Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laatikko on A4 tiptronic zf6hp19a-09L.
    Miten ihmeessä torsenista ja etuperästä saa öljyt ulos?
    Tyhjennysproppua ei taida olla?
    Ei ainakaan torsenissa oo. Vissiin sit imuhommia?​

    Edit: Ei ole tyhjennysproppua etuperässä eikä Torsenissa. Ikuiset öljyt. Katsotaan jos jotenkin sais imutettua öljyt noista pois.
    Viimeksi muokannut moikari; 19.5.2025, 20:42.

    Comment


    • Tapaus 2017 vuosimallin Q7 e-tron eli 8HP laatikko. Vein auton pajalle, tarkoituksena vaihtaa muun muassa vaihteistoöljyt (ajettu noin 180tkm eikä mitään merkintään huoltohistoriassa laatikkoöljyistä). Soittivat sieltä korjaamolta että ei saa öljypohjaa pudotettua kun menee jotain hybridivoimalinjan asioita siitä alapuolelta ja toisekseen pitäisi olla ajoakku tyhjä että saa öljynvaihdolla moottorin käyntiin ja tehtyä tarvittavat asiat laatikolle.

      Minkälainen operaatio tuohon hybridimallin 8HP voimalinjaan on öljynvaihto tehdä?

      Comment


      • Polttomoottoriko ei lähde käyntiin jos kaasu ja jarru ovat pohjassa kun käynnistää? Liekö eri systeemi kuin skodassa ja volkkarissa. Muutamaan noihin vaihtanut moottoriöljyt ja laittanut käyntiin noin.

        Comment


        • Eikö muka sporttimoodilla käynnistä moottoria heti?

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja ElsaWin
            – Start engine with selector lever in position “P”.
            – Switch off ESP.
            – To fill up torque converter, keep engine running at 2000 rpm for 30 seconds with selector lever in position “P”.
            – With engine idling and brake pedal pressed, move selector lever to “P” and “D/S” (leave selector for 10 seconds in each position).
            – Shift gearbox into position “P”.
            – Allow engine to continue running at idling speed.
            Elsa neuvoo öljynvaihdon tyhjennyspropun ja tarkastuspropun kautta. Liitteenä kuva aiheesta: "De-energising high-voltage system / Unplugging maintenance connector for high-voltage system" ... vaikuttaa aika huoltoystävälliseltä.

            Comment


            • Tänks. 8HP täyttöprosessi on sinänsä esi-isiään helpompi kun on kyljessä erillinen tarkistusproppu eikä tarvi ylösalaisin taikoa öljyä laatikkoon. Vaan tuo korkeajännitepuolen oikosulkupala oli hyvä vinkki, siellä on öljypohjan irrotuksen tiellä jotain aiheeseen liittyviä asioita haitoilla. Eiköhän se näillä, taidan vaihtaa kesälomalla ite, turha maksaa siitä että joku toinen ihmettelee samoja asioita.

              Comment

              Working...
              X