Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 q manuaali vaihdelaatikon tukikumit lopussa? (kuvat)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C4 q manuaali vaihdelaatikon tukikumit lopussa? (kuvat)

    Ovatko nämä tukikumit vaihtokunnossa? Oireina tehdasmadalletussa C4 quattrossa on jatkuva nypytys. Kokemus lähentelee Hojo Land cruiserilla ajoa. Nypytys tuntuu takapuolessa. Lattiassa ja kaasupolkimessa tuntuu lähes jatkuva jurina tienpinnan karkeuksien mukaan.
    Vaihdekeppi tuntuu ihan normaalilta dieseliltä, eikä se liiku omia aikojaan esim. moottorijarrutuksen alkaessa. Tuntuu että kaikki tienpinnan epätasaisuudet lyövät läpi.

    Olen vaihtanut vasta etuiskarit. Takaiskarit ovat vaihtokunnossa. Jouset ovat alkuperäiset. Alusta ei kolise eikä loota ulise. Pyöräntuentoja on ammattilainen tutkinut, mutta ei ole löytänyt väljyyksiä.

    Alla olevat renkaat eivät nypyttäneet toisessa autossa (c4 2wd). Renkaat ovat valmistajan suositusten mukaiset (Uniroyal kitka 15" ja Nrvi 16"). Muista vaihdelaatikon tuennoista ei ole kuvia.

    Eivätkö nämä Audin tehdasmadallutetut alustat ole kuitenkin ihan mukavuuspainotteisesti suunniteltu? Ei mitään mikroautomeininkiä varmaankaan ole haettu.

    http://img104.imageshack.us/img104/1091/kannake1is9.jpg

    http://img395.imageshack.us/img395/9230/kannake2oi9.jpg
    Viimeksi muokannut porkkis; 15.5.2007, 21:02. Perustelu: sairaan isot kuvat linkeiksi

    #2
    Noiden kuvien perusteella ne on vielä ihan hyvässä kunnossa.

    Comment


      #3
      Jos käsitin oikein, niin autossa ilmenee siis tärinää ja jumputusta. Kun kerran ilmeisesti quattrosta on kyse, voisi vikaa lähteä metsästämään kardaanista.

      En oikein kykene edes yhdistämään noita kumeja jumputukseen millään tavoin, vaikka rikki olisivatkin. Nuo kyllä näyttävät ihan hyviltä.

      Comment


        #4
        Hyvä jos näyttävät ehyiltä. Ajatus oli se että kun toisella puolella laatikkoa (2.kuva) kumit eivät osu yhteen ja toisella (1.kuva) osuvat, niin voisiko sitä kautta kantautua tärinöitä.

        Kardaanista on katsottu laakerin tukikumin kunto. Kardaani pääsi liikkumaan tukikumista 3-5mm. Samainen asentaja sanoi että se on normaalia.

        Joka tapauksessa värinöitä, jurinaa ja nypytystä on esiintynyt koko 20tkm ajan kun olen auton omistanut. Voihan olla että jurinat tulevat vetari-/laakeriosastolta ja nypytys alustasta. Olen yrittänyt kärsivällisesti odottaa että vaiva pahenisi, mutta se on pysynyt koko ajan samana. Kyyti on kaikilla ajonopeuksilla epämukavaa ja sellaista mitä en Audeissa ole tottunut tapaamaan.Pitää vaihtaa takaiskarit ja katsoa onko vaikutusta.

        Comment


        • #5
          Minkä kokoiset renkaat autossa on?

          Comment


            #6
            Talvi: 195/65/15
            Kesä: 205/55/16

            Comment


              #7
              Minkälaiset paineet kyseisissä renkaissa?

              Comment


                #8
                Talvi: 2,3-2,4
                Kesä: 2,4-2,5

                Tarkistettu elektronisella mittarilla. Tyhjällä autolla nuo paineet. Kuormalla nypyttää myös 2,7 bar paineilla.

                Voiko jousesta kuoleutua pintapehmeys? Ihan ryhdikkäältä auto näyttää ja kantaa paljon paremmin kuormaa kuin normijousitus. Jousilla ajettu 270tkm. On ollut enemmänkin ajettuja jousia Audeissa alla eikä ole ollut mitään hämminkiä.

                Ja tosiaan hyttiin kantautuu tärinää, nypytystä ja jurinaa, ei jumputusta. Ilmiöt ovat täysin tienpinnasta riippuvaisia, paitsi kaasupolkimessa tuntuvasta jurinasta en ole varma. Sellaiset epätasaisuudet jotka eivät kunnossa olevassa autossa kantaudu ollenkaan kabiiniin, ikään kuin kertautuvat. Peräkään ei vielä humppaa pahasti.

                Olen katsellut uusia madallusjousia mutta en ole löytänyt tuollaisia -20mm jousia muualta kuin merkkiliikkestä. Tuntuu tuokin joskus liian matalalta sorateillä.
                Viimeksi muokannut epe; 16.5.2007, 00:46.

                Comment


                  #9
                  Itse juosethan eivät voi sen kummemin tehdä tai olla tekemättä pintapehmeyttä. Iskarit voivat.

                  Comment


                    #10
                    http://www.autowiki.fi/index.php/Kie...en_kierrejousi

                    Tuossa mallissa (c4) ei siis ole progressiivisisia kierrejousia vakiona?

                    Comment


                      #11
                      Siitä en tiedä, mutta kyllä jousi kuluessaan vain löystyy lisää.

                      Comment


                        #12
                        Oletko tarkistanut takapyörien ylemmät tukivarret?
                        Ne kun väljistyy niin jonkinlaista jurinaa niistä pääsee...

                        Niitä kun ei katsastumieskään oo ainakaan omastani koskaan tutkinut.

                        Comment

                        Working...
                        X