Eilen käytiin isän B7 2.0TFSI vaihdattamassa tippi öljyt ja siihen sisältyi laatikon puhdistus ja 100% öljynvaihto eli kokonaan vedettiin tyhjäksi. Hintaa tälle tuli reilu 400€
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronicin öljynvaihto
Collapse
X
-
6HP:n öljyt 4F:ään vaihdettu oikeiksi. Vaihdot kyllä pehmeni ja paikallaan jarruavasten liiallinen eteenpäin pyrkiminen lakkasi.
Punasta oli sisällä, eli ainakin väri vastasi tuohon Championin CVT litkua, mitä siis oli edellisessä kuitissa.
Suodatin ja tivarit uusiksi ja pohja ja magneetit puhtaaksi. Jäähystä kaikki myös pois.
Sit huuhtelua ja 10min ajoa, ja sitten lopuksi uusi vaihto. (ja taas myös jäähy tyhjäksi)
Comment
-
Tiptronicin öljynvaihto
Eteenpäin pyrkiminen? Pakko kysyä, ku mä oon luullut että tuon pitäisikin madella hiljalleen tyhjäkäynnillä jos vaihde päällä. Vai onkohan mulla isostikin vikaa tuossa?
Siis 6HP19 tippi koodilla HYH kyseessä.
Comment
-
-
Alkaa olla 65tkm edellisestä vaihdosta, laatikkona vielä toimiva ZF5HP24A 300tkm ajettuna.
Onko tässä sarjassa kaikki tarvittava öljynvaihtoon?
ZF Parts 8700003
ZF:n suositus vaihtoväliksi 80-120tkm / 8 vuotta?
Sivu 15Viimeksi muokannut Juniku; 13.7.2016, 19:25.
Comment
-
Näyttäs olevan kaikki tarvittava. Toinen isompi o-rengas on suodattimelle ja toinen täyttöpropulle. Ilmeisesti tuossa tulee uudet magneetitkin.
Tarvitset vielä jonkin pumpun millä öljyn saa vaihteistoon.
Just vähän aikaa sitten itse vaihdoin samanlaiseen ja yhtä paljon ajettuun vaihteistoon öljyt. Öljyiksi tuli Ravenol 5/4HP. Tähän oli jossain vaiheessa vaihdettu punaiset öljyt. Vielä toimii ja momentinmuuntimen lukko toimii nyt paremmin...
Comment
-
Pieni kysymys jos sallitaan
Tarkoitus vaihtaa laatikkoöljyt tuohon emännän a6 -98 2.4v6 tiptronic
Nyt pitäs löytää laatikon lauhduttimen paluuletku ja onko siellä mahdollisesti termostaattia olemassa?
Tämä sen takia kun olen tehnyt itselle huuhtelulaitteiston jolla sais vaihdettua kaikki öljyt
Suodatin on jo vaihdettu ja n.5l öljyä kertaalleen mutta nyt pistetään kaikki uusiksi jos toi laatikko rupeis sitten toimiin kunnolla.
Comment
-
Huh paljon on tekstiä öljyistä ja eri tyyppisistä laatikoista, oiskohan täällä nopeaa tietoa saatavalla omaan laatikkoon ja oikeanlaiseen öljyyn. On meinaan tullu luettua sen verta paljon palstoja että sekasin menny jo tästä tiedon määrästä
Eli Auto A6 3.0tdi vm.09. 176kw
Automaattilaatikon tyyppi 6hp-19 malli:1071 040103 KJC
Käytin laatikon tarkistusroppua auki ja mielestäni öljyn väri oli keltaista, ei minusta ainakaan vihreää. Nyt hakenut oikeanlaista öljyä kun en periaatteestakaan hae pörhöltä vajaan 30€ litrahinnalla purkkia. Tarkoitus vaihtaa huuhtelemalla eli lauhuttimen putkesta vanhaa ulos ja tarkistusreiästä uutta tilalle. Kaiketi se näin onnistuu, kun ainakin volvoihin olen sen niin aina tehnyt. Olen lueskellut eri palstoja ja jossain oli lyöty tilalle LIQUI MOLYN 1800 ATF:ää tilalle, tämän väri kuitenkin sininen. Vaihtoon menis myös suodatin, joka myös vielä vähän hakusessa.
Kannattaako ruveta kokeileen tuollasia öljyjä vai vienkö suosiolla pajalle jossa laatikon puhdistus välineet vimosenpäälle? Mistäs sitte tiiän onko laatikossa siltikään oikeat öljyt kun tuntuu jo merkkiliikkeetkin yskäsevän, kun kysyy mitä öljyä sisällä on.
Tässäpä ehkä kannattavammat vaihtoehdot, mutta kumpi:
http://www.ravenol.de/uploads/tx_rav...HP_Fluid_1.pdf
http://www.ravenol.de/uploads/tx_rav...HP_Fluid_1.pdfViimeksi muokannut JP81; 27.8.2016, 22:57.
Comment
-
Itse itselleni vastaten.
http://www.automaticchoice.com/uploa...e/zf6hp19a.pdf
http://www.zf.com/corporate/media/zf..._040220103.pdf
Eli ilmeisesti viherä öljy on soveliasta. Oisko se sitten tätä sisään ja toivoa että kestää.
http://www.ravenol.de/uploads/tx_rav...HP_Fluid_1.pdf
Sekä tämä... värikin passailis ja löytyy paikallisesta varaosaliikkeestä.
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000...adb=web_no.nsfViimeksi muokannut JP81; 27.8.2016, 23:51.
Comment
-
Onko täällä ketään joka noista ohjelmista ymmärtää vähän taustoja, mitä niissä vähän käytännönläheisemmin tehdään? Mikä siinä öljyssä on niin erilaista että jotain toimintoa pitää vaihteistossa muuttaa?
Itse näin IT-alalla ollessa vastaan tulee kaikennäköistä jossa pakotetaan asiakas päivittämään jotain (sanotaan nyt vaikka serverin BIOS), syystä tämä tai tuo, vaikka tosiasiassa siitä ei hyödy kuin se päivityksen tekijä saamalla lisätyötä. Asiakas ei koskaan esim. käytä toiminnallisuutta jonka se päivitys tuo. Vähän ehkä nopeesti keksitty esimerkki mutta ymmärrätte pointin.
Comment
-
Vieras
Eri öljyillä on eri ominaisuudet, niiden ominaisuuksien erojen takia päivitys. Varmaan liittyy kytkimien pitopaineisiin, luistamisen säätöön, lämpötila-korjauksiin jne.
Se että kuinka tarkkaa se lopulta on, lienee ikuinen mysteeri, kun ei noita softia ihan jokainen osaa lukea sillä silmällä. Tai tiedä mitkä arvot missäkin öljyssä on, minkä takia pitää softa vaihtaa.
Kyllä se hieman ihmetyttää että eräs huuhtelulaitteita tarjoava yritys sanoo öljynsä sopivan lähes kaikkiin vaihteistoihin, myös näihin VAG:n joissa on eri värejä öljyissä.
Joko Audi huijaa tai öljynmyyjä myy epäsopivaa kamaa. ( Veikkaan että erot on Audille isoja mutta oikeasti niin pieniä, että toinen valmistaja on vaan lisäaineistuksella hoitanut homman "riittävän" lähelle).
Comment
-
Olen tästä ohjelmistopäivityksestä koittanu saada googlettamalla selvää, mutta en oikein mitään 100% tietoa ole löytänyt. Jollain ulkomaan palstalla tuo päivitys oli tehty jo vuosimallin 2007 autoon. Tietenkään täyttä varmuutta ei ole, onko päivitys tehty jälkeen jonkun muun toimesta vai onko päivitys ollut jo tehtaalta lähtiessä autossa. Tuota liqui molyn 1800 tavaraa nyt aattelin pistää sisään. Kävin sitä vielä varmistelemassa varaosaliikkeestä ja boschin korjaamolla, jossa myös tuo huuhtelulaitteisto. Laite kierrättää puhdistusaineen laatikon läpi n.10-20min. Ja pistää sitten uudet öljyt sisään. 300-350€ arvioi hinnaksi. Lisäksi menee kaikki muutkin voimansiirron öljyt uusiksi.
Comment
-
Vieras
Kun ei tehtaan järjestelmästä saa siitä mitään tarkkaa infoa, niin aika vähissä voi olla mahdollisuudet saada muualtakaan.
Jos kuka osaa softaa lukea niin tarkasti, osaisi varmasti kertoa kun sellaisen ensin autosta lukee ja alkaa vertailemaan toiseen.
6HP19 laatikoita on tullut eri öljyillä jo tuolloin 2007 ulos tehtaalta, riippuu täysin mikä kone on edessä ja kori ympärillä. Ja sitten tosiaan on erikseen ne, joihin on jo vaihdettu öljyt, joko alkuperäiset ohjelman kanssa tai sitten tarvikkeet alkuperäisellä värillä tai ei.
Comment
-
Eikös sinne kannata ilman softapäivitystä kuitenkin laittaa samaa öljyä kuin aikaisemminkin, vaikka huuhtelemalla vaihtaakin?
Näin itse tein, Champion "6hp" tuli laitettua uuden suodattimen kera huuhtelun jälkeen ja hyvin toimii.
Comment
-
Vieras
Kyllä. Mutta mistäpä sitä tietää mitä aiemmin on laitettu. Siksi pitää selvittää mitä on tehtaalta laitettu ja sitten verrata mitä tulee ulos.
Comment
-
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tomiii Näytä viestiKattomalla...
Etänä se on melko mahdotonta, kuten esim. näin foorumin yli.
Comment
-
Ohjelmistopäivitys eri öljylle taitaa olla juurikin audin insinöörien keksimää huuhaata. Ei tällä pullan mainitsemalla öljyvalmistajalla olisi varaa ottaa riskiä myydä sopimatonta öljyä. Itse sitä myöskin tuhansia litroja myyneenä ja vaihtaneena ei ole yhtäkään öljyn takia tullutta ongelmaa tullut vastaan.
Comment
-
No ne haluavat pelata varman päälle. Ei ne varmasti ihan huvikseen speksaile eri öljyjä eri softille.
Minulla vaihtui softa ja sen mukana öljyt siniseen. Eli Lifeguard 6+. Muutamasta paikasta olen lukenut että Lifeguard 8 kelpaisi tuon tilalle? Voisin taas vaihtaa öljyt, ja sitä löytyy helpommin sekä halvemmalla.
Comment
Comment