Minulla kun ei vielä ole kokemusta autosta ja siihen liittyvistä kestävyys asioista niin kysyisinkin että onko ko. vaihteiston kanssa ollut ongelmia kestävyyden kannalta ja yleensäkkin vikoja, esimerkiksi jos moottoria vähän piristetään (boxin vaihto jne..)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
vm-92.n S4:n 4-vaihteinen automaatti.
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
En tiedä mutta se on varma että jos moottorista otetaan 300hv+, niin ongelmia saattaa olla tiedossa.
Maltillisen virityksen huollettu laatikko kestää ihan varmasti.
Eli alta 300hv eikä oteta murhatehoja alakierroksilla.
Mutta voihan sitä virittää enemmänkin. Antaa laatikon mennä ja kun se menee, niin käy laatikkotohtorilla laitattamassa vahvempaa tavaraa sisään.
-
onkoettä onko ko. vaihteiston kanssa ollut ongelmia kestävyyden kannalta ja yleensäkkin vikoja, esimerkiksi jos moottoria vähän piristetään ko. vaihteiston kanssa ollut ongelmia kestävyyden kannalta ja yleensäkkin vikoja, esimerkiksi jos moottoria vähän piristetään (boxin vaihto jne..)
Katso hakutoiminnolla.
Loota on hyvä, jos se on huollettu( öljynvaihdot/suodatin) 60 tkm välein
Comment
-
Ja siksi minun olisi pitänyt kirjoitta murhavääntöjä, eikä tehoja.
Se kertoo kyllä aika paljon jos valmistaja jo rajoittaa vääntöjä.
Nyt kuukauden tuollaisella vakiolla ajelleena voin sanoa, että se alaväännön puute myös tuntuu.
Jos suht rauhallisesti laittaa lappua lattiaan, niin fiilis on lähinnä sellainen kuin joku juoksis helvetinmoinen kuminauha vyötäisillä.
Rauhallisessa kiihdytyksessä on ihan sama mennä 1/5 tai täyskaasulla, siinä ei eroa tunnu.
Jos taas lapun tinttaa lattiaan, niin thank God, siellä sentään jotain tapahtuu. Muuten olis saattanu alkaa sapettamaan.
Rauhallisessa "lappu lattiaan" kiihdytyksessä taas ei meinaa yläkierroksillakaan tapahtua. Tai sitten sitä vaan odottaa liikoja...
Mutta meinaan tuolla sepustuksella sitä, että kyllä se tomaattiurssi kaipaa jonkun kaakin lisää. Vaikka muuta vannoin...
Kokemuksia toivottavasti vuoden päästä asiasta, että mitä laatikko sanoi.
Comment
-
Kestävyydestä ei taida olla kellään ensikäden tietoa mitä se oikeasti kestää, mutta en jaksa uskoa että tuo 310Nm vääntö olisi rajattu kestävyyttä silmällä pitäen, vaan pikemminkin ajettavuuden takia. Nimittäin jo manualin vakio ohjelmalla meno on automaatille suvaitsemattoman nyhtävää, eli vääntö ei ole vaihteiston kanssa linjassa.
Omassani on +130Nm ja menee mukisematta eikä polta pakkoja merkittävästi. Laatikossa on pidetty riittävästi öljyä, ettei kakkosen akseli paukahda poikki ja ne on myös riittävän usein vaihdettu, jottei venttiilipöytä mene tukkeeseen jne. Lisäksi tuoreilla öljyillä laatikon elintärkeät kitkaominaisuudet pidetään hyvinä.
Comment
-
[COLOR=black]Onhan se ihan toisenlainen vakioon verrattuna. Se, että mulla on manuaalin ohjelma (mtm), tekee se automaatista muutenkin hiukan erilaisen, sillä esim. moottorijarrutukset ovat samaa luokkaa kuin manuaalissa (laatikossa kun ei ole ns. vapaakytkintä). Ja luonnollisesti tuo manuaalin ohjelma tarjoaa vääntöä ihan alhaalta saakka ja lisäksi paineet pysyy ?tapissaan? koko kiihdytyksen ajan kun ei tarvitse vaihtojen välillä bässiä suhhuutella :)[/COLOR]
[COLOR=black]Tuolla nyhtämisellä tarkoitin sitä, että manuaalin ohjelmalla kun ajaa häviää automaatille tyypillinen kuminauhamaisuus ja vaihdot tulevat selkeämmin esille (toiset tykkää toiset ei). Myös manuaalin vakio ohjelmalla täyskaasu kiihdytyksessä 2:lta 3:lle vaihdossa tulee sellainen vääntökuoppa, että junailee jonkin aikaa että pääsee takaisin vääntökäyrälle. Tämä johtuu aika pitkälti automaatin pidemmistä vaihde väleistä.[/COLOR]
[COLOR=black]Tule kokeilemaan niin saat tuntumaa kannattaako homma. [/COLOR]
Comment
Comment