Audin oma öljy mukamas "ikiöljyä" (longlife), mutta BG-käsittelyn jälkeen laitettu "perus-ATF-luirut", joille valmistaja suosittelee säännöllistä vaihtoa n. 60tkm:n välein. Näin ainakin minulle sanottiin, kun käytin huuhteluvaihdossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tiptronicin öljynvaihto
Collapse
X
-
Paikoissa BG koneiden kanssa on eroja, Konalassa pistetään laatikolle hyväksytty öljy sitten pesun jälkeen laatikkoon. Löytyykö hyväksytty ölppä sitten saman kiinteistön Moponetistä vai joudutaanko tilaamaan jostain muualta kuin Broman Groupin varastolta on sitten eri asia.
Omassa käyttiksessä on Aisin lodju, ja onneksi speksatun öljyn saa Moponetistä sen alle 15€ litra, ja ikitäyttöinen sekin on speksin mukaan :D
Comment
-
BG atf on speksattu kyllä tippeihin ja pääsääntöisesti kaikkiin perinteisiin automaatteihin, poislukien esim. Mersun 7-vaihteinen. Toki koneella voi kierrättää mitkä öljyt vaan.
En ole varma onko tämä uusin lista, löytyy ihan netistä. http://bglsi.com/bgproducts_Oklahoma...2_10_29_13.pdfViimeksi muokannut juudas; 21.5.2015, 13:36.
Comment
-
Noniin nyt on omaan kuusi loviseen s4 tippilaatikkoon öljyt vaihdettu kierrätys menetelmällä Joensuun oilpointilla. Itse vaihto oli onnistunut hyvin ilman komplikaatioita. Paikallinen Laakkonen ryssi tiivisteen tilaamisen ja sain odotella autoa heidän takiaan turhan kauan. Laatikkoon siis ensin poistettiin vanhat öljyt, ajettiin puhdistusaine, joku hoitoaine, sitten uudet öljyt. Tämän jälkeen öljypohjan aukaisu, puhdistus sekä öljynsuodattimen ja tiivisteen vaihto. Sitten lisää uutta kuraa sisään. Hinta koko projektille oli semmoiset 500€
Auton veto tuntuu paljon napakammalta, enää ei ole sellaista kuminauhafiilistä kun kiihdyttää kunnolla. Aski vaihtaa nätisti ja vaihtaa sulavammin kuin aiemmin. Laatikon öljyt oli kuulemma mustat mutta ei vielä kriittisillä rajoilla. Kaikinpuolin kannattava projekti.
Samaan syksyyn vaihdatin etu- ja takaperän öljyt sekä jakolaatikon öljyt. Mootoriöljyt tiivisteineen. Joista sitten tuli erihinta.
Joensuun oilpoint tai öljypiste miten se nimi nykyään menee, palvelu oli erittäin asiallista ja tulen asioimaan heidän kanssaan uudelleen ja voin suositella ko. Toimenpidettä heidän pajallaan.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiEi liity aiheeseen mutta loistavat pisteet sai uusimman TM:n korjaamotestissä :D
Toivottavasti tuli mulle sentään öljyt lootaan, se ainakin onnistui hyvin ;)
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiMikko mitä maksoi operaatio? Millä öljyllä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiOnkos Kuopiossa suositella sellaista pajaa mikä käyttää laatikon venakoneiston irti ehjänä ja vaihtaa laatikon johtosarjat laatikon sisältä? Löytyi Aisin warnerin johtosarjan liittimen sisältä laatikkoöljyä...
Siis mistä löytyi öljyä, siitä laatikon kyljessä olevasta isosta pyöreästä liittimestä vai?
Se öljy harvemmin haittaa siellä liittimessä, mutta jos vuotaa sitä kautta öljyä ulos, niin liitin kannattaa vaihtaa. Ihminen ne liittimet on koonnut, niin yleensä ne voi myös purkaa.
Comment
-
Joo tosiaan sitä johtosarjaa pitkin tulee laatikkoöljyä siihen liitinkoteloon. Tästä löytyi ihan dokumenttiakin joka käskee vaihtamaan laatikon johtosarjat. Tässä volkkarissa, niinkuin Q7 myös on kaksi kulmikasta liitintä. Lika/öljy liittimessä vaatii puhdistuksen että laatikon epämääräinen toiminta rauhottuisi. Ohjeen mukaan jos liittimeen tulee öljyä, pitää johtosarjat vaihtaa. Tuosta ei pysty pelkkää liitintä vaihtamaan, sillä se on valettu sellaiseksi että samalla tulppaa sen johdon reiän laatikosta. Johtosarjat on lyhyet, sillä ne menevät venttiilikoneistolle. Pelkkä lika selviää puhdistuksella. Tuohon pitää jokatapauksessa vaihtaa öljytkin. Vaihdot on hitaita ja välillä karkeahkoja, mutta tuo johtosarja tulee aiheuttamaan ongelmia jossain vaiheessa ellei se jo ole syypää nykyiseen käytökseen. Kuukauden päästä tehdään laatikolle täydellinen huuhtelu suljettuna joka tapauksessa, mutta tuo pitäisi saada kuntoon. Oulussa olisi ollut muutamakin laittaja, mutta täällä ei vielä tunne taitajia. Ohje on ja pystyisi itsekin tuon tekemään, mutten saa autoa ylös tarpeeksi.
Comment
-
-
On tässä näitä öljylaatuja ja vaihtomenetelmiä (6-v tippi, -06 4F TDIq) nyt tullut arvottua pidemmän aikaa eikä sitä hullua hurskaammaks ole tullut.
Nyt on sitten tullut tilattua marmorilta suodatin + tiiviste ja Motonettiin puuttuvat purnukat Febin lientä (10l + pyysin pari purkkia hyllyyn ottamaan varalle). Paikalliselle pajalle aika varattuna ensi torstaiksi niin katsotaan sen jälkeen mitä tapahtuu. Motonetin tuotteisiin päädyin sen vuoksi että sattuu löytymään melkein 100€ lahjakortti kyseiseen puljuun... samaan hintaanhan olisi saanut E-baysta ihan "aitoa" lientä.
Ainoa on tuo öljyn "väri" mikä arvelluttaa, kun tähän on Turun Audi-Centerillä vaihdettu laatikkoöljyt 2011 mutta eipä löytynyt mistään tietoa mitä öljyä silloin on käytetty. Eli jos uus liemi on samaa kuin vanha (väri), ei ongelmaa, mutta jos on eri väriä niin sitten ihmetellään ohjelmointia yms.
Pikkaisen on viimeaikoina vaihdot kevyellä kaasulla muuttuneet töksähteleviksi, joten jos tuohon saisi parannusta niin olen tyytyväinen. Edellinen vaihto siis suoritettu 2011 ja noin 85tkm sitten.
Comment
-
Itsellä töksähtelyt palanneet öljynvaihdon ja adaptaatioiden nollauksen jälkeisen honeymoonin jälkeen. Lisäksi eka tai toka vaihto 2->3 tekee "flaren" eli moottorin kierrokset hyökkää tarpeettoman ylös vaihdon aikana. Toisinaan vaihteisto kuitenkin toimii todella sulavasti joten alan kallistua pikkuhiljaa jonkin moottorin anturin toiminnan häiriöön. Mitään vikakoodeja ei ole missään. Päivitytin vaihteiston softankin tuoreimpaan. Lootassa siis Ravenolin 8HP -liemi ja BG:n lisäaine. Täytynee seuraavaksi kokeilla vaihtaa tuore MAF ja lambda-anturi.
Comment
-
Täällä myös nyt uudet liemet ja suodatin sisällä. Ensituntuma on että jonkin verran kyllä käytös pehmeni, mutta tietyissä tilanteissa pienellä pintakaasulla edelleen ainakin kerran töksähti... Kokemukset vielä muutaman kymmenen kilometrin ajolta joten kattellaan. Vanhat, 90tkm ajetut, öljyt ei kovin pahan näköiset kyllä olleet ja vaihtajankin puheiden mukaan huomasi kyllä ettei ollut ihan ensimmäin eikä toinenkaan vaihto kyseessä. Sanoi että ei suostu vaihtoa edes tekemään mikäli öljyillä yli 200tkm takana. Tällä kertaa oli 9l saanut öljyä menemään, joten melkein kaikki on sitten varmaan vaihtunut.
Liemet siis nyt Febin litkua ja suodatin ihan marmorin kamaa...
Comment
-
Miten voi todeta vuotaako laatikkoöljynlauhdutin, eli näkyykö vuoto ulkoapäin? Ja sijaitseeko b6-korisessa 5-vaihteisessa tipissä lauhdutin myös syylärin yhteydessä?
Ilmastoinnin kompuran yläpuolella oleva lauhdutin(?) tiputtaa hieman jäähd.nestettä, mutta tämä ei taida olla kyseinen laatikkoöljynlauhdutin?
Pientä nykimistä havaittu tasaisessa ajossa ja muutaman kerran rysäyttää 4->3 ja 3->2 vaihdossa varsinkin sporttipuolella. Laatikko vaihdettu viime syksynä ja irrallaan ollessa vaihdettu uudet öljyt eikä niillä ole ajettu kuin n.15tkm.
Comment
-
Se laatikon kierto on siellä apukuskin puoleisessa kennon päädyssä. Kolarikorjauksen yhteydessä monesti tehty niin että jos autoa pitää siirtää, on kennosta sahattu se oikea pääty irti ja jätetty paikalleen. En tiedä voiko sitä huomata muuten kuin laatikon temppuilusta tai öljystä.
Comment
-
Vieras
-
Vieras
Luistaa ja turbiini toimii täristäen luiston ja lukon rajalla. Ei ole merkittävästi neste hävinnyt paisarista, en sitä kyllä seuraa päivittäin enkä viikottain.
Comment
-
Oikeaoppiset ohjeet miten saadaan oikea määrä öljyä tippilootaan/tarkistetaan öljymäärä: http://www.thectsc.com/5hp24-transmi...vel-procedures
Comment
-
Tämä oli linkitetty ekalle sivulle jo 10v sitten ja toimii edelleen:
http://www.audipages.com/Tech_Articl...servicing.html
Comment
-
Vieras
No nyt uskaltaa jo puhua varmaksi. Kunhan kesän lomat ja vapaat on hoidettu, niin tulee meillekkin vaihtolaite, ei kuitenkaan BG:n laite. Tästä lisäinfot Yritysosiossa kun ajankohtaisempaa.
Comment
Comment