Muista firmoista en tiedä mutta Pörhöllä (Audicenter) vaihdatin heinäkuussa -05 A4 3.0TDI Tippiloottaan uudet öljyt. Öljyiksi tuli uusinta mahdollista, joten myös softa päivitettiin & tehtiin sopeutusajo (& tietty myös suodatin ja tiiviste uusittiin.) Tilasin työn nimenomaan huuhtelemalla tehtäväksi. Kuulosti olevan tuttua kauraa. Ainoa ihmetyksen paikka oli, että öljyä ei mennyt kuin 8litraa (vein varulta 16litraa). Oletin, että ois pitänyt mennä enemmän kuin 8litraa. Vaihteiston toiminnassa ei kyllä ole ollut mitään huomautettavaa huollon jälkeen. Vaihtaa entistä nätimmin ja pitää entistä tiukemmin kiinni isosta vaihteesta, eli mielestäni hyödyntää dieselin vääntöä aiempaa paremmin. Hintaahan tässä ei kysytty, mutta se oli vähän yli 300euroa (siis öljynvaihto + laatikon softaus). Öljyt + tarvikkeet tilasin Saksasta (ZF Lifeguardfluid 8).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronicin öljynvaihto
Collapse
X
-
Vieras
Sain mielenkiintoista tietoa tippien öljyihin liittyen. BG;ltä on tullut öljynvaihtolaite, jolla saadaan ilman lutraamista huuhdeltua öljyt pois ja samalla laatikon läpi menee pesuaine, jonka jälkeen työnnetään uudet öljyt sisään.
Öljynä kaikkiin 6v tippeihin tarjotaan samaa öljyä, ilman että mitään päivityksiä pitäisi tehdä. Öljy on siis BG;n oma tuote.
Tuttu käytti autonsa ko.laitteella öljynvaihdossa ja huomasi eron vanhaan välittömästi. Laatikkona siis 6v tippi jolla ajettu 160tkm eikä öljyjä koskaan vaihdettu. Laiskat vaihdot ja ns. epäröinti vaihdoissa katosi.
Kyselin laitteen maahatuojalta, Finntestiltä, tuosta öljyasiasta melko tarkasti ja vakuuttivat öljyn olevan sopivaa läpi malliston. Nyt herää kysymys, kuinka tarkkaa tuo öljynlaatu loppupeleissä sitten onkaan, jos tarvikevalmistaja uskaltaa luvata yhden öljyn korvaavan kolme, joiden välille tehdas vaatii päivityksen. Ja vielä se että kyseessä on korjaamolaitteita myyvä firma, jolta kyllä loppuu hommat, jos asiakkailta alkaa satelemaan reklamaatioita ja laskuja hajonneista vaihteistoista.
Comment
-
Itseäkin kiinnostaisi ko. BG öljynvaihto, onko kukaan jo käynyt ? Tuostahan tuli autouutissa esittely:
http://www.autouutiset.com/artikkeli...tivaihteistoon
Comment
-
Vieras
Tuttuni kävi Lahdessa tekemässä vaihdon, jotta minäkin saisin hieman lisätietoa systeemistä. Suodatinta ei tosiaan uusittu ja pesuaineella lupaavat ettei tarvitsekkaan. Eihän tuossa nyt olisi iso työ vaihtaa suodatinta samalla, jos haluaa oikein varmistella.
Ja tosiaan kovasti sanoi että muutoksen huomasi heti parempaan.
Sen verran alkoi minuakin kiinnostamaan, että otin tarjouksen koneesta ja sellainen näillä näkymin ilmestyy halliin vielä tämän vuoden puolella. *maksettu mainos*
Comment
-
Vieras
Riippuu öljyn määrästä paljonko tarvitaan, mutta luokkaa 400€. Siinä tulee siis öljy, puhdistusaine, hoitoaine ja työt.
Comment
-
Tuossa näyttäisi olevan tämän hetkinen tilanne korjaamoista, joista tuo palvelu löytyy. Pitänee kysellä tuolta Tornion päästä hintaa toimenpiteelle.
http://www.finntest.fi/news/62/BG%20...iston%20huolto
Comment
-
Tällaista tarjosivat Seinäjoella:
Hintaa operaatiolle kertyy n400-500€ sisältää öljyt työn ja laatikon pesu ja lisäaineet.
Vois jossain vaiheessa teettää tuon tuohon 6HP -lootaan. Jos tasakaasulla ajoittainen kierrosten aaltoilu sitten poistuisi.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiTuttuni kävi Lahdessa tekemässä vaihdon, jotta minäkin saisin hieman lisätietoa systeemistä. Suodatinta ei tosiaan uusittu ja pesuaineella lupaavat ettei tarvitsekkaan. Eihän tuossa nyt olisi iso työ vaihtaa suodatinta samalla, jos haluaa oikein varmistella.
Ja tosiaan kovasti sanoi että muutoksen huomasi heti parempaan.
Sen verran alkoi minuakin kiinnostamaan, että otin tarjouksen koneesta ja sellainen näillä näkymin ilmestyy halliin vielä tämän vuoden puolella. *maksettu mainos*
Comment
-
Noihin automaatteihin jos vaihtaa reilun määrän öljyä kerralla muuttuu käytös jokatapauksessa aina parempaan suuntaan jollei jopa okein hyvään. Kulutus laskee samalla.
Tälläinen tunne tullut itselle viimeisten neljän multsari öljynvaihdon yhteydessä tänä syksynä. Jos joku haluaa nähdä asian käytännössä voin auttaa asiassa.Viimeksi muokannut roadster; 9.10.2014, 10:06.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mhaanpaa Näytä viestiOnkos Jerellä jo tietoa tuosta BG-tippiöljynvaihto-laitteen saapumisesta?
Comment
-
-
Vieras
Kenelllä laite on, on hinnat tipeille 400-450e haarukassa. Se sisältää BG;n öljyn, pesuaineen ja hoitoaineen. Multikseen ja DSG;n adapterisarjoja ei kuulemma vielä ole, mutta on tulossa. Samoin omat öljyt niille.
Laite itsessään on +6ke alv0%, siihen päälle tulee lisäaineet ja tynnyri öljyä. DSG ja Multis adapterit ostettava vielä erikseen. Ei mikään taskurahalla ostettava laitos.
Comment
-
Suoritutin tuon BG öljyhuuhtelun tuolla öljypisteellä 200tkm ajettuun 2006 A6:een.(6v tippi siis) Pesu ja 'neutralointi' aineetkin käytettiin. Kyllähän ne vanhat öljyt oli aika tummaa tavaraa. Kaikkiaan uutta öljyä käytettiin 15L (n.10 huuhteluun) Huuhtelun lopussa kiertävä öljy oli jo oikean väristä. Samalla toki uusi suodatin ja öljypohjan tiiviste. Kallista oli mutta kerrankos sitä...
Vaihteiston toiminnassa en havainnut juurikaan eroa, toimii hyvin edelleen..sormet ristiin..
Omat pelkoni tuohon juttuun oli se että kuinka yksi BG:n öljy voi täyttää järjettömän kasan eri öljyjen/valmistajien vaatimuksia...luulisi olevan eroa viskositeetissa, kitka aineistuksessa ja ties missä nyanseissa. Osassa speksejä toki riittää että on speksin minimin yli arvot mutta jossain kuten kitka aineistuksessa vain yksi on 'oikea' ja muut kompromisseja (vrt vanhat ford atf vs chevyn lootaan menevät) en sitten tiedä miten BG hoitaa tuon kun laatikon valmistaja väittää että vain heidän oma käy...mutta kai se on luotettava vaan.
Joku kuvakin tuli napsittua operaatiosta..
kuvalinkkiViimeksi muokannut Tiisseli; 14.10.2014, 09:48.
Comment
-
Entä jos kyse öljyn laadussa onkin vain siitä että saadaan myydä laatikon valmistajan kallista öljyä enempi, eikä välttämättä siitä mikä on riittävän toimivaa? Vrt softan päivityksen virallinen tarve 6HP:hen silloin kun vaihdetaan LifeGuard 6 -> LifeGuard 8, vaikka Recro laittaa kaikkiin laatikoihin remontin jälkeen samaa öljyä edelleenkin ilman softamuutoksia, ja silti toimii?
Comment
-
Vieras
Ei kai mikään estä käyttämästä muita öljyjä. Tuossa koneessa minusta parasta on se, että samalla öljyllä luvataan kattaa koko 6v tippiperhe. Eli ei tule eri laatujen kanssa lutraamista eikä arpomista, joka nyt on se hitain osuus kun otat näytteen ja sen mukaan ostelet öljyjä.
Toki koneen voi ostaa muualtakin ja sitten käyttää BG;n öljyjä, mutta tuskin muiden koneiden hinnat niin paljoa eroaa, että maksaa vaivaa alkaa sekoittamaan tuotteita.
Vai onko roadsterilla tietoa muiden koneiden hinnoista?
Comment
-
Ollut samalla lailla kiertoon kytkettäviä 2500-4000e luokassa. Tiedä sitten kuinka automaatteja ne on. Edelleen siinä luulossa että paras on kun öljy kiertää läpi ja muuttuu lopulta puhtaan näköiseksi.
Oon nyt vaihtanut n.30 kertaa öljyt automaatti laatikoihin huuhtelemalla ja kertaakaan ei ole tullut ongelmia. Tuntuma lootasta on aina ollut parempi kuin lähtötaso.
Vuosi sitten säikähdin kun C mersu rupesi temppuilemaan n. 0.5 vuotta vaihdon jälkeen. Vika oli kuitenkin sähköpöydässä ja tuli kuntoon sähkökomponenteilla.
Näillä kokemuksilla tuollaisen vaihtajan etu on nopeudessa. Jos jätetään filtterit vaihtamatta ja jos tuo syöttää oikean määrän öljyä suoraan.
Comment
-
Pitäisi saada huokea öljynvaihto omaan tippiin. Mistä öljy kannattaa ostaa? Missä kannattaa vaihdattaa? Paljonko öljyä kannattaa varata? Vaihdon suorituspaikka pitäisi olla n. 100km säteellä Lahdesta. Väliä ei ole miten tekninen suoritus tehdään (huuhtelemalla tai vaikka ravistamalla...). Pääasia on että tulee vaihdettua, mutta mielellään vaan hyvin! Auto on A6 3Tdi -04 ja 6 lovinen loota
Comment
-
Vieras
Lahden öljypiste tekee huuhtelun tuolla BG;n koneella. Ei paljoa halvemmalla huuhtelua irtoa silläkään suunnalla kunnolla tehtynä.
Comment
Comment