mielipidettä kannattaako yli 200tkm ajettuun vaihtaa jos ei ole koskaan aiemmin vaihdettu. Jotkut väittää että siinä lähtee vaan vanhat karstat liikkeelle ja laatikko hajoaa nopeammin. Huuhtelulaitteella tehtynä se riski pienenee, joten itse ainakin veisin sellaiseen käsittelyyn jos orkkisöljyt on sisässä. Öljypohjan irrotus, suodattimen vaihto, magneettien putsaus ja öljynvaihto huuhtelemalla ei ainakaan vähennä laatikon jäljellä olevaa käyttöikää.
Torsen on lujaa tekoa, mutta samalla lailla ne peräöljyt vanhenee, joten ei niidenkään vaihto hallaa tee.
Pajoista löytyy oma ketju nimeltä Pk-seudun Audi-huollot, sieltä löytyy vinkkejä hyvistä tekijöistä.
Tästä ketjusta ja foorumin hakua käyttämällä löytää pariksi illaksi faktaa ja mielipidettä luettavaksi öljynvaihtohommiin liittyen jos haluaa syvemmin perehtyä.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 16.10.2015, 17:44.
Comment
-
Vantaan Erikoisautoa on kehuttu tälläkin palstalla ja itselläkin siitä hyvät kokemukset. Takaa peräöljyt vaihdoin itse noin 200tkm kohdalla, kun toinen stefa vähän vuoti. Olihan nuo jo vähän sameat. Vaihteistoäljyt on vaihdettu mulla noin 190tkm kohdalla. Käytin Kouvolassa Öljypisteellä. Sinne piti itse hommata suodatin ja tiiviste, kun ei heillä kuulu ohjelmaan, mutta palvelu oli ihan huippuhyvä ja laatikosta tuli parempi kuin aikaisemmin.
Etuperän ja torsenin öljynvaihtoa olen pähkäillyt, mutta vielä on tekemättä. Mitenköhän niiden vaihto tapahtuu ja mitä öljyä niihin pitää laittaa?
Comment
-
Ei onnistunut Lahdessa öljynvaihto BG:n laitteella.
Auto on Audi A8 3.0 TDI (2004) 6-vaihteisella Tiptronicilla (6HP19A).
Öljynlauhdutin ja liittimet ovat kuulemma niin hankalassa paikassa, ettei BG:n letkuja saa niihin kiinni.
Osaako joku kertoa paikan, jossa huuhteluvaihto onnistuisi?
Comment
-
Vieras
Vaikka meillä www.jt-carfix.fi
Ei ole PG:n laite, mutta ainoa markkinoilla, jonka esim. MB on hyväksynyt ja Veholtakin löytyy. Öljynä Febi yleensä.
Comment
-
Jösses kun sitä pitää olla puusilmä... ??
Selasin huoltovihkon lasit päässä uudestaan läpi ja katso! Tuohon laitteeseen onkin vaihdettu laatikkoöljyt,ja vielä jopa kahdesti!
Ekan kerran 120tkm:n kohdalla ja toistamiseen 195tkm5n kohdalla...
Auto tuntuukin ja näyttääkin hyvin pidetyltä, eikä tämä sitä mielikuvaa kyllä heikennä.
I'm happy!
Comment
Comment