Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vag-comilla scannattu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vag-comilla scannattu

    Tuollanen löyty mitähän tuo oikein tarkottaa jotain aktiivihiili suodatin..?

    1 Fault Found:

    01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

    31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

  • #2
    Ettei tuo nyt olisi bensahöyryjen aktiivihiilipömpeli ja sen magneettiventtiili oikeastaan...

    A6:sta en tiedä, mutta A4:sesta löytyy oikean etulokarin sisältä tuo aktiivihiilipönttö ja magneettiventtiili on ilmanputsarin vieressä.

    Comment


    • #3
      Varmaan näin tuo ventiilli naputaa välillä tosi kiivaasti (luulin että koneen ventiilli naputtaa..) jos vetää virtapiuhan irti jääköhän ventiilli auki eli työntää
      höyryt aktiivihiili pönttöön..??

      Comment


      • #4
        Jep, sen naputus vaihtelee...toisinaan verkkaisemmin toisinaan kiivaammin...ihan normaalia. Pakkasilla huomannut vielä tuon äänen jotenkin korostuvan. Varmaan tuo vikakoodi siitä jos olet käyttänyt venan johtoa irti.

        Comment


        • #5
          Kuinka paljon tuo n80 naputusrytmi vaihtelee? Tänään tutkailin tuota kun huomasin että tankissa suhisee aika kovaa.. Aluks ei kuulunu mitään,sit ku hypistelin venttiiliä,heiluttelin piuhaa yms niin alko napsumaan kiivaasti,usean kerran per sekunti. Tätä kesti hetken aikaa,oisko 10 sekkaa kun taas lakkasi. Noin minuutin mä sitä kuuntelin ja ei mitään,sit kyllästyin ja annoin olla. Vikakoodia en muista nähneeni tuosta enkä omista vagcomia ni en voi sitä nyt tarkistaa. Eikai tankissa kuulu olla niin kova alipaine että sen kuulee metrin päähän?

          Comment


          • #6
            Lainaan tätä otsikkoa omaan kysymykseeni. VagCom näyttää tällaisia koodeja:

            1. 17994 - P1256 - Engine Coolant Temperature Circuit (G62): Open / Short to plus intermitted.

            2. 17664 - P1586/005510 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus intermitted.

            Auto ollut minulla reilun viikon, enkä mitään kummallista ole huomannut ajossa. Mitä nuo oikein tarkoittaa?
            Vikavalo mikä palaa mittaristossa on automaattinen valojen korkeudensäätö viallinen, jonka takia auto menee huoltoon. Kokeudensäätöanturit menny pasaks.

            Comment


              #7
              Ensimmäinen on moottorin lämpötila-anturin vikakoodi. Välillä räpsii oikaria, mutta ei vielä jatkuvasti. G62 on yleisesti helposti vioittuva anturi, joten vaihtoon vain suoraan, jos johdoissa ei näytä olevan vikaa.

              Comment


                #8
                Jälkimmäinen on aktiivisten moottorintukikumien ohjauksen vika.

                Comment


                • #9
                  Jälkimmäinen on aktiivisten moottorintukikumien ohjauksen vika.
                  Meneekö katsastuksesta läpi jos tuota herjaa? Onko paha vaihtaa itse? Joutuuko moottoria irrottelemaan tai käyttämään nosturilla? Merkkihuolto ilmoitti hinnaksi n. 400 eemeliä vaihtotöineen.
                  Kuulostaa jotenkin oudolta, että moottorissa on tukikumit aktiivisia ja niitä ohjataan =) Mikä järki?

                  Comment


                    #10
                    Aktiiviset ovat minullekin outoja, mutta ounastelen sitä että niillä on saatu
                    aikaiseksi parempi tärinänvaimennus edelleen säilyttäen tarvittavan jäykkyyden
                    väännön kasvaessa.

                    Comment

                    Working...
                    X