Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mistähän mahtaa laatikko vuotaa, kun sylki toista litraa öljyä mäelle ajossa. Valuttaa "kytkinkopan" alareijistä ihan norona. Täytin uudelleen ja ajamalla sain "jurinan" häviämään mikä johtui liian vähistä öljyistä.
    Allroad a6 2.5tdi -03

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja jonese Näytä viesti
      Meinasin vaihtaa öljyt, mutta laatikossa näytti olevan väriltään vihreää öljyä.

      Olin ostanut 15l Febin öljyä joka on keltaista,
      (Febin nr. 38935 ja purkissa luokitus G 055 005 A1/ A2 / A6)
      joten tätäkö ei voi laittaa ilman uutta ohjelmointia?
      Ei saa sekoittaa keltaiseen ja ainakin tehtaan ohje on, että uutta softaa pitää laittaa.

      Comment


        Jos öljy on profiilin autoon A6 2.7tdiqA Avant -09 , niin siellä on sisällä ZF-Lifeguardfluid 8 joka on vihreää. Eikö tuo uudelleen ohjelmointi vaadita nimenomaan, jos vaihtaa keltaisesta vihreään? ZF-Lifeguardfluid 8 on uusin noista öljyistä, joten en nää muuta vaihtoehtoa kuin hankkia oikeaa öljyä.

        Comment


        • Kiitoksia Jerelle ja Kimmolle, pitää tilata uudet öljyt.

          Comment


          • Febin 39095 sisältää lifeguardfluid8 Ja G060162 luokituksen ja väri vihreä.

            Comment


              Juurikin tuolla 39095 minullakin tehtiin ja väri täsmäs... Eikös tuo 38935 ole 5 pykäläisen tipin öljy?

              Comment


                Ei, se on 14738

                Comment


                • Alkuperäinen kirjoittaja calacucco Näytä viesti
                  "gringo"-Jussi, oliko sulla omat lootaöljyt mukana Tammerilla? Minulle sanoivat laatikon BG-öljynvaihdosta puhelimessa, että audi-öljyt pelkästään n. 500,- +työ n.150,- +huuhteluaine erikseen?
                  muutoin sun mainitsema lootan ölpänvaihdon kustannus on jo vähintään kohtuullinen jos sisälsi kaiken?

                  "Juken" kohdalla hinnassa näkyvissä pitkä asiakassuhde Tammerin kans? Mitä laatikkoöljyä ToyotaTammerauto käytti?
                  calacucco, ei ollut mitään mukana, hinta sisälsi kaiken + auton pesun vielä kaupan päälle. Ei aiempaa asiakaskokemusta liikkeestä.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja affe Näytä viesti
                    Itsellä töksähtelyt palanneet öljynvaihdon ja adaptaatioiden nollauksen jälkeisen honeymoonin jälkeen. Lisäksi eka tai toka vaihto 2->3 tekee "flaren" eli moottorin kierrokset hyökkää tarpeettoman ylös vaihdon aikana. Toisinaan vaihteisto kuitenkin toimii todella sulavasti joten alan kallistua pikkuhiljaa jonkin moottorin anturin toiminnan häiriöön. Mitään vikakoodeja ei ole missään. Päivitytin vaihteiston softankin tuoreimpaan. Lootassa siis Ravenolin 8HP -liemi ja BG:n lisäaine. Täytynee seuraavaksi kokeilla vaihtaa tuore MAF ja lambda-anturi.
                    Päivitystä: vaihteiston nykimiset ja töksähtelyt näyttää hävinneen MAFin vaihdon jälkeen kokonaan. Auto tuntuu muutenkin pirteämmältä. Vanhalla MAFilla kilometrejä takana 150tkm ja ikää 6v.

                    Comment


                    • Olisikohan Ylivieska/Sievi/Nivala/Kokkola/Pietarsaari/Vaasa akselillä noita BG-Öljynvaihtajia? Auto siis profiilin kulkine A6 4F Avant 3.0TDI vm.2010. Kannattaako tuolla menetelmällä vaihtaa samalla etu/takaperään öljyn kun tippiin vaihtaa? Hieman kyllä ihmetyttää tuo lause, joka kajahtaa marmoritiskiltä korvaan, vaihteistossa "ikiöljyt" ei tarvi vaihtaa.
                      Viimeksi muokannut Mirtti; 14.7.2015, 08:44. Perustelu: lisätietoa

                      Comment


                      • Takaperän öljyt on helpot vaihtaa perinteisesti. Tulppa auki alta ja täyttö kupeesta. Oliskohan ollut 10mm kuusiokolo?

                        Mistäs etuperän öljyt vaihdetaan?

                        Comment


                        • Ensi viikolla olisi aika öljy-jokerilla volkkarin automaatin huuhteluun. Vaihdetaan suodatin ja sisään laitetaan febin öljyt. Samalla uusitaan tiivisteet jäähdytyslinjan lähtöihin ja toivottavasti toinen laatikon johtosarjoista.

                          Comment


                            Mistäs etuperän öljyt vaihdetaan?
                            Tuo kiinnostaisi myös täällä. Käykös 4F:ään vielä "perinteiset"? Eli torseniin ja molempiin periin Castrol Syntrax longlife 75W-90?

                            Comment


                              Castrolin sivuilta löytyy sopivat öljyt. Myös Castrolin asiakaspalvelu toimi esimerkillisesti kun piti sieltä asiaa varmentaa.

                              Comment


                              • Se töksähtely johtuu ilmeisesti venttiilikoneiston "pressure control valve":sta. Sylinteri missä mäntä liikkuu kuluu mikä aiheuttaa öljyn karkailua. Tämä sitten kilpailee rumpujen keston kanssa, ja yleensä rikkoo rummun jollon veto lakkaa ja autolla pystyy ajamaan korkeintaan limb modella.

                                Venttiilikoneistolle saa "pressure control valve":lle ylikoon männän, mutta tarvitsee erikoisporanterän ohjureineen mikä maksaa reilu 400$. Samoin vahvempia A-rumpuja saa aika edullisesti.

                                Oversized Pressure Regulator Valve Kit http://www.sonnax.com/parts/1767

                                Tool Kit http://www.sonnax.com/parts/2790


                                Oversized Lubrication Valve Kit http://www.sonnax.com/parts/3854

                                Tool Kit http://www.sonnax.com/parts/3855

                                ---------------

                                Kalliiksi tulee jos itse värkkäilee. Kyselin hetki sitten Recrolta rempan hintaa, ja tässä vastaus:

                                Hi Xxxxx!

                                Rebuild automatic gearbox ZF5HP24A price is 1580 Eur netto
                                Warranty 100 000 km or 24 months
                                Shipping to Finland 150 Eur/2 days one way
                                RS6 gearbox is very rare and we do not have it on stock, but we can rebuild your unit in one day.
                                Rebuild transmission include all necessary parts, torque converter and oil.
                                Yes we can build it stronger for additional 200 Eur.
                                Changing price is 400 Eur. All together 2180 Eur (with car).

                                Kind regards,

                                Raimonds Aploks
                                RECRO, Ltd
                                Zeltkalna street 15, Cesis LV-4101,
                                Latvia

                                Comment


                                • Minullekin Recro suositteli koko vaihteiston kunnostusta tuohon vajaan 2200e hintaan. Tuntui olevan tuttu ongelma ja että ainoa keino päästä siitä kokonaan eroon on täysi kunnostus. Siekkisen vaihteistohuolto meinasi että tsekkaahan nyt moottorin anturit ensin.

                                  Vaihteisto toimii nyt ~viikko ilmamassamittarin vaihdon jälkeen edelleen kuin uusi vaikka olisin voinut vannoa että syy on laatikossa -- sen verran epätasaisia ja epämukavia nuo vaihdot olivat.

                                  Kun laitoin Raimondsille viestiä että homma korjaantui MAFin vaihdolla niin eipä ole vastausta kuulunut. Tokihan se myyjänä minuakin syljettäisi jos jäisi noinkin iso remppa myymättä, mutta toisaalta olisi asiakkaana syljettänyt vielä enemmän jos sama vika olisi ollut päällä rempan jälkeen.

                                  Comment


                                  • affe: Millaista ongelmaa tuo MAF aiheutti?

                                    Comment


                                    • Isoimmat oireet ilmenivät hitaassa ajossa tai pienillä kierroksilla. Kaasua hiljalleen antaessa voimansiirron vapaalta kytkeytyminen tapahtui tömähtämällä. Samoin kaasua löysätessä veto vaihtui vapaalle tömähtämällä. 1-2 ja 2-3 vaihdot olivat myöskin toisinaan epämukavan kovia. Käynnistyksen jälkeinen ensimmäinen 2-3 vaihto oli myös "flare" eli moottorin kierrokset hyökkäsi tarpeettoman ylös vaihtotapahtuman aikana ennenkuin kolmonen oli kytkeytynyt. Muutamalla reissulla kierrokset humppasi 50-100RPM verran hetkellisesti hieman matka-ajossa, mutta tätä ei näkynyt enää muutenkaan sen jälkeen kun olin vaihtanut moottorin ilmanputsarin ja vaihteiston softa päivitettiin.

                                      Nyt jälkeenpäin ajatellen moottorin käyttäytyminen oli muutenkin matalilla kierroksilla hieman hengetöntä ja tällä tuntui olevan jonkinlainen yhteys ulkoilman lämpötilaan ja/tai ilmankosteuteen. Näillä perusteilla ja lopulta varsinkin motor-talk.de -foorumia luettuani aloin kallistumaan MAFin vaihdon puoleen. Motor-talk.de:ssä oli useampi vastaava viesti ihan samanlaisesta tapauksesta. Ilmeisesti MAF ei toiminut enää odotetulla tavalla silloin kun ilmavirtaus oli pieni eikä auton diagnostiikka osaa tätä virhettä tunnistaa ja asettaa vikakoodia. Ajoin MAFille ihan virallisen komponenttitestin VAS-työkalulla joka testaa ilmamäärän tyhjäkäynnillä sekä täyskaasulla, sekin ilmoitti MAFin olevan kunnossa.

                                      Varmasti vaihteistoissa tapahtuu myös kulumista eikä MAF tai mikään muukaan moottorin anturi ole jokaisen vaihteisto-ongelman perimmäisenä syynä. Pointtina tässä on lähinnä se että ennen parin tonnin upottamista täydelliseen remppaan kannattaa pohtia että täsmääkö esim. auton ikä, kilometrit, vaihteistoöljyn kunto ja vikatilanteet laatikon oletetun kulumisen tai rikkoontumisen kanssa.
                                      Viimeksi muokannut affe; 17.7.2015, 10:22.

                                      Comment


                                      • On vähän samantapaisia itsellä. Tuota kierrosten humppaamista varsinkin, pahin ehkä 4. Vaihde ja vauhtia n. 50km/h. Juuri tuollainen 100rpm heittely.
                                        Joitain kovia vaihtoja on ollut, ja onpa jäänyt ihan pintakaasulla kiihdyttäessä D-asennossa vaihtamatta kokonaan eli rajoittimelle samalla vaihteella.

                                        Comment


                                        • BG huuhtelu

                                          viikko takaperin teetin Lempäälän öljypisteellä 194tkm ajettuun 2.7tdi A6 C6 farkkun 2009 mallin 6loviseen tippilaatikkoon bg huuhtelun, suodattimen vaihdon ja moottoriöljyjen sekä suodattimen vaihdon hintaan 620e. Itte lootan huuhtelu kaikkine lisäaineineen 280e, suodatin 110e ja moottoriöljyt mobil1 esp formuls ja suodatin teki loput.
                                          Pyysin tippilaatikon öljynvaihdon jälkeen nollaamaan loodan ajomuistin mutta öljypisteen aataminaikasella bocsh lukulaitteella ei saanu tehtyä mitään älyllistä tai laite ei tunnistanu ees mahollisuutta nollaamiseen?

                                          Kilsoja takana 2500, 90% nättiä matka ajoa ja 10% vedättelyä ja leikkimistä, hyvin toimii ( kop kop ) ainakin toistaseksi..
                                          Pientä ulinaa teki lapin tuntureille kiivettäessä kun pisti enemmän kaasua, ihan kun ois päässy ilmansuodattimesta mut lopullisesta syystä en ole varma kun se ääni kuuilui vaan muutaman kerran.

                                          Comment


                                          • Kyselin paikallisesta AD huollosta, jonka sivuilla bg huolto on mainttu, Audiin huuhtelu öljynvaihtoa. Suodatin+ febin tai liqumolyn öljyt töineen alle 300e.

                                            Tässä kun lukenut näitä hintoja niin lähes tuplat on monella kustannus. Pitäisikö epäillä virhettä arviossa vai vedetäänkö muissa firmoissa reippaasti välistä?

                                            Comment


                                            • Oiskohan öljynhinta mikä vaikuttaa?

                                              Mulla sattu toissa lauantaina niin että kiihdytettäessä 30->80km/h vauhtiin tuntui kuin olisi veto kadonnut vaihteen vaihdossa sekunniksi. Viikko siitä huomasin että vikakoodeissa oli torque converter performance or stuck off. Nollasin sen ja vielä ei ole tapahtunut samaa vaikka kokeillut kiihdytellä ja testaillut muuten että luistaako, mutta toiminut nyt loistavasti. Öljynvaihto huuhtelemalla tehty edellisen omistajan toimesta joskus 50tkm aikaisemmin. Mietin tässä mahtaakohan auttaa pelkkä öljynvaihto vai meneeköhän m-muunnin vaihtoon?

                                              Comment


                                              • Oiskohan öljynhinta mikä vaikuttaa?
                                                Eli Febin ja LiquiMolyn öljyt halpis kuraa...

                                                Comment


                                                  Jokainen määrää omat katteensa tarpeen mukaan. Äkkisältään Liqui Moly tai Febi ei ole halvinta mitä tarjolla on.

                                                  Comment


                                                  • Onhan niissä materiaalikustannuksissa monta vaikuttavaa tekijää (mitä maahantuojaa käyttää, tuoko itse maahan yms). Katteita voidan määritellä sen mukaan laskutetaanko tietokannan mukaan tunnit vai tehdyn työn mukaan tai toiset tekee nopeammin saman työn. Paljonko tuntihinta ylipäätänsä on. Jotain työtä saatetaan tehdä minimikatteella pelkällä työn hinnalla jos halutaan asiakkaita jne.. niin monta vaikuttavaa tekijää :)

                                                    Comment


                                                    • Mitäs ootte mieltä jaksaako S6 ryömiä Limb Modella laivaan? :D

                                                      Tarkotus olisi viikon päästä lähteä Latviaan. Saas nähdä pääseekö perille asti ihan ajamalla, mutta toi laivaan änkeminen vähän huolettaa...

                                                      Comment


                                                      • Ainakin sen oman varaosa-auton kun tuotin ruotsista niin jakso ainakin turusta-tampereelle, tosin laivaan ajossa 1 vaihde oli jumittunut päälle.

                                                        Ostat multa noi kaikki loput s6 hilppeet ja laittelet ite vehkeet kuosiin...

                                                        Comment


                                                        • Kävin testaamassa vähän jyrkemmässä mäessä, ei ongelmaa ellei joudu lähtemään paikaltaan mäestä.

                                                          Moottorista voisin olla kiinnostunut ja antennin osista. Laita vaikka viestiä niistä.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                                                            No nyt uskaltaa jo puhua varmaksi. Kunhan kesän lomat ja vapaat on hoidettu, niin tulee meillekkin vaihtolaite, ei kuitenkaan BG:n laite. Tästä lisäinfot Yritysosiossa kun ajankohtaisempaa.
                                                            No nyt se on, jos ei joku jo huomannut. Tarkemmat kyselyt s.postiin. Syyskuun viikolle 37 otetaan varauksia.

                                                            Comment


                                                            • Automaattilaatikoiden öljynvaihto huuhtelemalla

                                                              Nyt saa öljyt vaihdettua myös Iissä varikolla huuhtelukoneella.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X